vytisknout velikost písma Kia Soul sa v edícii Red Zone vracia ku konceptu Track'ster

Druhá generácia modelu Kia Soul ešte nevyšla do prevádzky, ale už prichádza v prvej špeciálnej sérii.
Kia Soul sa v edícii Red Zone vracia ku konceptu Track

Európskemu publiku sa nová Kia Soul predstavila na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte a po štylistickej stránke vychádza z koncepčnej štúdie Kia Track'ster prezentovanej pred rokom v Chicagu. Oproti spomínanej štúdii sériové prevedenie prekvapilo triezvym ladením, ktoré jasne nadväzuje na svojho predchodcu. Zdá sa teda, že dizajn súčasných automobiloch Kia pravdepodobne dosiahol do fázy, kedy stylisti začínajú dbať na kontinuitu.

Kia Soul Red Zone 1.jpgKia Soul Red Zone 2.jpgKia Soul Red Zone 3.jpg
Kia Soul sa v edícii Red Zone blíži svojím vzhľadom k pôvodnému minuloročnému konceptu

Do predajov u nás nová Kia Soul nastúpi až na začiatku budúceho roka, ale už teraz vám môžeme ukázať prvú špeciálnu sériu. Volá sa Kia Soul Red Zone, obmedzená bude na 2 000 jednotiek a určená je primárne zákazníkom v USA. Jej najzaujímavejším prvkom je ladenie doplnkov a farieb priamo odkazujúce na pôvodný koncept Track'ster.

Najväčšími zmenami sú päťdverová karoséria namiesto trojdverovej a biela strecha namiesto červenej. Za zmienku stojí sada doplnkov zahŕňajúca nástavce nárazníkov a prahov, biele lakovanie a červené akcenty. Vozidlo stojí na špecifických osemnásťpalcových ráfikoch a o jeho pohon sa stará zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, priamym vstrekovaním a výkonom 164 koní (121 kW), ktorý má byť v USA najsilnejší variantom pre nový Soul.

Kia Soul Red Zone 5.jpgKia Soul Red Zone 6.jpgKia Soul Red Zone 7.jpg
Červené doplnky prestupujú aj do interiéru

Aj interiér je plný červených doplnkov, najmä v oblasti stredovej konzoly, ale zákazníci sa môžu tešiť aj na červené sťahovanie sedadiel, koženého volantu a koberčekov aj na hliníkové pedále.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY