vytisknout velikost písma Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Ako sme sľúbili, tak sme aj urobili. Začiatkom mája sa redakčná Kia Optima GT pozrela firmy Dieselpower, ktorá revádzkuje valcovú skúšobňu. Chceli sme zistiť, či parametre motora uvádzané výrobcom zodpovedajú realite.

IMG_5656.jpgIMG_5661.jpg

Preplňovaný zážihový štvorvalec 2.0 T-GDI by mal dosahovať výkon 180 kW (245 koní) v rovných 6000 min-1. Krútiaci moment by mal dosahovať maximá 350 Nm v rozsahu 1350-4000 min-1 (čo by mimochodom znamenalo, že pri bežnej jazde sa prakticky stále pohybujete v pásme maximálnej sily motora).

Na skúšobni Kia spočiatku trochu protestovala, ale na piaty rýchlostný stupeň ju skúsený technik Dieselpoweru prehovoril k spolupráci a motor sa podarilo "odbrzdiť". Optima GT nesklamala.

Z grafe je vidieť prakticky lineárny nárast výkonu až k plochej oblasti od cca 4800 otáčok ďalej, kde sa výkon už pohybuje okolo hranice 176 kW (240 k). Maximálnu hodnotu sme namerali v 5643 min-1. Potom už auto na päťke "išlo" príliš rýchlo a zasiahol obmedzovač. Aj tak ale zistené maximum prekonalo údaj výrobcu, namerali sme 185 kW.

Kia-Optima-SW-GT-–-průběh-výkonu-a-točivého-momentu.jpg

Krivka krútiaceho momentu je príkladne plochá, a čo je dôležitejšie, v intervale cca 1400-4500 otáčok za minútu vôbec neklesne pod nominálnu hodnotu 350 Nm! V oblasti okolo 1600 min-1 sa objavuje menšie špička, kedy sila motora dosiahne svoj vrchol - 385 Nm. To je zhodou okolností presne o 10 percent viac než oficiálne uvádzaná hodnota.

Aspoň už vieme, prečo sme pri meraní akcelerácie namerali dokonca lepší čas, než udáva Kia, hoci pri prevažnej väčšine testovaných áut to býva naopak. Kórejská automobilka sa zjavne drží s homologovanými hodnotami pri stene. A to je dobre, aspoň potom dokáže príjemne prekvapiť.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY