vytisknout velikost písma Kia plánuje ďalšie športové modely. V prvej rade sa máme tešiť na Rio GT

Kia plánuje ďalšie športové modely. V prvej rade sa máme tešiť na Rio GT

Kia hodnotí príchod športovo ladeného modelu ceed GT a pro_cee'd GT ako úspech. A úspech to je údajne taký, že ho kórejská automobilka nechce nechať len tak a chce rovnaký postup zopakovať na ďalších modeloch. Rodina GT by sa mala v blízkej budúcnosti ďalej rozrastať.

V rozhovore pre Motoring.com.au to vyhlásil Soon-Nam Lee, čo je viceprezident zahraničného marketingu automobilky Kia. Podľa jeho slov sa rad GT rozšíri o model Rio GT, ktoré sa postavia napríklad proti Fordu Fiesta ST alebo Volkswagenu Polo GTI. Plány však smerujú aj na väčšie automobily, takže by sme sa mali dočkať dokonca aj modelu Optima GT.

Na podrobnosti si musíme ešte počkať. Pre predstavu pripomeňme, že pro_cee'd GT používa preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1591 cm3. Výkon dosahuje na 150 kW (204 k) a krútiaci moment končí na 265 Nm. Trojdverovému kórejskému hatchbacku toto stačí k akcelerácii z nuly na stovku za 7,7 s a k maximálnej rýchlosti 230 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY