vytisknout velikost písma Kia Soul sa v edícii Red Zone vracia ku konceptu Track'ster

Druhá generácia modelu Kia Soul ešte nevyšla do prevádzky, ale už prichádza v prvej špeciálnej sérii.
Kia Soul sa v edícii Red Zone vracia ku konceptu Track

Európskemu publiku sa nová Kia Soul predstavila na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte a po štylistickej stránke vychádza z koncepčnej štúdie Kia Track'ster prezentovanej pred rokom v Chicagu. Oproti spomínanej štúdii sériové prevedenie prekvapilo triezvym ladením, ktoré jasne nadväzuje na svojho predchodcu. Zdá sa teda, že dizajn súčasných automobiloch Kia pravdepodobne dosiahol do fázy, kedy stylisti začínajú dbať na kontinuitu.

Kia Soul Red Zone 1.jpgKia Soul Red Zone 2.jpgKia Soul Red Zone 3.jpg
Kia Soul sa v edícii Red Zone blíži svojím vzhľadom k pôvodnému minuloročnému konceptu

Do predajov u nás nová Kia Soul nastúpi až na začiatku budúceho roka, ale už teraz vám môžeme ukázať prvú špeciálnu sériu. Volá sa Kia Soul Red Zone, obmedzená bude na 2 000 jednotiek a určená je primárne zákazníkom v USA. Jej najzaujímavejším prvkom je ladenie doplnkov a farieb priamo odkazujúce na pôvodný koncept Track'ster.

Najväčšími zmenami sú päťdverová karoséria namiesto trojdverovej a biela strecha namiesto červenej. Za zmienku stojí sada doplnkov zahŕňajúca nástavce nárazníkov a prahov, biele lakovanie a červené akcenty. Vozidlo stojí na špecifických osemnásťpalcových ráfikoch a o jeho pohon sa stará zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, priamym vstrekovaním a výkonom 164 koní (121 kW), ktorý má byť v USA najsilnejší variantom pre nový Soul.

Kia Soul Red Zone 5.jpgKia Soul Red Zone 6.jpgKia Soul Red Zone 7.jpg
Červené doplnky prestupujú aj do interiéru

Aj interiér je plný červených doplnkov, najmä v oblasti stredovej konzoly, ale zákazníci sa môžu tešiť aj na červené sťahovanie sedadiel, koženého volantu a koberčekov aj na hliníkové pedále.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY