vytisknout velikost písma Kia predstaví do roku 2020 sériové auto na vodík

Kia spolupracuje s asi sedemsto rôznymi spoločností. Výsledkom má byť kompaktný palivový článok, ktorý nebude väčší než konvenčný dvojlitrový štvorvalec.
Kia predstaví do roku 2020 sériové auto na vodík

Kórejská značka Kia naskakuje do rozbehnutého vlaku s cieľovou stanicou "sériové auto na vodíkové palivové články". Takýto model sa má v ponuke automobilky Kia objaviť do roku 2020 a počas prvých rokov ich bude vyrábať len zhruba tisícka ročne.

Postupne ale bude dopyt narastať, ako sa bude rozširovať infraštruktúra. Pokiaľ ide o auto ako také, všetko je ešte len na začiatku a vlastne ešte ani neexistujú dizajnové skice alebo nejaké základné informácie. Jedná sa len o rámec celého vodíkového projektu.

Kia spolupracuje s asi sedemsto rôznymi spoločnosťami a výsledkom má byť kompaktný palivový článok, ktorý nebude väčší než konvenčný dvojlitrový štvorvalec. Tým si tiež môžeme urobiť obrázok, v akom veľkom aute asi vodíkový pohon bude.

Cieľom je urobiť auto s dojazdom 800 km a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Palivový článok má byť o 5% úspornejší a zároveň o 10% výkonnejší ako aktuálne systémy použité napríklad vo vodíkovom Hyundai ix35, zároveň by mal byť o 15% menší a ľahší. Vodíková Kia potom zamieri na všetky dôležité svetové trhy, teda aj do Európy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY