vytisknout velikost písma Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave

Kia Soul druhej generácie je dizajnovo nesmierne podarené auto. Veľmi sa mi páči. Po prvej krátkej jazde zo začiatku apríla si vo veľkom získalo moje sympatie. Lenže plnohodnotný test ukázal, že to nakoniec tak jednoduché nebude.
Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul v kocke
  2. Prečo? Pretože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: sklamanie?, Podvozok: Istý len na moment
  4. Kam vlastne patríš?, Záver, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Hoci vyzerá Kia Soul druhej generácie skôr ako facelift generácie prvej, v mnohých ohľadoch je odlišná. Predovšetkým inžinieri použili ako základ model ceed, čo výrazne zlepšilo jazdné vlastnosti. Test ale ukázal, že prílišné očakávania nie sú na mieste. Soul totiž nie je zlý, lenže okrem dizajnu v podstate nad konkurenciou v ničom inom príliš nevyniká.

Potešiť ešte dokáže ponukou priestoru vo vnútri. Do interiéru sa príjemne nastupuje, vďaka hranatej karosérii nemajú problém s miestom nad hlavou cez 190 cm vysokí ľudia, nadávať nebudú ani čo sa týka priestoru pre kolená v druhej rade.

Benzínový Soul je jasná voľba do mesta. Na rýchlejšiu jazdu po okreskách ani na diaľnici to úplne nie je. V meste (a nielen tam) však robia problémy osemnásťpalcové kolesá, ktorá veľmi znižujú komfort a do interiéru sa vďaka nim dostávajú rázy od každej nerovnosti. Samozrejme môžete zvoliť menšie disky, lenže potom vaše auto zďaleka nebude vyzerať tak dobre.

Soul si svojich zákazníkov určite nájde. Medzigeneračne sa určite zlepšil a Kia ho ponúka za relatívne zaujímavú cenu. Bohužiaľ medzi malými SUV, kam ho výrobca radí, zúri tvrdý boj. Kto nehľadá predovšetkým neopozeraný dizajn, ten môže za podobné (i nižšie) peniaze siahnuť po ponuke konkurencie. Výber je pomerne bohatý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY