vytisknout velikost písma Kia začala výrobu elektrického modelu Soul

Kia začala výrobu elektrického modelu Soul

Automobilka Kia odštartovala sériovú výrobu elektrickej verzie modelu Soul. Tá dostala označenie EV a pre kórejskú značku predstavuje dôležitý míľnik. Ide o prvý elektromobil Kia, ktorý má namierené do celého sveta. Prvé exempláre sú určené pre Európu, kde sa objaví v priebehu druhej polovice tohto roka. Novinka sa bude predávať aj na Slovensku.

Kia Soul EV nadväzuje na elektromobil Ray EV, ktorý sa pohyboval v bežnej prevádzke posledné tri roky. Celkový dojazd kórejskej novinky činí 212 km, maximálna rýchlosť dosahuje na 145 km/h a stovka je otázkou 11,2 s. O pohon sa stará elektromotor s výkonom 110 k. Maximum krútiaceho momentu má hodnotu 285 Nm. Akumulátory sú uložené pod podlahou interiéru.

Elektrický Soul sa tiež pýši radom ekologicky šetrných materiálov. V interiéri tak nájdeme bioplasty, biopenu a biotkaniny. O cene tlačová správa nehovorí.

Na slovenskom trhu si už aktuálne okrem známych elektromobilov (Leaf, iOn, i3) môžete zaobstarať aj napríklad novinky v podobe Volkswagenu e-up! a e-Golf. Ten v porovnaní s Kiou Soul EV ponúkne nižší dojazd (190 km), výkonnejší motor (115 k) a o 5 km/h nižšiu maximálnu rýchlosť.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY