vytisknout velikost písma Kia GT4 Stinger: pripravované kórejske žihadlo tretíkrát

Značka Kia práve uvoľnila v poradí tretí snímku a niekoľko ďalších informácií k svojej novej štúdii.
Kia GT4 Stinger: pripravované kórejske žihadlo tretíkrát

Koncepčná štúdia Kia GT4 Stinger bude predstavená už za niekoľko dní na autosalóne v Detroite a potešiť má najmä zástanca vozidiel s klasickou konfiguráciou pohonnej sústavy. Pôjde o dvojdverový športový automobil s výraznou, napriek tomu jednoducho strihanou maskou chladiča a zvisle orientovanými zostavami LED pre hlavné svetlá. Už takmer v predvečer oficiálnej premiéry vám okrem tretieho snímku ponúkame tiež niekoľko ďalších technických informácií.

Kia GT4 Stinger prev 3.jpgKia GT4 Stinger prev 2.jpgKia GT4 Stinger prev 1.jpg
Trojica prvých snímok pripravovanej štúdie značky Kia v poradí, v ktorom boli uvoľňované

O pohon sa postará zážihový štvorvalec 2,0 T-GDi s preplňovaním a výkonom 320 koní (235 kW), ktorý bude svoj ​​krútiaci moment posielať na kolesá zadnej nápravy cez "tesne odstupňovanú", manuálne radenú šesťstupňovú prevodovku. Prototyp dostane žlté lakovanie odtieňom Ignition a výkonnú brzdovú sústavu s dvojdielnymi, odvrtávanými kotúčmi Brembo Gran Tourismo a štvorpiestikovými strmeňmi.

Dvadsaťpalcové kolesá s centrálnou maticou (!) a štruktúrou kombinujúcou hliníkovú zliatinu s uhlíkovými kompozitmi obúvajú pneumatiky Pirelli P-Zero zatiaľ chýbajúcich upresnení rozmeru. Podvozok má vynikať všetkými kolesami zavesenými na pároch lichobežníkových závesov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY