vytisknout velikost písma Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy

Nepriaznivý vývoj v Rusku postihol aj slovenskú továreň automobilky Kia. Jej hovorca však verí, že sa podarí objem výroby stabilizovať vďaka záujmu o nový motor, prevodovku a výbavu modelu Cee'd.
Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy
Zoznam kapitol
  1. Kia v Ženeve
  2. Kia v Ženeve: Fotogaléria

Kia predstavuje na autosalóne v Ženeve nielen koncept Sportspace, ale aj nové sériové produkty: športovo štylizovaný Ceed GT Line, trojvalcový motor 1,0 l Kappa a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Tieto novinky by mali prispieť k stabilizácii a možno aj ďalšiemu rastu továrne Kia v Žiline.

IMG_6078.JPGIMG_6047.JPGIMG_6044.JPGHovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé verí, že nový Ceed GT Line pomôže stabilizovať objem výroby aj cez vývoj v Rusku, kam predtým mierila až pätina produkcie žilinskej továrne

"Už od roku 2009 nepretržite rastieme a vďaka novým produktom, ktoré predstavujeme tu v Ženeve, máme šancu rásť aj naďalej," verí Jozef Bačé, hovorca Kia Motors Slovakia. Vzápätí ale priznáva, že ľahké to nebude: "Už od polovice minulého roka pozorujeme pokles dopytu v Rusku. Tamojší trh pritom pre nás vždy bol veľmi dôležitý, vyvážali sme tam asi pätinu produkcie. "

Bačé hovorí, že pokles vývozu do Ruska je približne pätnásť percentný. Napriek tomu továreň za minulý rok zaznamenala vyše trojpercentný rast objemu výroby: "Prepad v Rusku sa nám podarilo kompenzovať posilňovaním na západoeurópskych trhoch." Autá zo Žiliny sa podľa neho výborne predávali v Španielsku, Poľsku i Švédsku, ale aj na veľkých trhoch v Nemecku a Británii.

Pre tento rok analytici predpovedajú prepad ruského trhu o 25 až 30 percent. Hovorca slovenskej továrne však vidí nádej na udržanie alebo dokonca zlepšenie objemu výroby v rozšírení výrobného programu o novinky, ktoré by mohli k Ceedu prilákať nových zákazníkov.

Kia cee'd GT Line - front.jpgKia cee'd GT Line - rear.jpg
Kia cee'd SW GT Line - front.jpgKia cee'd SW GT Line - rear.jpg
GT Line bude k dispozícii v päťdverovom prevedení aj aako kombi

Kia Ceed GT Line je v podstate paket športového vzhľadu, inšpirovaný ostrým hatchbackom Kia Ceed GT. Jeho najvýraznejším znakom sú do štvorca usporiadané diódy denného svietenia. Paket ale obsahuje aj 17" kolesá, zadné LED svetlá a športovo štylizovaný zadný nárazník s naznačeným difúzorom. Inšpirácia modelom GT sa prejavuje tiež vo vnútri.

Ceed GT Line môže byť poháňaný rôznymi motormi vrátane nového trojvalca 1,0 Kappa. Motor je osadený vysokotlakovým priamym vstrekovaním so šesťotvorovými vstrekovačmi a turbodúchadlom, ktorému s vyplachovaním pomáha elektromotor.

Podobne ako napríklad litrový EcoBoost od Fordu má kórejská novinka chladiacu sústavu s dvoma okruhmi a zberné potrubie integrované do hlavy valcov. Výsledkom toho všetkého je výkon 88 kW a krútiaci moment 172 Nm, dostupný v rozsahu 1500-4100 ot./min.

Kia 'Kappa' 1.0-litre T-GDI.jpgKia seven-speed DCT 2.jpg
V Ceede GT Line budú debutovať aj dve významné novinky pod kapotou, preplňovaný trojvalec 1,0 l a 7-stupňová dvojspojková prevodovka

Treťou v Žiline vyrábanou novinkou v rade Ceed je nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Má suché spojky a je určená pre motory s krútiacim objemom do 300 Nm.

Bačé uvádza, že novinky už teraz pozitívne ovplyvnili zamestnanosť v žilinskej továrni. "V súvislosti s nábehom výroby série GT Line a nových motorov budeme v prvých mesiacoch tohto roka prijímať nových zamestnancov," hovorí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY