vytisknout velikost písma Kia plánuje ďalšie športové modely. V prvej rade sa máme tešiť na Rio GT

Kia plánuje ďalšie športové modely. V prvej rade sa máme tešiť na Rio GT

Kia hodnotí príchod športovo ladeného modelu ceed GT a pro_cee'd GT ako úspech. A úspech to je údajne taký, že ho kórejská automobilka nechce nechať len tak a chce rovnaký postup zopakovať na ďalších modeloch. Rodina GT by sa mala v blízkej budúcnosti ďalej rozrastať.

V rozhovore pre Motoring.com.au to vyhlásil Soon-Nam Lee, čo je viceprezident zahraničného marketingu automobilky Kia. Podľa jeho slov sa rad GT rozšíri o model Rio GT, ktoré sa postavia napríklad proti Fordu Fiesta ST alebo Volkswagenu Polo GTI. Plány však smerujú aj na väčšie automobily, takže by sme sa mali dočkať dokonca aj modelu Optima GT.

Na podrobnosti si musíme ešte počkať. Pre predstavu pripomeňme, že pro_cee'd GT používa preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1591 cm3. Výkon dosahuje na 150 kW (204 k) a krútiaci moment končí na 265 Nm. Trojdverovému kórejskému hatchbacku toto stačí k akcelerácii z nuly na stovku za 7,7 s a k maximálnej rýchlosti 230 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY