vytisknout velikost písma Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia vypustila do sveta podrobnosti týkajúce sa nového konceptu Sportspace. V pomerne rozsiahlej tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, sa dočítame veľa vecí o dizajne, ktorý je mimochodom veľmi vydarený, zaujímavejšie je ale to, čo má táto štúdia naozaj pod kapotou. Existujú totiž dve verzie. Podľa jednej používa Sportspace preplňovaný dvojliter, podľa inej naftovú tisícsedemstovku.

Nám je sympatickejšia varianta, ktorú na svojich tlačových stránkach prezentuje britská Kia. Podľa tamojšej tlačovej správy dostal Sportspace preplňovaný benzínový dvojliter vybavený priamym vstrekom paliva. Motor 2.0 T-GDI vyprodukuje 184 kW (250 k), pričom poháňaná je predná náprava. K takto dynamicky tvarovanému automobilu by sa podobná jednotka veľmi hodila.

Slovenská Kia ale prezentuje Sportspace ako auto vybavené naftovú tisícsedemstovkou, ktorá dostala elektrický kompresor a reverzibilný alternátor. Inak povedané ide o rovnakú vec, aká bola prezentovaná minulý rok na OPTI T-Hybrid. Auto by teda malo byť schopné ísť na čisto elektrický režim maximálnou rýchlosťou 15 km/h.

V tlačovej správe je tiež zmienka o pohone všetkých kolies a aktívnej zadnej náprave. Čo presne ale znamená "aktívna zadná náprava", to už Kia nespomína. Rovnako tak pôsobí trochu zvláštne fakt, že môže byť "zadná náprava pripojená krátkodobo".

To, či Kia vezie do Ženevy dva koncepty Sportspace, kedy jeden bude naftový a druhý benzínový, alebo či auto vôbec nejazdia a len podľa trhu je uvádzaný v tlačovej správe pre zaujímavosť odlišný motor, sa dozvieme budúci týždeň.

ss_4.jpgss_3.jpgss_1.jpgss_2.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY