vytisknout velikost písma Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

Značka Kia si verí. V Európe ponúkne v obmedzenej sérii svoje vozidlá radu K7 (Cadenza), na zámorských trhoch potom aj úplne nový rad K900.
Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

V súčasnosti je v Európe vlajkovou loďou značky Kia model Optima, ktorý sme ako prvý u nás skúšali už na jar minulého roka. To by sa ale mohlo čoskoro zmeniť. Vedenie automobilky totiž chce európskemu publiku poskytnúť obmedzenú sériu väčších a drahších vozidlách radu Kia K7, na niektorých trhoch predávaných ako Kia Cadenza. "Chceme (do Európy) priviezť 1 000 vozidiel, aby sme získali odozvu od zákazníkov," prehlásil totiž teraz Soon-Nan Lee, viceprezident spoločnosti pre zámorské trhy.

Úplne nová generácia radu K7/Cadenza má nastúpiť v roku 2016 a počíta sa s ňou aj pre Európu, ale aj pre ďalšie trhy vrátane pravostranných verzií pre Austráliu, Veľkú Britániu a JAR. Ak sa existujúca Cadenza do Európy skutočne dostane, možno predpokladať, že prevezme tie najlepšie technológie, ktorými koncern Hyundai/Kia disponuje, vrátane head-up displeja, bezpečnostných asistentov, digitálneho prístrojového štítu a všestranne nastaviteľných, vyhrievaných a chladených zadných sedadiel.

Kia K900.jpg
Kia K900 sa predstaví už o niekoľko týždňov v Los Angeles

Tým ale expanzia automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by sa v novembri mal predstaviť úplne nový rad Kia K900, ktorý musel prerušiť logický rad značenia modelov po spore s automobilkou Quoros. Bude ešte väčší ako Cadenza a počíta sa pri ňom opäť s pozdĺžne usadenou pohonnou jednotkou a pohonom výhradne zadných kolies. Pod prednou kapotou sa objavia šesťvalcové (3,8 l) a osemvalcové (5,0 l Tau) motory s výkonom odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY