vytisknout velikost písma Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia vypustila do sveta podrobnosti týkajúce sa nového konceptu Sportspace. V pomerne rozsiahlej tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, sa dočítame veľa vecí o dizajne, ktorý je mimochodom veľmi vydarený, zaujímavejšie je ale to, čo má táto štúdia naozaj pod kapotou. Existujú totiž dve verzie. Podľa jednej používa Sportspace preplňovaný dvojliter, podľa inej naftovú tisícsedemstovku.

Nám je sympatickejšia varianta, ktorú na svojich tlačových stránkach prezentuje britská Kia. Podľa tamojšej tlačovej správy dostal Sportspace preplňovaný benzínový dvojliter vybavený priamym vstrekom paliva. Motor 2.0 T-GDI vyprodukuje 184 kW (250 k), pričom poháňaná je predná náprava. K takto dynamicky tvarovanému automobilu by sa podobná jednotka veľmi hodila.

Slovenská Kia ale prezentuje Sportspace ako auto vybavené naftovú tisícsedemstovkou, ktorá dostala elektrický kompresor a reverzibilný alternátor. Inak povedané ide o rovnakú vec, aká bola prezentovaná minulý rok na OPTI T-Hybrid. Auto by teda malo byť schopné ísť na čisto elektrický režim maximálnou rýchlosťou 15 km/h.

V tlačovej správe je tiež zmienka o pohone všetkých kolies a aktívnej zadnej náprave. Čo presne ale znamená "aktívna zadná náprava", to už Kia nespomína. Rovnako tak pôsobí trochu zvláštne fakt, že môže byť "zadná náprava pripojená krátkodobo".

To, či Kia vezie do Ženevy dva koncepty Sportspace, kedy jeden bude naftový a druhý benzínový, alebo či auto vôbec nejazdia a len podľa trhu je uvádzaný v tlačovej správe pre zaujímavosť odlišný motor, sa dozvieme budúci týždeň.

ss_4.jpgss_3.jpgss_1.jpgss_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY