vytisknout velikost písma Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami

Ani tento autosalón sa nezaobišiel bez novej odvážnej štúdie značky Kia. Novinka sa volá Niro.
Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami
Zoznam kapitol
  1. Kia Niro Concept
  2. Fotogalerie (26 snímků)

V segmente originálne poňatých malých SUV typu Nissan Juke v poslednej dobe začína byť trochu tesno, spomeňme napríklad čerstvý prototyp Suzuki iV-4. Trebárs na stánku značky Kia na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne sa objavila šedočierna sfarbená štúdia Niro. Tento kompaktný crossover s interiérom 2+2 má pomerne dlhý rázvor 2 590 mm ​​a je 4 185 mm dlhý, 1 850 mm široký a 1 558 mm vysoký.

Kia Niro (5).JPGKia Niro (7).JPGKia Niro (8).JPG
Kia Niro a jej výklopné dvere

Na prvý pohľad zaznamenáme matne čierne dvadsaťpalcové liate ráfiky obúvajúce pneumatiky s rozmermi 225/40, o pohon sa stará upravený sériový zážihový štvorvalec 1,6 GDi s priamym vstrekovaním a preplňovaním naladený na 160 koní (118 kW). Jeho krútiaci moment sa prenáša cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku na kolesá prednej nápravy, kolesá nápravy zadnej potom poháňa elektromotor s výkonom 45 koní (33 kW) pracujúci poväčšine s energiou vznikajúcou regeneratívnym brzdením.

Kia Niro (11).JPGKia Niro (12).JPGKia Niro (13).JPG
Interiér je jednoduchý a originálny, všetka česť

Prístup k interiéru je skrz dvere otvárajúce sa spolu s časťou strechy nahor. Zadná lavica je symetricky delená a jej sklopenie umožní významne zväčšiť priestor pre batožinu či iný náklad. Tiež palubná doska prototypu Kia Niro je čierna a svojím jednoduchým dizajnom budí dojem príbuznosti s pretekárskymi špeciálmi. Volant a plocha spodnej časti venca je čalúnená čiernou brúsenou kožou.

Kia Niro (4).JPGKia Niro (3).JPGKia Niro (9).JPG

Všimnite si tiež nastaviteľných pedálov zaujímavej konštrukcie a digitálneho prístrojového štítu, na ktorom sa môžu potrebné údaje zobrazovať presne v kombinácii, akú si vodič zrovna žiada. Samostatných ovládačov nájdete na palube modelu Kia Niro minimum, väčšinu komfortných sústav možno ovládať cez stredový doplnkový dotykový monitor natočený mierne k vodičovi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY