vytisknout velikost písma Kia predstavuje hybrid s elektrickým kompresorom a novým alternátorom

Kia predstavuje hybrid s elektrickým kompresorom a novým alternátorom

V Paríži sa okrem iných noviniek predstaví aj Kia Optima T-Hybrid. Nejde o sériový automobil, ale o koncept, ktorý prezentuje novú techniku​​. Pod kapotou je totiž naftová tisícsedemstovka spolupracujúca s elektrickým kompresorom a reverzibilným alternátorom, ktorý je spojený s motorom pomocou remeňa. Výsledok tak trochu pripomína systém e-HDI od koncernu PSA.

Použitý systém je stále ešte vo vývoji, takže automobilka zatiaľ nezverejnila žiadne presnejšie dáta. Tlačová správa iba sľubuje výkon vyšší o 15-20 percent. V súčasnosti ponúka motor 1.7 CRDi maximum 100 kW (136 k).

Kia Optima T-Hybrid je schopná ísť aj v čisto elektrickom režime. Konkrétne údaje o rýchlosti bohužiaľ v tlačovej správe chýbajú. Ak správne chápeme priložené video, potom ide o rýchlosti nižšie ako 15 km/h. Výsledkom celého tohto konceptu je vyšší výkon a významné zníženie produkcie emisií.

optima_t_1.jpgoptima_t_2.jpgoptima_t_3.jpg

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY