vytisknout velikost písma Kia Trail'ster je predzvesť modelu Soul s pohonom všetkých kolies

Kia Trail

Dnes odštartoval autosalón v Chicagu, na ktorom sa predstavuje okrem iných aj automobilka Kia. Tá priviezla koncept Trail'ster, čo je drsne sa tváriaci Soul s jednou zásadnou novinkou. Toto prevedenie totiž používa pohon všetkých kolies.

Nečakajte ale žiadne redukcie alebo uzávierky diferenciálov. Kia nasadila systém e-AWD, teda takzvanú hybridnú štvorkolku. Prednú nápravu poháňa spaľovacia jednotka, tú zadnú potom úplne nezávislý elektromotor.

Kia Trail'ster má pod kapotou benzínovú preplňovanú tisícšesťstovku disponujúca výkonom 136 kW (185 k) a krútiacim momentom 251 Nm. Spaľovací motor potom spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave ponúkne 26 kW (35 k) a 136 Nm.

Nový koncept navyše dostal aj drsný vzhľad, ktorý mu prepožičiava rozsiahle oplastovanie, upravené nárazníky a predovšetkým podvozok zvýšený o plných päť centimetrov. V nie príliš vzdialenej budúcnosti by túto štúdiu mal nasledovať sériový model. Tak možno sa dočkáme niečoho ako "Soul Scout".

trailster_1.jpgtrailster_2.jpg366707.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY