vytisknout velikost písma Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave

Kia Soul druhej generácie je dizajnovo nesmierne podarené auto. Veľmi sa mi páči. Po prvej krátkej jazde zo začiatku apríla si vo veľkom získalo moje sympatie. Lenže plnohodnotný test ukázal, že to nakoniec tak jednoduché nebude.
Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul v kocke
  2. Prečo? Pretože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: sklamanie?, Podvozok: Istý len na moment
  4. Kam vlastne patríš?, Záver, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Hoci vyzerá Kia Soul druhej generácie skôr ako facelift generácie prvej, v mnohých ohľadoch je odlišná. Predovšetkým inžinieri použili ako základ model ceed, čo výrazne zlepšilo jazdné vlastnosti. Test ale ukázal, že prílišné očakávania nie sú na mieste. Soul totiž nie je zlý, lenže okrem dizajnu v podstate nad konkurenciou v ničom inom príliš nevyniká.

Potešiť ešte dokáže ponukou priestoru vo vnútri. Do interiéru sa príjemne nastupuje, vďaka hranatej karosérii nemajú problém s miestom nad hlavou cez 190 cm vysokí ľudia, nadávať nebudú ani čo sa týka priestoru pre kolená v druhej rade.

Benzínový Soul je jasná voľba do mesta. Na rýchlejšiu jazdu po okreskách ani na diaľnici to úplne nie je. V meste (a nielen tam) však robia problémy osemnásťpalcové kolesá, ktorá veľmi znižujú komfort a do interiéru sa vďaka nim dostávajú rázy od každej nerovnosti. Samozrejme môžete zvoliť menšie disky, lenže potom vaše auto zďaleka nebude vyzerať tak dobre.

Soul si svojich zákazníkov určite nájde. Medzigeneračne sa určite zlepšil a Kia ho ponúka za relatívne zaujímavú cenu. Bohužiaľ medzi malými SUV, kam ho výrobca radí, zúri tvrdý boj. Kto nehľadá predovšetkým neopozeraný dizajn, ten môže za podobné (i nižšie) peniaze siahnuť po ponuke konkurencie. Výber je pomerne bohatý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY