vytisknout velikost písma Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]

Druhá generácia modelu Soul pred pár dňami oficiálne dorazila na slovenský trh. Ako veľmi sa oproti prvej generácii zmenila a čím chce osloviť zákazníkov?
Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Štýlovejšie
  2. Priestrannejší, Pohodlnejší, Technické údaje
  3. Fotogaléria

Prvé vydanie modelu Kia Soul bolo svojím spôsobom prekvapenie. Kórejská automobilka vypustila na trh auto s netradičným dizajnom, ktoré sa zákazníkom páčilo. Okrem toho si odnieslo tiež rôzne ocenenia vrátane napríklad Red Dot Design Award z roku 2009. Celkovo sa vyrobilo vyše 700 000 kusov. Na slovenskom trhu to ale už taká sláva nebola. Za dobu svojho pôsobenia oslovila Kia Soul len niekoľko tisíc záujemcov záujemcov.

V súčasnosti dorazila generácie druhá. Tá má byť po všetkých stránkach lepšia a chce odhryznúť väčší podiel z neustále rastúceho koláča segmentu malých SUV.

SOUL_14.JPGSOUL_09.JPG 
Design vo veľkom nasleduje predchádzajúcu generáciu, ale pridáva prvky z konceptu Track'ster. Výsledok vyzerá výborne. Obzvlášť s dvojfarebnou karosériou a osemnásťpalcovými dvojfarebnými diskami.

Štýlovejšie

Novú Kiu Soul sme si mohli prezrieť prvýkrát minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Na prvý pohľad toto auto vyzerá skôr ako klasický facelift, no vozidlo je úplne nové. Základ designu si zachovalo zámerne, pričom do ňho implantovali prvky zo štúdie Track'ster, ktorá sa predstavila v roku 2012. V reáli novinka vyzerá naozaj veľmi dobre. Dizajn bude určite silnou zbraňou, o tom nie je pochýb.

Obzvlášť dobre budú vyzerať verzie, pri ktorých sa nebude šetriť. Za vyše 650 eur si môžete vybrať jednu zo štyroch možných dvojfarebných kombinácií, dokúpiť možno až osemnásťpalcové kolesá, pričom si môžete vybrať, či siahnete po klasickej verzii alebo po farebnom prevedení. Kia chcela ponúknuť väčšie možnosti individualizácie a toto je výsledok.

Pre úplnosť dodajme, že u dvojfarebných variantov sú na výber možnosti biela + červená, vanilková + čierna, modrá + biela a červená + čierna (tú nájdete na fotkách). Disky si môžete nechať vylepšiť červenou, striebornou, tmavošedou alebo čiernou farbou. Posledný menovaný bol opäť prípad nášho automobilu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY