vytisknout velikost písma Kia predstaví do roku 2020 sériové auto na vodík

Kia spolupracuje s asi sedemsto rôznymi spoločností. Výsledkom má byť kompaktný palivový článok, ktorý nebude väčší než konvenčný dvojlitrový štvorvalec.
Kia predstaví do roku 2020 sériové auto na vodík

Kórejská značka Kia naskakuje do rozbehnutého vlaku s cieľovou stanicou "sériové auto na vodíkové palivové články". Takýto model sa má v ponuke automobilky Kia objaviť do roku 2020 a počas prvých rokov ich bude vyrábať len zhruba tisícka ročne.

Postupne ale bude dopyt narastať, ako sa bude rozširovať infraštruktúra. Pokiaľ ide o auto ako také, všetko je ešte len na začiatku a vlastne ešte ani neexistujú dizajnové skice alebo nejaké základné informácie. Jedná sa len o rámec celého vodíkového projektu.

Kia spolupracuje s asi sedemsto rôznymi spoločnosťami a výsledkom má byť kompaktný palivový článok, ktorý nebude väčší než konvenčný dvojlitrový štvorvalec. Tým si tiež môžeme urobiť obrázok, v akom veľkom aute asi vodíkový pohon bude.

Cieľom je urobiť auto s dojazdom 800 km a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Palivový článok má byť o 5% úspornejší a zároveň o 10% výkonnejší ako aktuálne systémy použité napríklad vo vodíkovom Hyundai ix35, zároveň by mal byť o 15% menší a ľahší. Vodíková Kia potom zamieri na všetky dôležité svetové trhy, teda aj do Európy.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY