vytisknout velikost písma Kia Sorento dostala dva naftové motory. Vystačí si s prídelom 7,4 l/100 km

Kia Sorento dostala dva naftové motory. Vystačí si s prídelom 7,4 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Kia Sorento, 4x video
  2. Fotogaléria

Kia Sorento novej generácie má za sebou kórejskou premiéru, takže už sú dostupné základné informácie, fotografie i videá. Novinka je v porovnaní s odstupujúcou verziou dlhšia, nižšia, širšia, ponúkne väčší rázvor náprav, väčší rozchod kolies a dva naftové motory. Európanom sa predstaví v Paríži.

Nová Kia Sorento je dlhá 4780 mm, široká 1890 mm ​​(bez zrkadiel) a vysoká 1690 mm​​. Rázvor náprav má hodnotu 2780 mm, rozchod kolies vpredu dosahuje na 1628 mm, vzadu to je 1639 mm.

V porovnaní s odstupujúci generáciou je teda novinka o 95 mm dlhšia, o 5 mm širšia, o 55 mm nižšia, rázvor náprav je o 80 mm väčší a rozchod kolies bol navýšený o 2 mm vpredu, respektíve o 16 mm vzadu. Okrem väčšieho priestoru pre posádku je výsledkom aj o 90 litrov objemnejší kufor.

sorento_16.jpgsorento_17.jpgsorento_18.jpgsorento_20.jpgsorento_21.jpgsorento_22.jpg

V ponuke nájdeme dva naftové motory. Ten menší má objem dvoch litrov a parametre 136 kW (186 k), respektíve 402 Nm dostupných od 1750 ot./min do 2750 ot./min. Silnejšou alternatívou je štvorvalec s objemom 2,2 litra. Jeho výkon dosahuje na 148 kW (202 k) a krútiaci moment končí pri 441 Nm dostupných v rovnakých otáčkach, ako tomu je pri slabšom dvojlitri.

Obe motorizácie je možné kombinovať s pohonom prednej nápravy alebo všetkých štyroch kolies. Najúspornejší variant (dvojliter, 4x2) by si mal v kombinovanej prevádzke vystačiť s prídelom 7,4 l / 100 km.

Kia chce už budúci rok predať 270 000 kusov nového Sorenta po celom svete. 50 000 je odhad pre domáci trh, zvyšok obstarajú ostatné trhy. Hlavným odbytiskom bude Amerika a Európa.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY