vytisknout velikost písma Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

Značka Kia si verí. V Európe ponúkne v obmedzenej sérii svoje vozidlá radu K7 (Cadenza), na zámorských trhoch potom aj úplne nový rad K900.
Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

V súčasnosti je v Európe vlajkovou loďou značky Kia model Optima, ktorý sme ako prvý u nás skúšali už na jar minulého roka. To by sa ale mohlo čoskoro zmeniť. Vedenie automobilky totiž chce európskemu publiku poskytnúť obmedzenú sériu väčších a drahších vozidlách radu Kia K7, na niektorých trhoch predávaných ako Kia Cadenza. "Chceme (do Európy) priviezť 1 000 vozidiel, aby sme získali odozvu od zákazníkov," prehlásil totiž teraz Soon-Nan Lee, viceprezident spoločnosti pre zámorské trhy.

Úplne nová generácia radu K7/Cadenza má nastúpiť v roku 2016 a počíta sa s ňou aj pre Európu, ale aj pre ďalšie trhy vrátane pravostranných verzií pre Austráliu, Veľkú Britániu a JAR. Ak sa existujúca Cadenza do Európy skutočne dostane, možno predpokladať, že prevezme tie najlepšie technológie, ktorými koncern Hyundai/Kia disponuje, vrátane head-up displeja, bezpečnostných asistentov, digitálneho prístrojového štítu a všestranne nastaviteľných, vyhrievaných a chladených zadných sedadiel.

Kia K900.jpg
Kia K900 sa predstaví už o niekoľko týždňov v Los Angeles

Tým ale expanzia automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by sa v novembri mal predstaviť úplne nový rad Kia K900, ktorý musel prerušiť logický rad značenia modelov po spore s automobilkou Quoros. Bude ešte väčší ako Cadenza a počíta sa pri ňom opäť s pozdĺžne usadenou pohonnou jednotkou a pohonom výhradne zadných kolies. Pod prednou kapotou sa objavia šesťvalcové (3,8 l) a osemvalcové (5,0 l Tau) motory s výkonom odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY