vytisknout velikost písma Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

Značka Kia si verí. V Európe ponúkne v obmedzenej sérii svoje vozidlá radu K7 (Cadenza), na zámorských trhoch potom aj úplne nový rad K900.
Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

V súčasnosti je v Európe vlajkovou loďou značky Kia model Optima, ktorý sme ako prvý u nás skúšali už na jar minulého roka. To by sa ale mohlo čoskoro zmeniť. Vedenie automobilky totiž chce európskemu publiku poskytnúť obmedzenú sériu väčších a drahších vozidlách radu Kia K7, na niektorých trhoch predávaných ako Kia Cadenza. "Chceme (do Európy) priviezť 1 000 vozidiel, aby sme získali odozvu od zákazníkov," prehlásil totiž teraz Soon-Nan Lee, viceprezident spoločnosti pre zámorské trhy.

Úplne nová generácia radu K7/Cadenza má nastúpiť v roku 2016 a počíta sa s ňou aj pre Európu, ale aj pre ďalšie trhy vrátane pravostranných verzií pre Austráliu, Veľkú Britániu a JAR. Ak sa existujúca Cadenza do Európy skutočne dostane, možno predpokladať, že prevezme tie najlepšie technológie, ktorými koncern Hyundai/Kia disponuje, vrátane head-up displeja, bezpečnostných asistentov, digitálneho prístrojového štítu a všestranne nastaviteľných, vyhrievaných a chladených zadných sedadiel.

Kia K900.jpg
Kia K900 sa predstaví už o niekoľko týždňov v Los Angeles

Tým ale expanzia automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by sa v novembri mal predstaviť úplne nový rad Kia K900, ktorý musel prerušiť logický rad značenia modelov po spore s automobilkou Quoros. Bude ešte väčší ako Cadenza a počíta sa pri ňom opäť s pozdĺžne usadenou pohonnou jednotkou a pohonom výhradne zadných kolies. Pod prednou kapotou sa objavia šesťvalcové (3,8 l) a osemvalcové (5,0 l Tau) motory s výkonom odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY