vytisknout velikost písma Kia Sorento dostala dva naftové motory. Vystačí si s prídelom 7,4 l/100 km

Kia Sorento dostala dva naftové motory. Vystačí si s prídelom 7,4 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Kia Sorento, 4x video
  2. Fotogaléria

Kia Sorento novej generácie má za sebou kórejskou premiéru, takže už sú dostupné základné informácie, fotografie i videá. Novinka je v porovnaní s odstupujúcou verziou dlhšia, nižšia, širšia, ponúkne väčší rázvor náprav, väčší rozchod kolies a dva naftové motory. Európanom sa predstaví v Paríži.

Nová Kia Sorento je dlhá 4780 mm, široká 1890 mm ​​(bez zrkadiel) a vysoká 1690 mm​​. Rázvor náprav má hodnotu 2780 mm, rozchod kolies vpredu dosahuje na 1628 mm, vzadu to je 1639 mm.

V porovnaní s odstupujúci generáciou je teda novinka o 95 mm dlhšia, o 5 mm širšia, o 55 mm nižšia, rázvor náprav je o 80 mm väčší a rozchod kolies bol navýšený o 2 mm vpredu, respektíve o 16 mm vzadu. Okrem väčšieho priestoru pre posádku je výsledkom aj o 90 litrov objemnejší kufor.

sorento_16.jpgsorento_17.jpgsorento_18.jpgsorento_20.jpgsorento_21.jpgsorento_22.jpg

V ponuke nájdeme dva naftové motory. Ten menší má objem dvoch litrov a parametre 136 kW (186 k), respektíve 402 Nm dostupných od 1750 ot./min do 2750 ot./min. Silnejšou alternatívou je štvorvalec s objemom 2,2 litra. Jeho výkon dosahuje na 148 kW (202 k) a krútiaci moment končí pri 441 Nm dostupných v rovnakých otáčkach, ako tomu je pri slabšom dvojlitri.

Obe motorizácie je možné kombinovať s pohonom prednej nápravy alebo všetkých štyroch kolies. Najúspornejší variant (dvojliter, 4x2) by si mal v kombinovanej prevádzke vystačiť s prídelom 7,4 l / 100 km.

Kia chce už budúci rok predať 270 000 kusov nového Sorenta po celom svete. 50 000 je odhad pre domáci trh, zvyšok obstarajú ostatné trhy. Hlavným odbytiskom bude Amerika a Európa.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY