vytisknout velikost písma Kia plánuje ďalšie športové modely. V prvej rade sa máme tešiť na Rio GT

Kia plánuje ďalšie športové modely. V prvej rade sa máme tešiť na Rio GT

Kia hodnotí príchod športovo ladeného modelu ceed GT a pro_cee'd GT ako úspech. A úspech to je údajne taký, že ho kórejská automobilka nechce nechať len tak a chce rovnaký postup zopakovať na ďalších modeloch. Rodina GT by sa mala v blízkej budúcnosti ďalej rozrastať.

V rozhovore pre Motoring.com.au to vyhlásil Soon-Nam Lee, čo je viceprezident zahraničného marketingu automobilky Kia. Podľa jeho slov sa rad GT rozšíri o model Rio GT, ktoré sa postavia napríklad proti Fordu Fiesta ST alebo Volkswagenu Polo GTI. Plány však smerujú aj na väčšie automobily, takže by sme sa mali dočkať dokonca aj modelu Optima GT.

Na podrobnosti si musíme ešte počkať. Pre predstavu pripomeňme, že pro_cee'd GT používa preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1591 cm3. Výkon dosahuje na 150 kW (204 k) a krútiaci moment končí na 265 Nm. Trojdverovému kórejskému hatchbacku toto stačí k akcelerácii z nuly na stovku za 7,7 s a k maximálnej rýchlosti 230 km/h.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY