vytisknout velikost písma Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami

Ani tento autosalón sa nezaobišiel bez novej odvážnej štúdie značky Kia. Novinka sa volá Niro.
Kia Niro Concept: malé SUV s výklopnými dverami
Zoznam kapitol
  1. Kia Niro Concept
  2. Fotogalerie (26 snímků)

V segmente originálne poňatých malých SUV typu Nissan Juke v poslednej dobe začína byť trochu tesno, spomeňme napríklad čerstvý prototyp Suzuki iV-4. Trebárs na stánku značky Kia na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne sa objavila šedočierna sfarbená štúdia Niro. Tento kompaktný crossover s interiérom 2+2 má pomerne dlhý rázvor 2 590 mm ​​a je 4 185 mm dlhý, 1 850 mm široký a 1 558 mm vysoký.

Kia Niro (5).JPGKia Niro (7).JPGKia Niro (8).JPG
Kia Niro a jej výklopné dvere

Na prvý pohľad zaznamenáme matne čierne dvadsaťpalcové liate ráfiky obúvajúce pneumatiky s rozmermi 225/40, o pohon sa stará upravený sériový zážihový štvorvalec 1,6 GDi s priamym vstrekovaním a preplňovaním naladený na 160 koní (118 kW). Jeho krútiaci moment sa prenáša cez dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku na kolesá prednej nápravy, kolesá nápravy zadnej potom poháňa elektromotor s výkonom 45 koní (33 kW) pracujúci poväčšine s energiou vznikajúcou regeneratívnym brzdením.

Kia Niro (11).JPGKia Niro (12).JPGKia Niro (13).JPG
Interiér je jednoduchý a originálny, všetka česť

Prístup k interiéru je skrz dvere otvárajúce sa spolu s časťou strechy nahor. Zadná lavica je symetricky delená a jej sklopenie umožní významne zväčšiť priestor pre batožinu či iný náklad. Tiež palubná doska prototypu Kia Niro je čierna a svojím jednoduchým dizajnom budí dojem príbuznosti s pretekárskymi špeciálmi. Volant a plocha spodnej časti venca je čalúnená čiernou brúsenou kožou.

Kia Niro (4).JPGKia Niro (3).JPGKia Niro (9).JPG

Všimnite si tiež nastaviteľných pedálov zaujímavej konštrukcie a digitálneho prístrojového štítu, na ktorom sa môžu potrebné údaje zobrazovať presne v kombinácii, akú si vodič zrovna žiada. Samostatných ovládačov nájdete na palube modelu Kia Niro minimum, väčšinu komfortných sústav možno ovládať cez stredový doplnkový dotykový monitor natočený mierne k vodičovi.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY