vytisknout velikost písma Kia už má tiež svoj hybrid. Volá sa Niro a je to SUV

Prvý model automobilky Kia, ktorý bol od základu vyvíjaný ako hybrid, je SUV Niro. Neskôr bude aj plug-in hybrid a plne elektrický model.
Kia už má tiež svoj hybrid. Volá sa Niro a je to SUV
Zoznam kapitol
  1. SUV Kia Niro
  2. Fotogaléria: SUV Kia Niro

Značka Kia si vypožičala techniku od hatchbacku Hyundai Ioniq a postavila na jej základe vlastne plne hybridný model s názvom Kia Niro. Meno nadväzuje na už skôr predstavené skice a rozširuje ponuku nových SUV o ďalší model. Vedľa novej Sportage nesmieme zabudnúť ani na zaujímavý koncept Kia Telluride.

11179-2017-niro-1.jpg11185-2017-niro-1.jpg11196-2017-niro-1.jpgKia Niro je prvý model značky, ktorý bol vyvíjaný ako hybrid. Napriek tomu Kia chcela navrhnúť auto tak, aby na rozdiel napríklad od Toyoty Prius nevyzeralo na prvý pohľad ako hybrid. Hovorí tomu "nehybridný dizajn"

Hybridné SUV Kia Niro zažíva svoju svetovú premiéru na autosalóne v Chicagu a prvé, čo si určite všimnete, je "nehybridný" dizajn. Jedným z cieľov návrhárov totiž bolo, aby auto do sveta nekričalo, že ono je tým spasiteľom, ktorý zachráni ľadové medvede pred utopením v roztopených ľadovcoch.

Niektorí zákazníci skrátka nechcú "hybridný image", ktorú okolo seba šíri napríklad Toyota Prius, ale praktické prednosti hybridného pohonu využijú radi.

Ako už bolo naznačené skôr pri poodhalování konceptov a skíc, pod kapotou je atmosférická tisícšesťstovka GDI s priamym vstrekovaním pracujúca v upravenom Atkinsonovom cykle. Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k) a krútiaci moment dosahuje na 147 Nm. Kia tvrdí, že tepelná účinnosť tohto motora je 40%.

11186-2017-niro-1.jpg11187-2017-niro-1.jpg11190-2017-niro-1.jpg
Hybridný agregát od sesterského Hyundai Ioniq ponúka celkový výkon 150 koní, poháňané sú predné kolesá

K motoru je pripojená šesťstupňová dvojspojková prevodovka a medzi ňou a motorom nájdete ešte trakčný elektromotor a výkonom 45 koní. Sústava dosahuje celkového výkonu 110 kW (150 k) a krútiaceho momentu 265 Nm. Elektromotor čerpá energiu z kompaktného akumulátora s kapacitou 1,56 kWh, ktorý je umiestnený pod zadným sedadlom. Výkon putuje iba na predné kolesá.

Kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať okolo 4,7 litra na 100 km. Popri rozsiahlej bezpečnostnej výbavy dostane Kia Niro aj systém učiaci vodiča využívať potenciál hybridného pohonu na maximum. Bude ho učiť plynulej jazde s využívaním zotrvačnosti auta k maximálnej úspore paliva a rekuperácii elektrickej energie. Počas niekoľkých rokov dorazí ešte plug-in hybrid a na konci životného cyklu zrejme aj plne elektrický model.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY