vytisknout velikost písma Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]

Druhá generácia modelu Soul pred pár dňami oficiálne dorazila na slovenský trh. Ako veľmi sa oproti prvej generácii zmenila a čím chce osloviť zákazníkov?
Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Štýlovejšie
  2. Priestrannejší, Pohodlnejší, Technické údaje
  3. Fotogaléria

Prvé vydanie modelu Kia Soul bolo svojím spôsobom prekvapenie. Kórejská automobilka vypustila na trh auto s netradičným dizajnom, ktoré sa zákazníkom páčilo. Okrem toho si odnieslo tiež rôzne ocenenia vrátane napríklad Red Dot Design Award z roku 2009. Celkovo sa vyrobilo vyše 700 000 kusov. Na slovenskom trhu to ale už taká sláva nebola. Za dobu svojho pôsobenia oslovila Kia Soul len niekoľko tisíc záujemcov záujemcov.

V súčasnosti dorazila generácie druhá. Tá má byť po všetkých stránkach lepšia a chce odhryznúť väčší podiel z neustále rastúceho koláča segmentu malých SUV.

SOUL_14.JPGSOUL_09.JPG 
Design vo veľkom nasleduje predchádzajúcu generáciu, ale pridáva prvky z konceptu Track'ster. Výsledok vyzerá výborne. Obzvlášť s dvojfarebnou karosériou a osemnásťpalcovými dvojfarebnými diskami.

Štýlovejšie

Novú Kiu Soul sme si mohli prezrieť prvýkrát minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Na prvý pohľad toto auto vyzerá skôr ako klasický facelift, no vozidlo je úplne nové. Základ designu si zachovalo zámerne, pričom do ňho implantovali prvky zo štúdie Track'ster, ktorá sa predstavila v roku 2012. V reáli novinka vyzerá naozaj veľmi dobre. Dizajn bude určite silnou zbraňou, o tom nie je pochýb.

Obzvlášť dobre budú vyzerať verzie, pri ktorých sa nebude šetriť. Za vyše 650 eur si môžete vybrať jednu zo štyroch možných dvojfarebných kombinácií, dokúpiť možno až osemnásťpalcové kolesá, pričom si môžete vybrať, či siahnete po klasickej verzii alebo po farebnom prevedení. Kia chcela ponúknuť väčšie možnosti individualizácie a toto je výsledok.

Pre úplnosť dodajme, že u dvojfarebných variantov sú na výber možnosti biela + červená, vanilková + čierna, modrá + biela a červená + čierna (tú nájdete na fotkách). Disky si môžete nechať vylepšiť červenou, striebornou, tmavošedou alebo čiernou farbou. Posledný menovaný bol opäť prípad nášho automobilu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY