vytisknout velikost písma Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami

Ani tento autosalón sa nezaobišiel bez novej odvážnej štúdie značky Kia. Novinka sa volá Niro.
Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami
Zoznam kapitol
  1. Kia Niro Concept
  2. Fotogalerie (26 snímků)

V segmente originálne poňatých malých SUV typu Nissan Juke v poslednej dobe začína byť trochu tesno, spomeňme napríklad čerstvý prototyp Suzuki iV-4. Trebárs na stánku značky Kia na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne sa objavila šedočierna sfarbená štúdia Niro. Tento kompaktný crossover s interiérom 2+2 má pomerne dlhý rázvor 2 590 mm ​​a je 4 185 mm dlhý, 1 850 mm široký a 1 558 mm vysoký.

Kia Niro (5).JPGKia Niro (7).JPGKia Niro (8).JPG
Kia Niro a jej výklopné dvere

Na prvý pohľad zaznamenáme matne čierne dvadsaťpalcové liate ráfiky obúvajúce pneumatiky s rozmermi 225/40, o pohon sa stará upravený sériový zážihový štvorvalec 1,6 GDi s priamym vstrekovaním a preplňovaním naladený na 160 koní (118 kW). Jeho krútiaci moment sa prenáša cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku na kolesá prednej nápravy, kolesá nápravy zadnej potom poháňa elektromotor s výkonom 45 koní (33 kW) pracujúci poväčšine s energiou vznikajúcou regeneratívnym brzdením.

Kia Niro (11).JPGKia Niro (12).JPGKia Niro (13).JPG
Interiér je jednoduchý a originálny, všetka česť

Prístup k interiéru je skrz dvere otvárajúce sa spolu s časťou strechy nahor. Zadná lavica je symetricky delená a jej sklopenie umožní významne zväčšiť priestor pre batožinu či iný náklad. Tiež palubná doska prototypu Kia Niro je čierna a svojím jednoduchým dizajnom budí dojem príbuznosti s pretekárskymi špeciálmi. Volant a plocha spodnej časti venca je čalúnená čiernou brúsenou kožou.

Kia Niro (4).JPGKia Niro (3).JPGKia Niro (9).JPG

Všimnite si tiež nastaviteľných pedálov zaujímavej konštrukcie a digitálneho prístrojového štítu, na ktorom sa môžu potrebné údaje zobrazovať presne v kombinácii, akú si vodič zrovna žiada. Samostatných ovládačov nájdete na palube modelu Kia Niro minimum, väčšinu komfortných sústav možno ovládať cez stredový doplnkový dotykový monitor natočený mierne k vodičovi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY