vytisknout velikost písma Kia oficiálne predstavila koncept Telluride, ktorý vie sledovať vaše zdravie

Kia oficiálne predstavila koncept Telluride, ktorý vie sledovať vaše zdravie

Kia Telluride má za sebou oficiálnu premiéru. Je to hybridné SUV, ktoré okrem iného dostalo systém sledujúci zdravotný stav cestujúcich. Hoci Kia hovorí, že nejde o utopickú predstavu, sériová výroba tohto konceptu zatiaľ v pláne nie je.

Nový koncept technicky vychádza z modelu Sorento. Oproti nemu je ale o 11 cm vyššia, o 12 cm širšia a o 24 cm dlhšia. To znamená, že je tento automobil dlhý cez päť metrov. Súčasne s dĺžkou narástol aj rázvor. Ten bol natiahnutý o tridsať centimetrov. Telluride stojí na diskoch veľkosti 22" obutých do pneumatík Hankook s rozmerom 275/45 R22.

kia_tell_04.jpgkia_tell_02.jpgkia_tell_08.jpg
Kia Telluride údajne nie je len utópická predstava, v dohľadnej dobe sa ale do výroby také SUV nedostane 

Pohon má na starosť hybridný systém, ktorý kombinuje šesťvalcový benzínový motor 3.5 GDI s elektromotorom. Spaľovacia jednotka má výkon 198 kW (270 k), elektromotor pridá ďalších 95 kW (130 k). Poháňané sú všetky štyri kolesá, v priemere by sa mal tento koncept dostať na spotrebu pod 9,4 l/100 km.

Kia dopredu sľubovala wellness funkcie, o čo teda ide? Cestujúci, na ktorých čakajú luxusne vyzerajúce sedadlá, môžu sledovať vlastný zdravotný stav vďaka tomu, že sú v sedadlách zabudované inteligentné senzory. Výsledky sa potom zobrazia na displejoch umiestnených vo dverách. Telluride sa navyše bude snažiť vylepšiť vašu kondíciu tým, že začne premietať z LED panelu umiestneného na strope "terapeutické obrazce" a to vám údajne zníži únavu.

Na koncepte Telluride sú prezentované aj ďalšie systémy. Napríklad technológia 3D tlače, ktorú Kia použila vôbec prvýkrát. Zadný cestujúci môžu tiež ovládať multimédiá mávaním rúk a tým napríklad posúvať nahrávky.

kia_tell_10.jpgkia_tell_12.jpgkia_tell_09.jpgkia_tell_07.jpgkia_tell_06.jpgkia_tell_03.jpgkia_tell_01.jpgkia_tell_05.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY