vytisknout velikost písma Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami

Ani tento autosalón sa nezaobišiel bez novej odvážnej štúdie značky Kia. Novinka sa volá Niro.
Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami
Zoznam kapitol
  1. Kia Niro Concept
  2. Fotogalerie (26 snímků)

V segmente originálne poňatých malých SUV typu Nissan Juke v poslednej dobe začína byť trochu tesno, spomeňme napríklad čerstvý prototyp Suzuki iV-4. Trebárs na stánku značky Kia na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne sa objavila šedočierna sfarbená štúdia Niro. Tento kompaktný crossover s interiérom 2+2 má pomerne dlhý rázvor 2 590 mm ​​a je 4 185 mm dlhý, 1 850 mm široký a 1 558 mm vysoký.

Kia Niro (5).JPGKia Niro (7).JPGKia Niro (8).JPG
Kia Niro a jej výklopné dvere

Na prvý pohľad zaznamenáme matne čierne dvadsaťpalcové liate ráfiky obúvajúce pneumatiky s rozmermi 225/40, o pohon sa stará upravený sériový zážihový štvorvalec 1,6 GDi s priamym vstrekovaním a preplňovaním naladený na 160 koní (118 kW). Jeho krútiaci moment sa prenáša cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku na kolesá prednej nápravy, kolesá nápravy zadnej potom poháňa elektromotor s výkonom 45 koní (33 kW) pracujúci poväčšine s energiou vznikajúcou regeneratívnym brzdením.

Kia Niro (11).JPGKia Niro (12).JPGKia Niro (13).JPG
Interiér je jednoduchý a originálny, všetka česť

Prístup k interiéru je skrz dvere otvárajúce sa spolu s časťou strechy nahor. Zadná lavica je symetricky delená a jej sklopenie umožní významne zväčšiť priestor pre batožinu či iný náklad. Tiež palubná doska prototypu Kia Niro je čierna a svojím jednoduchým dizajnom budí dojem príbuznosti s pretekárskymi špeciálmi. Volant a plocha spodnej časti venca je čalúnená čiernou brúsenou kožou.

Kia Niro (4).JPGKia Niro (3).JPGKia Niro (9).JPG

Všimnite si tiež nastaviteľných pedálov zaujímavej konštrukcie a digitálneho prístrojového štítu, na ktorom sa môžu potrebné údaje zobrazovať presne v kombinácii, akú si vodič zrovna žiada. Samostatných ovládačov nájdete na palube modelu Kia Niro minimum, väčšinu komfortných sústav možno ovládať cez stredový doplnkový dotykový monitor natočený mierne k vodičovi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY