vytisknout velikost písma Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia vypustila do sveta podrobnosti týkajúce sa nového konceptu Sportspace. V pomerne rozsiahlej tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, sa dočítame veľa vecí o dizajne, ktorý je mimochodom veľmi vydarený, zaujímavejšie je ale to, čo má táto štúdia naozaj pod kapotou. Existujú totiž dve verzie. Podľa jednej používa Sportspace preplňovaný dvojliter, podľa inej naftovú tisícsedemstovku.

Nám je sympatickejšia varianta, ktorú na svojich tlačových stránkach prezentuje britská Kia. Podľa tamojšej tlačovej správy dostal Sportspace preplňovaný benzínový dvojliter vybavený priamym vstrekom paliva. Motor 2.0 T-GDI vyprodukuje 184 kW (250 k), pričom poháňaná je predná náprava. K takto dynamicky tvarovanému automobilu by sa podobná jednotka veľmi hodila.

Slovenská Kia ale prezentuje Sportspace ako auto vybavené naftovú tisícsedemstovkou, ktorá dostala elektrický kompresor a reverzibilný alternátor. Inak povedané ide o rovnakú vec, aká bola prezentovaná minulý rok na OPTI T-Hybrid. Auto by teda malo byť schopné ísť na čisto elektrický režim maximálnou rýchlosťou 15 km/h.

V tlačovej správe je tiež zmienka o pohone všetkých kolies a aktívnej zadnej náprave. Čo presne ale znamená "aktívna zadná náprava", to už Kia nespomína. Rovnako tak pôsobí trochu zvláštne fakt, že môže byť "zadná náprava pripojená krátkodobo".

To, či Kia vezie do Ženevy dva koncepty Sportspace, kedy jeden bude naftový a druhý benzínový, alebo či auto vôbec nejazdia a len podľa trhu je uvádzaný v tlačovej správe pre zaujímavosť odlišný motor, sa dozvieme budúci týždeň.

ss_4.jpgss_3.jpgss_1.jpgss_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY