vytisknout velikost písma Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave

Kia Soul druhej generácie je dizajnovo nesmierne podarené auto. Veľmi sa mi páči. Po prvej krátkej jazde zo začiatku apríla si vo veľkom získalo moje sympatie. Lenže plnohodnotný test ukázal, že to nakoniec tak jednoduché nebude.
Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul v kocke
  2. Prečo? Pretože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: sklamanie?, Podvozok: Istý len na moment
  4. Kam vlastne patríš?, Záver, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Hoci vyzerá Kia Soul druhej generácie skôr ako facelift generácie prvej, v mnohých ohľadoch je odlišná. Predovšetkým inžinieri použili ako základ model ceed, čo výrazne zlepšilo jazdné vlastnosti. Test ale ukázal, že prílišné očakávania nie sú na mieste. Soul totiž nie je zlý, lenže okrem dizajnu v podstate nad konkurenciou v ničom inom príliš nevyniká.

Potešiť ešte dokáže ponukou priestoru vo vnútri. Do interiéru sa príjemne nastupuje, vďaka hranatej karosérii nemajú problém s miestom nad hlavou cez 190 cm vysokí ľudia, nadávať nebudú ani čo sa týka priestoru pre kolená v druhej rade.

Benzínový Soul je jasná voľba do mesta. Na rýchlejšiu jazdu po okreskách ani na diaľnici to úplne nie je. V meste (a nielen tam) však robia problémy osemnásťpalcové kolesá, ktorá veľmi znižujú komfort a do interiéru sa vďaka nim dostávajú rázy od každej nerovnosti. Samozrejme môžete zvoliť menšie disky, lenže potom vaše auto zďaleka nebude vyzerať tak dobre.

Soul si svojich zákazníkov určite nájde. Medzigeneračne sa určite zlepšil a Kia ho ponúka za relatívne zaujímavú cenu. Bohužiaľ medzi malými SUV, kam ho výrobca radí, zúri tvrdý boj. Kto nehľadá predovšetkým neopozeraný dizajn, ten môže za podobné (i nižšie) peniaze siahnuť po ponuke konkurencie. Výber je pomerne bohatý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY