vytisknout velikost písma Kia si trúfa čoraz viac, v L.A. ukázala vlastnú "radu 7"

Kia K900 je sedan najvyššej triedy s pohonom zadných kolies. Automobilka ho predstavuje na autosalóne v Los Angeles ako novinku pre americký trh. O skutočnú premiéru sa ale nejedná
Kia si trúfa čoraz viac, v L.A. ukázala vlastnú "radu 7"

Kia vystavuje na autosalóne v Los Angeles model Kia K900 - veľký luxusný sedan so zadným pohonom, až osemvalcovým motorom a patrične honosnou výbavou. Kórejská automobilka tak prvýkrát vstupuje do segmentu, na ktorého vrchole stojí nemecký triumvirát Audi A8, BMW 7 a Mercedes-Benz triedy S. V praxi však bude o zákazníkov súperiť skôr s veľkými sedanmi amerických a japonských výrobcov.

7641-1-2-1.jpg7644-1-2-1.jpgk900-image-1.jpg
Kia zverejnila iba tri fotografie K900, ale aj z nich možno poznať, že je to pohľadné auto

Máte pocit, že ste podobnú správu čítali už pred časom? Nemýlite sa. Kia najprv uviedla svoju vlajkovú loď na domácom trhu, kde ju od vlaňajška predáva pod označením K9. Terajší novinka je adaptáciou kórejského modelu pre severoamerický trh.

Kia K900 chce osloviť amerických zákazníkov najmä atraktívnym dizajnom, podobnému modelu Optima, a veľkorysú výbavou. Osemvalec bude mať sériovo LED svetlomety (podobne ako modernizované Audi A8), LED zadné svetlá aj LED osvetlenie interiéru.

Sériovo či za príplatok ponúkne Kia K900 rad luxusných prvkov, na ktoré sú zákazníci zvyknutí z veľkých sedanov zavedených značiek. Z tých menej samozrejmých stoja za zmienku sedadlá s vyhrievaním, ventiláciou a mnohosmerným elektrickým nastavovaním vrátane hlavových opierok alebo dĺžky sedáka.

Elektricky sa ovláda aj slnečná clona na zadnom okne a celoplošná panoramatická strecha. Za príplatok bude dodávaná sada VIP Package s elektricky ovládanými a odvetrávanými zadnými sedadlami. O zábavu sa postará 900-wattové audio Lexicon so sedemnástimi reproduktormi.

Pre vodičov má najväčšia Kia pripravený head-up displej, adaptívny tempomat, ktorý dokáže regulovať rýchlosť až do úplného zastavenia, alebo detekciu vozidiel prichádzajúcich po ceste, na ktorú sa chystáte vycúvať.

Technicky je Kia K900 príbuzná s Hyundaiom Equus. Svedčia o tom rovnaké hodnoty rázvoru náprav (veľkorysých 3045 mm) i rozchodu kolies (1621 mm vpredu, 1628 mm vzadu). Paletu motorov tvorí V6 3,8 l s výkonom 315 koní a V8 5,0 l s výkonom 426 koní. Ich silu prenáša v oboch prípadoch na zadné kolesá osemstupňová automatická prevodovka s tromi prepínateľnými režimami radenia: Eco, Normal a Sport.

Ceny K900 zatiaľ zverejnené neboli. V komunikácii smerom k americkým novinárom Kia o svojej novinke tvrdí, že má ponúknuť "hodnotu radu 7 za cenu radu 5". Keby to isté malo platiť aj u nás, stála by Kia K900 podľa výbavy a motorizácie cez 60 tisíc eur. Jej uvedenie na slovenský trh však nie je na programe dňa.

"Predaj K900 v Európe nebol potvrdený a teda sa ho v dohľadnej dobe nedočkáme ani u nás," povedala nám Kateřina Vokounová, PR Manager Kia Motors Czech.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY