vytisknout velikost písma Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia vypustila do sveta podrobnosti týkajúce sa nového konceptu Sportspace. V pomerne rozsiahlej tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, sa dočítame veľa vecí o dizajne, ktorý je mimochodom veľmi vydarený, zaujímavejšie je ale to, čo má táto štúdia naozaj pod kapotou. Existujú totiž dve verzie. Podľa jednej používa Sportspace preplňovaný dvojliter, podľa inej naftovú tisícsedemstovku.

Nám je sympatickejšia varianta, ktorú na svojich tlačových stránkach prezentuje britská Kia. Podľa tamojšej tlačovej správy dostal Sportspace preplňovaný benzínový dvojliter vybavený priamym vstrekom paliva. Motor 2.0 T-GDI vyprodukuje 184 kW (250 k), pričom poháňaná je predná náprava. K takto dynamicky tvarovanému automobilu by sa podobná jednotka veľmi hodila.

Slovenská Kia ale prezentuje Sportspace ako auto vybavené naftovú tisícsedemstovkou, ktorá dostala elektrický kompresor a reverzibilný alternátor. Inak povedané ide o rovnakú vec, aká bola prezentovaná minulý rok na OPTI T-Hybrid. Auto by teda malo byť schopné ísť na čisto elektrický režim maximálnou rýchlosťou 15 km/h.

V tlačovej správe je tiež zmienka o pohone všetkých kolies a aktívnej zadnej náprave. Čo presne ale znamená "aktívna zadná náprava", to už Kia nespomína. Rovnako tak pôsobí trochu zvláštne fakt, že môže byť "zadná náprava pripojená krátkodobo".

To, či Kia vezie do Ženevy dva koncepty Sportspace, kedy jeden bude naftový a druhý benzínový, alebo či auto vôbec nejazdia a len podľa trhu je uvádzaný v tlačovej správe pre zaujímavosť odlišný motor, sa dozvieme budúci týždeň.

ss_4.jpgss_3.jpgss_1.jpgss_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY