vytisknout velikost písma Kia predstaví do roku 2020 sériové auto na vodík

Kia spolupracuje s asi sedemsto rôznymi spoločností. Výsledkom má byť kompaktný palivový článok, ktorý nebude väčší než konvenčný dvojlitrový štvorvalec.
Kia predstaví do roku 2020 sériové auto na vodík

Kórejská značka Kia naskakuje do rozbehnutého vlaku s cieľovou stanicou "sériové auto na vodíkové palivové články". Takýto model sa má v ponuke automobilky Kia objaviť do roku 2020 a počas prvých rokov ich bude vyrábať len zhruba tisícka ročne.

Postupne ale bude dopyt narastať, ako sa bude rozširovať infraštruktúra. Pokiaľ ide o auto ako také, všetko je ešte len na začiatku a vlastne ešte ani neexistujú dizajnové skice alebo nejaké základné informácie. Jedná sa len o rámec celého vodíkového projektu.

Kia spolupracuje s asi sedemsto rôznymi spoločnosťami a výsledkom má byť kompaktný palivový článok, ktorý nebude väčší než konvenčný dvojlitrový štvorvalec. Tým si tiež môžeme urobiť obrázok, v akom veľkom aute asi vodíkový pohon bude.

Cieľom je urobiť auto s dojazdom 800 km a maximálnou rýchlosťou 170 km/h. Palivový článok má byť o 5% úspornejší a zároveň o 10% výkonnejší ako aktuálne systémy použité napríklad vo vodíkovom Hyundai ix35, zároveň by mal byť o 15% menší a ľahší. Vodíková Kia potom zamieri na všetky dôležité svetové trhy, teda aj do Európy.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY