vytisknout velikost písma Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]

Druhá generácia modelu Soul pred pár dňami oficiálne dorazila na slovenský trh. Ako veľmi sa oproti prvej generácii zmenila a čím chce osloviť zákazníkov?
Kia Soul: štýlovejšia, priestrannejšia, pohodlnejšia [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Štýlovejšie
  2. Priestrannejší, Pohodlnejší, Technické údaje
  3. Fotogaléria

Prvé vydanie modelu Kia Soul bolo svojím spôsobom prekvapenie. Kórejská automobilka vypustila na trh auto s netradičným dizajnom, ktoré sa zákazníkom páčilo. Okrem toho si odnieslo tiež rôzne ocenenia vrátane napríklad Red Dot Design Award z roku 2009. Celkovo sa vyrobilo vyše 700 000 kusov. Na slovenskom trhu to ale už taká sláva nebola. Za dobu svojho pôsobenia oslovila Kia Soul len niekoľko tisíc záujemcov záujemcov.

V súčasnosti dorazila generácie druhá. Tá má byť po všetkých stránkach lepšia a chce odhryznúť väčší podiel z neustále rastúceho koláča segmentu malých SUV.

SOUL_14.JPGSOUL_09.JPG 
Design vo veľkom nasleduje predchádzajúcu generáciu, ale pridáva prvky z konceptu Track'ster. Výsledok vyzerá výborne. Obzvlášť s dvojfarebnou karosériou a osemnásťpalcovými dvojfarebnými diskami.

Štýlovejšie

Novú Kiu Soul sme si mohli prezrieť prvýkrát minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Na prvý pohľad toto auto vyzerá skôr ako klasický facelift, no vozidlo je úplne nové. Základ designu si zachovalo zámerne, pričom do ňho implantovali prvky zo štúdie Track'ster, ktorá sa predstavila v roku 2012. V reáli novinka vyzerá naozaj veľmi dobre. Dizajn bude určite silnou zbraňou, o tom nie je pochýb.

Obzvlášť dobre budú vyzerať verzie, pri ktorých sa nebude šetriť. Za vyše 650 eur si môžete vybrať jednu zo štyroch možných dvojfarebných kombinácií, dokúpiť možno až osemnásťpalcové kolesá, pričom si môžete vybrať, či siahnete po klasickej verzii alebo po farebnom prevedení. Kia chcela ponúknuť väčšie možnosti individualizácie a toto je výsledok.

Pre úplnosť dodajme, že u dvojfarebných variantov sú na výber možnosti biela + červená, vanilková + čierna, modrá + biela a červená + čierna (tú nájdete na fotkách). Disky si môžete nechať vylepšiť červenou, striebornou, tmavošedou alebo čiernou farbou. Posledný menovaný bol opäť prípad nášho automobilu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY