vytisknout velikost písma Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy

Nepriaznivý vývoj v Rusku postihol aj slovenskú továreň automobilky Kia. Jej hovorca však verí, že sa podarí objem výroby stabilizovať vďaka záujmu o nový motor, prevodovku a výbavu modelu Cee'd.
Kia v Žiline čelí poklesu ruského trhu, pomôcť majú aj novinky zo Ženevy
Zoznam kapitol
  1. Kia v Ženeve
  2. Kia v Ženeve: Fotogaléria

Kia predstavuje na autosalóne v Ženeve nielen koncept Sportspace, ale aj nové sériové produkty: športovo štylizovaný Ceed GT Line, trojvalcový motor 1,0 l Kappa a sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Tieto novinky by mali prispieť k stabilizácii a možno aj ďalšiemu rastu továrne Kia v Žiline.

IMG_6078.JPGIMG_6047.JPGIMG_6044.JPGHovorca Kia Motors Slovakia Jozef Bačé verí, že nový Ceed GT Line pomôže stabilizovať objem výroby aj cez vývoj v Rusku, kam predtým mierila až pätina produkcie žilinskej továrne

"Už od roku 2009 nepretržite rastieme a vďaka novým produktom, ktoré predstavujeme tu v Ženeve, máme šancu rásť aj naďalej," verí Jozef Bačé, hovorca Kia Motors Slovakia. Vzápätí ale priznáva, že ľahké to nebude: "Už od polovice minulého roka pozorujeme pokles dopytu v Rusku. Tamojší trh pritom pre nás vždy bol veľmi dôležitý, vyvážali sme tam asi pätinu produkcie. "

Bačé hovorí, že pokles vývozu do Ruska je približne pätnásť percentný. Napriek tomu továreň za minulý rok zaznamenala vyše trojpercentný rast objemu výroby: "Prepad v Rusku sa nám podarilo kompenzovať posilňovaním na západoeurópskych trhoch." Autá zo Žiliny sa podľa neho výborne predávali v Španielsku, Poľsku i Švédsku, ale aj na veľkých trhoch v Nemecku a Británii.

Pre tento rok analytici predpovedajú prepad ruského trhu o 25 až 30 percent. Hovorca slovenskej továrne však vidí nádej na udržanie alebo dokonca zlepšenie objemu výroby v rozšírení výrobného programu o novinky, ktoré by mohli k Ceedu prilákať nových zákazníkov.

Kia cee'd GT Line - front.jpgKia cee'd GT Line - rear.jpg
Kia cee'd SW GT Line - front.jpgKia cee'd SW GT Line - rear.jpg
GT Line bude k dispozícii v päťdverovom prevedení aj aako kombi

Kia Ceed GT Line je v podstate paket športového vzhľadu, inšpirovaný ostrým hatchbackom Kia Ceed GT. Jeho najvýraznejším znakom sú do štvorca usporiadané diódy denného svietenia. Paket ale obsahuje aj 17" kolesá, zadné LED svetlá a športovo štylizovaný zadný nárazník s naznačeným difúzorom. Inšpirácia modelom GT sa prejavuje tiež vo vnútri.

Ceed GT Line môže byť poháňaný rôznymi motormi vrátane nového trojvalca 1,0 Kappa. Motor je osadený vysokotlakovým priamym vstrekovaním so šesťotvorovými vstrekovačmi a turbodúchadlom, ktorému s vyplachovaním pomáha elektromotor.

Podobne ako napríklad litrový EcoBoost od Fordu má kórejská novinka chladiacu sústavu s dvoma okruhmi a zberné potrubie integrované do hlavy valcov. Výsledkom toho všetkého je výkon 88 kW a krútiaci moment 172 Nm, dostupný v rozsahu 1500-4100 ot./min.

Kia 'Kappa' 1.0-litre T-GDI.jpgKia seven-speed DCT 2.jpg
V Ceede GT Line budú debutovať aj dve významné novinky pod kapotou, preplňovaný trojvalec 1,0 l a 7-stupňová dvojspojková prevodovka

Treťou v Žiline vyrábanou novinkou v rade Ceed je nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Má suché spojky a je určená pre motory s krútiacim objemom do 300 Nm.

Bačé uvádza, že novinky už teraz pozitívne ovplyvnili zamestnanosť v žilinskej továrni. "V súvislosti s nábehom výroby série GT Line a nových motorov budeme v prvých mesiacoch tohto roka prijímať nových zamestnancov," hovorí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY