vytisknout velikost písma Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]

Druhá generácia modelu Soul pred pár dňami oficiálne dorazila na slovenský trh. Ako veľmi sa oproti prvej generácii zmenila a čím chce osloviť zákazníkov?
Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Štýlovejšie
  2. Priestrannejší, Pohodlnejší, Technické údaje
  3. Fotogaléria

Prvé vydanie modelu Kia Soul bolo svojím spôsobom prekvapenie. Kórejská automobilka vypustila na trh auto s netradičným dizajnom, ktoré sa zákazníkom páčilo. Okrem toho si odnieslo tiež rôzne ocenenia vrátane napríklad Red Dot Design Award z roku 2009. Celkovo sa vyrobilo vyše 700 000 kusov. Na slovenskom trhu to ale už taká sláva nebola. Za dobu svojho pôsobenia oslovila Kia Soul len niekoľko tisíc záujemcov záujemcov.

V súčasnosti dorazila generácie druhá. Tá má byť po všetkých stránkach lepšia a chce odhryznúť väčší podiel z neustále rastúceho koláča segmentu malých SUV.

SOUL_14.JPGSOUL_09.JPG 
Design vo veľkom nasleduje predchádzajúcu generáciu, ale pridáva prvky z konceptu Track'ster. Výsledok vyzerá výborne. Obzvlášť s dvojfarebnou karosériou a osemnásťpalcovými dvojfarebnými diskami.

Štýlovejšie

Novú Kiu Soul sme si mohli prezrieť prvýkrát minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Na prvý pohľad toto auto vyzerá skôr ako klasický facelift, no vozidlo je úplne nové. Základ designu si zachovalo zámerne, pričom do ňho implantovali prvky zo štúdie Track'ster, ktorá sa predstavila v roku 2012. V reáli novinka vyzerá naozaj veľmi dobre. Dizajn bude určite silnou zbraňou, o tom nie je pochýb.

Obzvlášť dobre budú vyzerať verzie, pri ktorých sa nebude šetriť. Za vyše 650 eur si môžete vybrať jednu zo štyroch možných dvojfarebných kombinácií, dokúpiť možno až osemnásťpalcové kolesá, pričom si môžete vybrať, či siahnete po klasickej verzii alebo po farebnom prevedení. Kia chcela ponúknuť väčšie možnosti individualizácie a toto je výsledok.

Pre úplnosť dodajme, že u dvojfarebných variantov sú na výber možnosti biela + červená, vanilková + čierna, modrá + biela a červená + čierna (tú nájdete na fotkách). Disky si môžete nechať vylepšiť červenou, striebornou, tmavošedou alebo čiernou farbou. Posledný menovaný bol opäť prípad nášho automobilu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY