vytisknout velikost písma Kia už má tiež svoj hybrid. Volá sa Niro a je to SUV

Prvý model automobilky Kia, ktorý bol od základu vyvíjaný ako hybrid, je SUV Niro. Neskôr bude aj plug-in hybrid a plne elektrický model.
Kia už má tiež svoj hybrid. Volá sa Niro a je to SUV
Zoznam kapitol
  1. SUV Kia Niro
  2. Fotogaléria: SUV Kia Niro

Značka Kia si vypožičala techniku od hatchbacku Hyundai Ioniq a postavila na jej základe vlastne plne hybridný model s názvom Kia Niro. Meno nadväzuje na už skôr predstavené skice a rozširuje ponuku nových SUV o ďalší model. Vedľa novej Sportage nesmieme zabudnúť ani na zaujímavý koncept Kia Telluride.

11179-2017-niro-1.jpg11185-2017-niro-1.jpg11196-2017-niro-1.jpgKia Niro je prvý model značky, ktorý bol vyvíjaný ako hybrid. Napriek tomu Kia chcela navrhnúť auto tak, aby na rozdiel napríklad od Toyoty Prius nevyzeralo na prvý pohľad ako hybrid. Hovorí tomu "nehybridný dizajn"

Hybridné SUV Kia Niro zažíva svoju svetovú premiéru na autosalóne v Chicagu a prvé, čo si určite všimnete, je "nehybridný" dizajn. Jedným z cieľov návrhárov totiž bolo, aby auto do sveta nekričalo, že ono je tým spasiteľom, ktorý zachráni ľadové medvede pred utopením v roztopených ľadovcoch.

Niektorí zákazníci skrátka nechcú "hybridný image", ktorú okolo seba šíri napríklad Toyota Prius, ale praktické prednosti hybridného pohonu využijú radi.

Ako už bolo naznačené skôr pri poodhalování konceptov a skíc, pod kapotou je atmosférická tisícšesťstovka GDI s priamym vstrekovaním pracujúca v upravenom Atkinsonovom cykle. Výkon spaľovacieho motora je 77 kW (105 k) a krútiaci moment dosahuje na 147 Nm. Kia tvrdí, že tepelná účinnosť tohto motora je 40%.

11186-2017-niro-1.jpg11187-2017-niro-1.jpg11190-2017-niro-1.jpg
Hybridný agregát od sesterského Hyundai Ioniq ponúka celkový výkon 150 koní, poháňané sú predné kolesá

K motoru je pripojená šesťstupňová dvojspojková prevodovka a medzi ňou a motorom nájdete ešte trakčný elektromotor a výkonom 45 koní. Sústava dosahuje celkového výkonu 110 kW (150 k) a krútiaceho momentu 265 Nm. Elektromotor čerpá energiu z kompaktného akumulátora s kapacitou 1,56 kWh, ktorý je umiestnený pod zadným sedadlom. Výkon putuje iba na predné kolesá.

Kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať okolo 4,7 litra na 100 km. Popri rozsiahlej bezpečnostnej výbavy dostane Kia Niro aj systém učiaci vodiča využívať potenciál hybridného pohonu na maximum. Bude ho učiť plynulej jazde s využívaním zotrvačnosti auta k maximálnej úspore paliva a rekuperácii elektrickej energie. Počas niekoľkých rokov dorazí ešte plug-in hybrid a na konci životného cyklu zrejme aj plne elektrický model.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY