vytisknout velikost písma Kia predstavuje hybrid s elektrickým kompresorom a novým alternátorom

Kia predstavuje hybrid s elektrickým kompresorom a novým alternátorom

V Paríži sa okrem iných noviniek predstaví aj Kia Optima T-Hybrid. Nejde o sériový automobil, ale o koncept, ktorý prezentuje novú techniku​​. Pod kapotou je totiž naftová tisícsedemstovka spolupracujúca s elektrickým kompresorom a reverzibilným alternátorom, ktorý je spojený s motorom pomocou remeňa. Výsledok tak trochu pripomína systém e-HDI od koncernu PSA.

Použitý systém je stále ešte vo vývoji, takže automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne presnejšie dáta. Tlačová správa iba sľubuje výkon vyšší o 15-20 percent. V súčasnosti ponúka motor 1.7 CRDi maximum 100 kW (136 k).

Kia Optima T-Hybrid je schopná ísť aj v čisto elektrickom režime. Konkrétne údaje o rýchlosti bohužiaľ v tlačovej správe chýbajú. Ak správne chápeme priložené video, potom ide o rýchlosti nižšie ako 15 km/h. Výsledkom celého tohto konceptu je vyšší výkon a významné zníženie produkcie emisií.

optima_t_1.jpgoptima_t_2.jpgoptima_t_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY