vytisknout velikost písma Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia Sportspace: Športovo strihané kombi má 250 koní. Alebo nie?

Kia vypustila do sveta podrobnosti týkajúce sa nového konceptu Sportspace. V pomerne rozsiahlej tlačovej správe, ktorú nájdete pod článkom, sa dočítame veľa vecí o dizajne, ktorý je mimochodom veľmi vydarený, zaujímavejšie je ale to, čo má táto štúdia naozaj pod kapotou. Existujú totiž dve verzie. Podľa jednej používa Sportspace preplňovaný dvojliter, podľa inej naftovú tisícsedemstovku.

Nám je sympatickejšia varianta, ktorú na svojich tlačových stránkach prezentuje britská Kia. Podľa tamojšej tlačovej správy dostal Sportspace preplňovaný benzínový dvojliter vybavený priamym vstrekom paliva. Motor 2.0 T-GDI vyprodukuje 184 kW (250 k), pričom poháňaná je predná náprava. K takto dynamicky tvarovanému automobilu by sa podobná jednotka veľmi hodila.

Slovenská Kia ale prezentuje Sportspace ako auto vybavené naftovú tisícsedemstovkou, ktorá dostala elektrický kompresor a reverzibilný alternátor. Inak povedané ide o rovnakú vec, aká bola prezentovaná minulý rok na OPTI T-Hybrid. Auto by teda malo byť schopné ísť na čisto elektrický režim maximálnou rýchlosťou 15 km/h.

V tlačovej správe je tiež zmienka o pohone všetkých kolies a aktívnej zadnej náprave. Čo presne ale znamená "aktívna zadná náprava", to už Kia nespomína. Rovnako tak pôsobí trochu zvláštne fakt, že môže byť "zadná náprava pripojená krátkodobo".

To, či Kia vezie do Ženevy dva koncepty Sportspace, kedy jeden bude naftový a druhý benzínový, alebo či auto vôbec nejazdia a len podľa trhu je uvádzaný v tlačovej správe pre zaujímavosť odlišný motor, sa dozvieme budúci týždeň.

ss_4.jpgss_3.jpgss_1.jpgss_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY