vytisknout velikost písma Kia predstavuje hybrid s elektrickým kompresorom a novým alternátorom

Kia predstavuje hybrid s elektrickým kompresorom a novým alternátorom

V Paríži sa okrem iných noviniek predstaví aj Kia Optima T-Hybrid. Nejde o sériový automobil, ale o koncept, ktorý prezentuje novú techniku​​. Pod kapotou je totiž naftová tisícsedemstovka spolupracujúca s elektrickým kompresorom a reverzibilným alternátorom, ktorý je spojený s motorom pomocou remeňa. Výsledok tak trochu pripomína systém e-HDI od koncernu PSA.

Použitý systém je stále ešte vo vývoji, takže automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne presnejšie dáta. Tlačová správa iba sľubuje výkon vyšší o 15-20 percent. V súčasnosti ponúka motor 1.7 CRDi maximum 100 kW (136 k).

Kia Optima T-Hybrid je schopná ísť aj v čisto elektrickom režime. Konkrétne údaje o rýchlosti bohužiaľ v tlačovej správe chýbajú. Ak správne chápeme priložené video, potom ide o rýchlosti nižšie ako 15 km/h. Výsledkom celého tohto konceptu je vyšší výkon a významné zníženie produkcie emisií.

optima_t_1.jpgoptima_t_2.jpgoptima_t_3.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY