vytisknout velikost písma Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave

Kia Soul druhej generácie je dizajnovo nesmierne podarené auto. Veľmi sa mi páči. Po prvej krátkej jazde zo začiatku apríla si vo veľkom získalo moje sympatie. Lenže plnohodnotný test ukázal, že to nakoniec tak jednoduché nebude.
Kia Soul 1.6 GDI: Keď naozaj nechcete zmiznúť v dave
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul v kocke
  2. Prečo? Pretože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: sklamanie?, Podvozok: Istý len na moment
  4. Kam vlastne patríš?, Záver, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Hoci vyzerá Kia Soul druhej generácie skôr ako facelift generácie prvej, v mnohých ohľadoch je odlišná. Predovšetkým inžinieri použili ako základ model ceed, čo výrazne zlepšilo jazdné vlastnosti. Test ale ukázal, že prílišné očakávania nie sú na mieste. Soul totiž nie je zlý, lenže okrem dizajnu v podstate nad konkurenciou v ničom inom príliš nevyniká.

Potešiť ešte dokáže ponukou priestoru vo vnútri. Do interiéru sa príjemne nastupuje, vďaka hranatej karosérii nemajú problém s miestom nad hlavou cez 190 cm vysokí ľudia, nadávať nebudú ani čo sa týka priestoru pre kolená v druhej rade.

Benzínový Soul je jasná voľba do mesta. Na rýchlejšiu jazdu po okreskách ani na diaľnici to úplne nie je. V meste (a nielen tam) však robia problémy osemnásťpalcové kolesá, ktorá veľmi znižujú komfort a do interiéru sa vďaka nim dostávajú rázy od každej nerovnosti. Samozrejme môžete zvoliť menšie disky, lenže potom vaše auto zďaleka nebude vyzerať tak dobre.

Soul si svojich zákazníkov určite nájde. Medzigeneračne sa určite zlepšil a Kia ho ponúka za relatívne zaujímavú cenu. Bohužiaľ medzi malými SUV, kam ho výrobca radí, zúri tvrdý boj. Kto nehľadá predovšetkým neopozeraný dizajn, ten môže za podobné (i nižšie) peniaze siahnuť po ponuke konkurencie. Výber je pomerne bohatý.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY