vytisknout velikost písma Kia Soul sa v edícii Red Zone vracia ku konceptu Track'ster

Druhá generácia modelu Kia Soul ešte nevyšla do prevádzky, ale už prichádza v prvej špeciálnej sérii.
Kia Soul sa v edícii Red Zone vracia ku konceptu Track

Európskemu publiku sa nová Kia Soul predstavila na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte a po štylistickej stránke vychádza z koncepčnej štúdie Kia Track'ster prezentovanej pred rokom v Chicagu. Oproti spomínanej štúdii sériové prevedenie prekvapilo triezvym ladením, ktoré jasne nadväzuje na svojho predchodcu. Zdá sa teda, že dizajn súčasných automobiloch Kia pravdepodobne dosiahol do fázy, kedy stylisti začínajú dbať na kontinuitu.

Kia Soul Red Zone 1.jpgKia Soul Red Zone 2.jpgKia Soul Red Zone 3.jpg
Kia Soul sa v edícii Red Zone blíži svojím vzhľadom k pôvodnému minuloročnému konceptu

Do predajov u nás nová Kia Soul nastúpi až na začiatku budúceho roka, ale už teraz vám môžeme ukázať prvú špeciálnu sériu. Volá sa Kia Soul Red Zone, obmedzená bude na 2 000 jednotiek a určená je primárne zákazníkom v USA. Jej najzaujímavejším prvkom je ladenie doplnkov a farieb priamo odkazujúce na pôvodný koncept Track'ster.

Najväčšími zmenami sú päťdverová karoséria namiesto trojdverovej a biela strecha namiesto červenej. Za zmienku stojí sada doplnkov zahŕňajúca nástavce nárazníkov a prahov, biele lakovanie a červené akcenty. Vozidlo stojí na špecifických osemnásťpalcových ráfikoch a o jeho pohon sa stará zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, priamym vstrekovaním a výkonom 164 koní (121 kW), ktorý má byť v USA najsilnejší variantom pre nový Soul.

Kia Soul Red Zone 5.jpgKia Soul Red Zone 6.jpgKia Soul Red Zone 7.jpg
Červené doplnky prestupujú aj do interiéru

Aj interiér je plný červených doplnkov, najmä v oblasti stredovej konzoly, ale zákazníci sa môžu tešiť aj na červené sťahovanie sedadiel, koženého volantu a koberčekov aj na hliníkové pedále.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY