vytisknout velikost písma Kia Trail'ster je predzvesť modelu Soul s pohonom všetkých kolies

Kia Trail

Dnes odštartoval autosalón v Chicagu, na ktorom sa predstavuje okrem iných aj automobilka Kia. Tá priviezla koncept Trail'ster, čo je drsne sa tváriaci Soul s jednou zásadnou novinkou. Toto prevedenie totiž používa pohon všetkých kolies.

Nečakajte ale žiadne redukcie alebo uzávierky diferenciálov. Kia nasadila systém e-AWD, teda takzvanú hybridnú štvorkolku. Prednú nápravu poháňa spaľovacia jednotka, tú zadnú potom úplne nezávislý elektromotor.

Kia Trail'ster má pod kapotou benzínovú preplňovanú tisícšesťstovku disponujúca výkonom 136 kW (185 k) a krútiacim momentom 251 Nm. Spaľovací motor potom spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave ponúkne 26 kW (35 k) a 136 Nm.

Nový koncept navyše dostal aj drsný vzhľad, ktorý mu prepožičiava rozsiahle oplastovanie, upravené nárazníky a predovšetkým podvozok zvýšený o plných päť centimetrov. V nie príliš vzdialenej budúcnosti by túto štúdiu mal nasledovať sériový model. Tak možno sa dočkáme niečoho ako "Soul Scout".

trailster_1.jpgtrailster_2.jpg366707.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY