vytisknout velikost písma Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]

Druhá generácia modelu Soul pred pár dňami oficiálne dorazila na slovenský trh. Ako veľmi sa oproti prvej generácii zmenila a čím chce osloviť zákazníkov?
Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Štýlovejšie
  2. Priestrannejší, Pohodlnejší, Technické údaje
  3. Fotogaléria

Prvé vydanie modelu Kia Soul bolo svojím spôsobom prekvapenie. Kórejská automobilka vypustila na trh auto s netradičným dizajnom, ktoré sa zákazníkom páčilo. Okrem toho si odnieslo tiež rôzne ocenenia vrátane napríklad Red Dot Design Award z roku 2009. Celkovo sa vyrobilo vyše 700 000 kusov. Na slovenskom trhu to ale už taká sláva nebola. Za dobu svojho pôsobenia oslovila Kia Soul len niekoľko tisíc záujemcov záujemcov.

V súčasnosti dorazila generácie druhá. Tá má byť po všetkých stránkach lepšia a chce odhryznúť väčší podiel z neustále rastúceho koláča segmentu malých SUV.

SOUL_14.JPGSOUL_09.JPG 
Design vo veľkom nasleduje predchádzajúcu generáciu, ale pridáva prvky z konceptu Track'ster. Výsledok vyzerá výborne. Obzvlášť s dvojfarebnou karosériou a osemnásťpalcovými dvojfarebnými diskami.

Štýlovejšie

Novú Kiu Soul sme si mohli prezrieť prvýkrát minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Na prvý pohľad toto auto vyzerá skôr ako klasický facelift, no vozidlo je úplne nové. Základ designu si zachovalo zámerne, pričom do ňho implantovali prvky zo štúdie Track'ster, ktorá sa predstavila v roku 2012. V reáli novinka vyzerá naozaj veľmi dobre. Dizajn bude určite silnou zbraňou, o tom nie je pochýb.

Obzvlášť dobre budú vyzerať verzie, pri ktorých sa nebude šetriť. Za vyše 650 eur si môžete vybrať jednu zo štyroch možných dvojfarebných kombinácií, dokúpiť možno až osemnásťpalcové kolesá, pričom si môžete vybrať, či siahnete po klasickej verzii alebo po farebnom prevedení. Kia chcela ponúknuť väčšie možnosti individualizácie a toto je výsledok.

Pre úplnosť dodajme, že u dvojfarebných variantov sú na výber možnosti biela + červená, vanilková + čierna, modrá + biela a červená + čierna (tú nájdete na fotkách). Disky si môžete nechať vylepšiť červenou, striebornou, tmavošedou alebo čiernou farbou. Posledný menovaný bol opäť prípad nášho automobilu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY