vytisknout velikost písma Kia Sportage 2016 bude iná [prvé jazdné dojmy]

Štvrtá generácia kompaktného SUV Kia Sportage sa bude na slovenský trh dodávať s niekoľkými významnými odlišnosťami oproti štandardnej európskej špecifikácii. Aj to sme sa dozvedeli na prvej krátkej jazde v Španielsku.
Kia Sportage 2016 bude iná [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Dizajn a technika; video
  2. Dojmy a ceny
  3. Technické údaje; kompletná fotogaléria

Za prielom v pôsobení automobilky Kia na európskom trhu býva najčastejšie považovaný kompaktný model Ceed, ale trúfam si tvrdiť, že pre imidž značky aj jej marže urobil ešte viac model Sportage. Predchádzajúca, tretia generácia tohto kompaktného SUV bola prvá Kiou, ktorú si ľudia kupovali nie preto, že by bola cenovo výhodná, dobre vybavená alebo podložená dlhú zárukou, ale jednoducho preto, že sa im páčila. A záujem bol taký, že sa jednu dobu na Sportage čakalo aj celé mesiace. Niet divu, že celoeurópsky sa Kia Sportage stala najpredávanejším modelom značky. Štvrtá generácia, ktorú sme prvýkrát krátko vyskúšali na cestách okolo Barcelony, má teda na čo nadväzovať.

2016 Kia Sportage 20.jpg2016 Kia Sportage 18.jpg2016 Kia Sportage 21.jpg2016 Kia Sportage 23.jpg2016 Kia Sportage 19.jpg2016 Kia Sportage 17.jpgSportage 4. generácie má dlhšiu karosériu aj rázvor náprav; platformu a motory zdieľa so sesterským modelom Hyundai Tucson, ale na rozdiel od neho sa vyrába v Žiline

Kia Sportage štvrtej generácie zdieľa spoločný technický základ so sesterským Hyundai Tucson. V súlade s aktuálnymi trendmi má nová karoséria ďaleko vyšší podiel vysokopevnostných ocelí (51% oproti 18), účinnejšiu aerodynamiku a dôslednejšie potlačený prenos nežiaducich ruchov do priestoru pre cestujúcich. Ponuka motorov, konštrukcia podvozku aj výbava zodpovedajú tomu, čo už poznáme z Tucsonu. Kia však uisťuje, že nová Sportage nie je jeho klonom. Má odlišné naladenie podvozka aj riadenie, vyrába sa v Žiline a líši sa samozrejme aj dizajnom.

Návrhári zachovali podobný profil ako pri tretej generácie, ale proporcie prešli relatívne výraznou premenou. Pri zachovaní šírky a výšky narástol rázvor o 30 mm (na 2670 mm) a celá karoséria sa predĺžila o 40 mm (na 4480 mm), pričom sa zväčšil predný a skrátil zadný previs.

Keď sa objavili prvé fotografie nového Sportage, kolmá čelná stena v kombinácii s vysoko posadenými, dozadu pretiahnutými svetlometmi mnohým pripomínali Porsche Macan - a zo správneho uhla je táto inšpirácia zreteľná aj naživo. Kia je bezpochyby výstrednejšia než konzervatívny Tucson, čo zodpovedá odlišnému zacielenie oboch značiek. Zákazníci si budú môcť objednať aj paket GT Line so športovo štylizovanými nárazníkmi, LED denným svietením v tvare "ľadových kociek" a väčšími kolesami.

2016 Kia Sportage 13.jpg2016 Kia Sportage 2.jpg2016 Kia Sportage 1.jpgZ dlhšieho rázvoru ťažia hlavne cestujúci vzadu; radosť im urobí aj prirodzenejší uhol kolenách vďaka zníženiu podlahy voči sedáku

Ponuku motorov tvoria známe benzínové štvorvalce Gamma a diesel 1.7 a 2.0 CRDi, samozrejme v najaktuálnejšom prevedení spĺňajúcom Euro 6. Kia nešla cestou vstrekovanie aditíva AdBlue, všetky vznetové motory spoliehajú na kombináciu "DeNOx katalyzátora" s DPF. Uvidíme, aký to bude mať vplyv na reálnu prevádzkové spotrebu.

Základné parametre všetkých motorizácií vrátane jazdných výkonov sme pre vás zoradili do prehľadnej tabuľky:

Kia Sportage 2016: Ponuka motorizácií
Označenie

1.6 GDI

1. 6 T-GDI 1.7 CRDi 2.0 CRDi Low 2.0 CRDi High
Konštrukcia atmosféricky plnený zážihový radový štvorvalec preplňovaný zážihový radový štvorvalec preplňovaný vznetový radový štvorvalec preplňovaný vznetový radový štvorvalec preplňovaný vznetový radový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1591 1591 1685 1995 1995
Vrtanie x zdvih (mm) 77,0 x 85,4 77,0 x 85,4 77,2 x 90,0 84,0 x 90 84,0 x 90
Kompresný pomer  11,0:1 10,0:1 15,7:1 16,0:1 16,0:1
Max. výkon (kW/k) 97/132 130/177 85/115 100/136 136/185
v ot./min. 6300 5500 4000 4000 4000
Max. krútiaci moment (Nm) 161 265 280 373 400
v ot./min. 4850 1500-4500 1250-2750 1500-2500 1750-2750
Prevodovka 6st. man. 6st. man./ 7DCT 6st. man. 6st. man./
6st. autom.
6st. man./
6st. autom.
Pohon FWD AWD FWD AWD AWD
0-100 km/h (s) 11,5 9,5/9,1 11,5 10,5/12,0 9,5/9,5
Max. rýchlosť (km/h) 182 202/201 176 184/184 201/201
Spotreba (l/100 km) 6,75 7,6/7,5 4,7 5,2/5,9 5,9/6,3

Prednú nápravu tvoria vzpery MacPherson, vzadu je pri všetkých motorizáciách viacprvkové zavesenie. Systém pohonu všetkých kolies od firmy Magna využíva rovnakú medzinápravovou spojku ako Sportage tretej generácie, nový softvér ale zvládne vektorovú hnaciu silu pribrzďovaním jednotlivých kolies. Na rozdiel napríklad od Haldexu je tu možné zopnúť pohon 4x4 manuálne, po prekročení rýchlosti 40 km/h sa ale sám zase odpojí. Dôvodom je ochrana spojky pred prehriatím.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY