vytisknout velikost písma Kia začala výrobu elektrického modelu Soul

Kia začala výrobu elektrického modelu Soul

Automobilka Kia odštartovala sériovú výrobu elektrickej verzie modelu Soul. Tá dostala označenie EV a pre kórejskú značku predstavuje dôležitý míľnik. Ide o prvý elektromobil Kia, ktorý má namierené do celého sveta. Prvé exempláre sú určené pre Európu, kde sa objaví v priebehu druhej polovice tohto roka. Novinka sa bude predávať aj na Slovensku.

Kia Soul EV nadväzuje na elektromobil Ray EV, ktorý sa pohyboval v bežnej prevádzke posledné tri roky. Celkový dojazd kórejskej novinky činí 212 km, maximálna rýchlosť dosahuje na 145 km/h a stovka je otázkou 11,2 s. O pohon sa stará elektromotor s výkonom 110 k. Maximum krútiaceho momentu má hodnotu 285 Nm. Akumulátory sú uložené pod podlahou interiéru.

Elektrický Soul sa tiež pýši radom ekologicky šetrných materiálov. V interiéri tak nájdeme bioplasty, biopenu a biotkaniny. O cene tlačová správa nehovorí.

Na slovenskom trhu si už aktuálne okrem známych elektromobilov (Leaf, iOn, i3) môžete zaobstarať aj napríklad novinky v podobe Volkswagenu e-up! a e-Golf. Ten v porovnaní s Kiou Soul EV ponúkne nižší dojazd (190 km), výkonnejší motor (115 k) a o 5 km/h nižšiu maximálnu rýchlosť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY