vytisknout velikost písma Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy

Nepriaznivý vývoj v Rusku postihol aj slovenskú továreň automobilky Kia. Jej hovorca však verí, že sa podarí objem výroby stabilizovať vďaka záujmu o nový motor, prevodovku a výbavu modelu Cee'd.
Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy
Zoznam kapitol
  1. Kia v Ženeve
  2. Kia v Ženeve: Fotogaléria

Kia predstavuje na autosalóne v Ženeve nielen koncept Sportspace, ale aj nové sériové produkty: športovo štylizovaný Ceed GT Line, trojvalcový motor 1,0 l Kappa a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Tieto novinky by mali prispieť k stabilizácii a možno aj ďalšiemu rastu továrne Kia v Žiline.

IMG_6078.JPGIMG_6047.JPGIMG_6044.JPGHovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé verí, že nový Ceed GT Line pomôže stabilizovať objem výroby aj cez vývoj v Rusku, kam predtým mierila až pätina produkcie žilinskej továrne

"Už od roku 2009 nepretržite rastieme a vďaka novým produktom, ktoré predstavujeme tu v Ženeve, máme šancu rásť aj naďalej," verí Jozef Bačé, hovorca Kia Motors Slovakia. Vzápätí ale priznáva, že ľahké to nebude: "Už od polovice minulého roka pozorujeme pokles dopytu v Rusku. Tamojší trh pritom pre nás vždy bol veľmi dôležitý, vyvážali sme tam asi pätinu produkcie. "

Bačé hovorí, že pokles vývozu do Ruska je približne pätnásť percentný. Napriek tomu továreň za minulý rok zaznamenala vyše trojpercentný rast objemu výroby: "Prepad v Rusku sa nám podarilo kompenzovať posilňovaním na západoeurópskych trhoch." Autá zo Žiliny sa podľa neho výborne predávali v Španielsku, Poľsku i Švédsku, ale aj na veľkých trhoch v Nemecku a Británii.

Pre tento rok analytici predpovedajú prepad ruského trhu o 25 až 30 percent. Hovorca slovenskej továrne však vidí nádej na udržanie alebo dokonca zlepšenie objemu výroby v rozšírení výrobného programu o novinky, ktoré by mohli k Ceedu prilákať nových zákazníkov.

Kia cee'd GT Line - front.jpgKia cee'd GT Line - rear.jpg
Kia cee'd SW GT Line - front.jpgKia cee'd SW GT Line - rear.jpg
GT Line bude k dispozícii v päťdverovom prevedení aj aako kombi

Kia Ceed GT Line je v podstate paket športového vzhľadu, inšpirovaný ostrým hatchbackom Kia Ceed GT. Jeho najvýraznejším znakom sú do štvorca usporiadané diódy denného svietenia. Paket ale obsahuje aj 17" kolesá, zadné LED svetlá a športovo štylizovaný zadný nárazník s naznačeným difúzorom. Inšpirácia modelom GT sa prejavuje tiež vo vnútri.

Ceed GT Line môže byť poháňaný rôznymi motormi vrátane nového trojvalca 1,0 Kappa. Motor je osadený vysokotlakovým priamym vstrekovaním so šesťotvorovými vstrekovačmi a turbodúchadlom, ktorému s vyplachovaním pomáha elektromotor.

Podobne ako napríklad litrový EcoBoost od Fordu má kórejská novinka chladiacu sústavu s dvoma okruhmi a zberné potrubie integrované do hlavy valcov. Výsledkom toho všetkého je výkon 88 kW a krútiaci moment 172 Nm, dostupný v rozsahu 1500-4100 ot./min.

Kia 'Kappa' 1.0-litre T-GDI.jpgKia seven-speed DCT 2.jpg
V Ceede GT Line budú debutovať aj dve významné novinky pod kapotou, preplňovaný trojvalec 1,0 l a 7-stupňová dvojspojková prevodovka

Treťou v Žiline vyrábanou novinkou v rade Ceed je nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Má suché spojky a je určená pre motory s krútiacim objemom do 300 Nm.

Bačé uvádza, že novinky už teraz pozitívne ovplyvnili zamestnanosť v žilinskej továrni. "V súvislosti s nábehom výroby série GT Line a nových motorov budeme v prvých mesiacoch tohto roka prijímať nových zamestnancov," hovorí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

dnes | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY