vytisknout velikost písma Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

Značka Kia si verí. V Európe ponúkne v obmedzenej sérii svoje vozidlá radu K7 (Cadenza), na zámorských trhoch potom aj úplne nový rad K900.
Kia K7/Cadenza pre Európu, pre ostatných ešte väčšie K900

V súčasnosti je v Európe vlajkovou loďou značky Kia model Optima, ktorý sme ako prvý u nás skúšali už na jar minulého roka. To by sa ale mohlo čoskoro zmeniť. Vedenie automobilky totiž chce európskemu publiku poskytnúť obmedzenú sériu väčších a drahších vozidlách radu Kia K7, na niektorých trhoch predávaných ako Kia Cadenza. "Chceme (do Európy) priviezť 1 000 vozidiel, aby sme získali odozvu od zákazníkov," prehlásil totiž teraz Soon-Nan Lee, viceprezident spoločnosti pre zámorské trhy.

Úplne nová generácia radu K7/Cadenza má nastúpiť v roku 2016 a počíta sa s ňou aj pre Európu, ale aj pre ďalšie trhy vrátane pravostranných verzií pre Austráliu, Veľkú Britániu a JAR. Ak sa existujúca Cadenza do Európy skutočne dostane, možno predpokladať, že prevezme tie najlepšie technológie, ktorými koncern Hyundai/Kia disponuje, vrátane head-up displeja, bezpečnostných asistentov, digitálneho prístrojového štítu a všestranne nastaviteľných, vyhrievaných a chladených zadných sedadiel.

Kia K900.jpg
Kia K900 sa predstaví už o niekoľko týždňov v Los Angeles

Tým ale expanzia automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by sa v novembri mal predstaviť úplne nový rad Kia K900, ktorý musel prerušiť logický rad značenia modelov po spore s automobilkou Quoros. Bude ešte väčší ako Cadenza a počíta sa pri ňom opäť s pozdĺžne usadenou pohonnou jednotkou a pohonom výhradne zadných kolies. Pod prednou kapotou sa objavia šesťvalcové (3,8 l) a osemvalcové (5,0 l Tau) motory s výkonom odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY