vytisknout velikost písma Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave

Kia Soul druhej generácie je dizajnovo nesmierne podarené auto. Veľmi sa mi páči. Po prvej krátkej jazde zo začiatku apríla si vo veľkom získalo moje sympatie. Lenže plnohodnotný test ukázal, že to nakoniec tak jednoduché nebude.
Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul v kocke
  2. Prečo? Pretože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: sklamanie?, Podvozok: Istý len na moment
  4. Kam vlastne patríš?, Záver, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Hoci vyzerá Kia Soul druhej generácie skôr ako facelift generácie prvej, v mnohých ohľadoch je odlišná. Predovšetkým inžinieri použili ako základ model ceed, čo výrazne zlepšilo jazdné vlastnosti. Test ale ukázal, že prílišné očakávania nie sú na mieste. Soul totiž nie je zlý, lenže okrem dizajnu v podstate nad konkurenciou v ničom inom príliš nevyniká.

Potešiť ešte dokáže ponukou priestoru vo vnútri. Do interiéru sa príjemne nastupuje, vďaka hranatej karosérii nemajú problém s miestom nad hlavou cez 190 cm vysokí ľudia, nadávať nebudú ani čo sa týka priestoru pre kolená v druhej rade.

Benzínový Soul je jasná voľba do mesta. Na rýchlejšiu jazdu po okreskách ani na diaľnici to úplne nie je. V meste (a nielen tam) však robia problémy osemnásťpalcové kolesá, ktorá veľmi znižujú komfort a do interiéru sa vďaka nim dostávajú rázy od každej nerovnosti. Samozrejme môžete zvoliť menšie disky, lenže potom vaše auto zďaleka nebude vyzerať tak dobre.

Soul si svojich zákazníkov určite nájde. Medzigeneračne sa určite zlepšil a Kia ho ponúka za relatívne zaujímavú cenu. Bohužiaľ medzi malými SUV, kam ho výrobca radí, zúri tvrdý boj. Kto nehľadá predovšetkým neopozeraný dizajn, ten môže za podobné (i nižšie) peniaze siahnuť po ponuke konkurencie. Výber je pomerne bohatý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY