vytisknout velikost písma Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy

Nepriaznivý vývoj v Rusku postihol aj slovenskú továreň automobilky Kia. Jej hovorca však verí, že sa podarí objem výroby stabilizovať vďaka záujmu o nový motor, prevodovku a výbavu modelu Cee'd.
Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy
Zoznam kapitol
  1. Kia v Ženeve
  2. Kia v Ženeve: Fotogaléria

Kia predstavuje na autosalóne v Ženeve nielen koncept Sportspace, ale aj nové sériové produkty: športovo štylizovaný Ceed GT Line, trojvalcový motor 1,0 l Kappa a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Tieto novinky by mali prispieť k stabilizácii a možno aj ďalšiemu rastu továrne Kia v Žiline.

IMG_6078.JPGIMG_6047.JPGIMG_6044.JPGHovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé verí, že nový Ceed GT Line pomôže stabilizovať objem výroby aj cez vývoj v Rusku, kam predtým mierila až pätina produkcie žilinskej továrne

"Už od roku 2009 nepretržite rastieme a vďaka novým produktom, ktoré predstavujeme tu v Ženeve, máme šancu rásť aj naďalej," verí Jozef Bačé, hovorca Kia Motors Slovakia. Vzápätí ale priznáva, že ľahké to nebude: "Už od polovice minulého roka pozorujeme pokles dopytu v Rusku. Tamojší trh pritom pre nás vždy bol veľmi dôležitý, vyvážali sme tam asi pätinu produkcie. "

Bačé hovorí, že pokles vývozu do Ruska je približne pätnásť percentný. Napriek tomu továreň za minulý rok zaznamenala vyše trojpercentný rast objemu výroby: "Prepad v Rusku sa nám podarilo kompenzovať posilňovaním na západoeurópskych trhoch." Autá zo Žiliny sa podľa neho výborne predávali v Španielsku, Poľsku i Švédsku, ale aj na veľkých trhoch v Nemecku a Británii.

Pre tento rok analytici predpovedajú prepad ruského trhu o 25 až 30 percent. Hovorca slovenskej továrne však vidí nádej na udržanie alebo dokonca zlepšenie objemu výroby v rozšírení výrobného programu o novinky, ktoré by mohli k Ceedu prilákať nových zákazníkov.

Kia cee'd GT Line - front.jpgKia cee'd GT Line - rear.jpg
Kia cee'd SW GT Line - front.jpgKia cee'd SW GT Line - rear.jpg
GT Line bude k dispozícii v päťdverovom prevedení aj aako kombi

Kia Ceed GT Line je v podstate paket športového vzhľadu, inšpirovaný ostrým hatchbackom Kia Ceed GT. Jeho najvýraznejším znakom sú do štvorca usporiadané diódy denného svietenia. Paket ale obsahuje aj 17" kolesá, zadné LED svetlá a športovo štylizovaný zadný nárazník s naznačeným difúzorom. Inšpirácia modelom GT sa prejavuje tiež vo vnútri.

Ceed GT Line môže byť poháňaný rôznymi motormi vrátane nového trojvalca 1,0 Kappa. Motor je osadený vysokotlakovým priamym vstrekovaním so šesťotvorovými vstrekovačmi a turbodúchadlom, ktorému s vyplachovaním pomáha elektromotor.

Podobne ako napríklad litrový EcoBoost od Fordu má kórejská novinka chladiacu sústavu s dvoma okruhmi a zberné potrubie integrované do hlavy valcov. Výsledkom toho všetkého je výkon 88 kW a krútiaci moment 172 Nm, dostupný v rozsahu 1500-4100 ot./min.

Kia 'Kappa' 1.0-litre T-GDI.jpgKia seven-speed DCT 2.jpg
V Ceede GT Line budú debutovať aj dve významné novinky pod kapotou, preplňovaný trojvalec 1,0 l a 7-stupňová dvojspojková prevodovka

Treťou v Žiline vyrábanou novinkou v rade Ceed je nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Má suché spojky a je určená pre motory s krútiacim objemom do 300 Nm.

Bačé uvádza, že novinky už teraz pozitívne ovplyvnili zamestnanosť v žilinskej továrni. "V súvislosti s nábehom výroby série GT Line a nových motorov budeme v prvých mesiacoch tohto roka prijímať nových zamestnancov," hovorí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY