vytisknout velikost písma Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Máme pre vás prvé skutočné zábery novej štúdie športového vozidla Kia pre detroitský NAIAS. Sklamaní nebudete.
Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Automobilka Kia nám podobu svojej novinky naznačila tromi postupne uvoľnenými zábermi, ktoré sme pre vás nakoniec dali dokopy minulý štvrtok. Teraz sa môžete pozrieť na to, ako auto vyzerá v skutočnosti. Kontroverzné prijatie zrejme čaká trochu ťažkopádnú, nevyhranenú štylizáciu zadnej časti karosérie, avšak predok vozu rozhodne zaujme. Dominantná, napriek tomu jednoduchá maska ​​chladiča typického tvaru je po stranách doplnená zvisle navrhnutými svetlometmi LED, ktorých rebrovanie sa opakuje v priehľadových krytoch stĺpikov A.

Kia GT4 Stinger leak 4.jpgKia GT4 Stinger leak 5.jpgKia GT4 Stinger leak 3.jpg
Kia GT4 Stinger: čerstvá štúdia pre autosalón v Detroite

Pochvalu si zaslúžia zdôraznené blatníky predných aj zadných kolies, ktoré nám chcú pripomenúť klasické kompaktné športové vozidlá šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, aj ostro zarezané línie bočného zasklenia. Kapota nesie pár ventilačných otvorov, ďalšie nájdeme pred zadnými kolesami, avšak je možné, že by mohlo ísť o atrapy. Interiér vyniká štvoricou anatomicky tvarovaných sedadiel s integrovanými opierkami hláv a palubná doska s tradičnými červenými prvkami pôsobí jednoduchým a prehľadným dojmom.

O pohon modelu Kia GT4 Stinger sa stará zážihový štvorvalec 2,0 T-GDi s preplňovaním a výkonom 320 koní (235 kW), ktorý bude svoj ​​krútiaci moment posielať na kolesá zadnej nápravy cez "tesne odstupňovanú", manuálne radenú šesťstupňovú prevodovku. Prototyp dostal žlté lakovanie odtieňom Ignition a výkonnú brzdovú sústavu s dvojdielnymi, odvrtávanými kotúčmi Brembo Gran Tourismo a štvorpiestikovými strmeňmi.

Kia GT4 Stinger leak 1.jpgKia GT4 Stinger leak 2.jpg
Interiér vyniká napríklad priehľadnými stĺpikmi A

Dvadsaťpalcové kolesá s centrálnou maticou a štruktúrou kombinujúcou hliníkovú zliatinu s uhlíkovými kompozitmi obúvajú pneumatiky Pirelli P-Zero zatiaľ neupresneného rozmeru. Podvozok má vynikať všetkými kolesami zavesenými na pároch lichobežníkových závesov.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY