vytisknout velikost písma Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Máme pre vás prvé skutočné zábery novej štúdie športového vozidla Kia pre detroitský NAIAS. Sklamaní nebudete.
Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Automobilka Kia nám podobu svojej novinky naznačila tromi postupne uvoľnenými zábermi, ktoré sme pre vás nakoniec dali dokopy minulý štvrtok. Teraz sa môžete pozrieť na to, ako auto vyzerá v skutočnosti. Kontroverzné prijatie zrejme čaká trochu ťažkopádnú, nevyhranenú štylizáciu zadnej časti karosérie, avšak predok vozu rozhodne zaujme. Dominantná, napriek tomu jednoduchá maska ​​chladiča typického tvaru je po stranách doplnená zvisle navrhnutými svetlometmi LED, ktorých rebrovanie sa opakuje v priehľadových krytoch stĺpikov A.

Kia GT4 Stinger leak 4.jpgKia GT4 Stinger leak 5.jpgKia GT4 Stinger leak 3.jpg
Kia GT4 Stinger: čerstvá štúdia pre autosalón v Detroite

Pochvalu si zaslúžia zdôraznené blatníky predných aj zadných kolies, ktoré nám chcú pripomenúť klasické kompaktné športové vozidlá šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, aj ostro zarezané línie bočného zasklenia. Kapota nesie pár ventilačných otvorov, ďalšie nájdeme pred zadnými kolesami, avšak je možné, že by mohlo ísť o atrapy. Interiér vyniká štvoricou anatomicky tvarovaných sedadiel s integrovanými opierkami hláv a palubná doska s tradičnými červenými prvkami pôsobí jednoduchým a prehľadným dojmom.

O pohon modelu Kia GT4 Stinger sa stará zážihový štvorvalec 2,0 T-GDi s preplňovaním a výkonom 320 koní (235 kW), ktorý bude svoj ​​krútiaci moment posielať na kolesá zadnej nápravy cez "tesne odstupňovanú", manuálne radenú šesťstupňovú prevodovku. Prototyp dostal žlté lakovanie odtieňom Ignition a výkonnú brzdovú sústavu s dvojdielnymi, odvrtávanými kotúčmi Brembo Gran Tourismo a štvorpiestikovými strmeňmi.

Kia GT4 Stinger leak 1.jpgKia GT4 Stinger leak 2.jpg
Interiér vyniká napríklad priehľadnými stĺpikmi A

Dvadsaťpalcové kolesá s centrálnou maticou a štruktúrou kombinujúcou hliníkovú zliatinu s uhlíkovými kompozitmi obúvajú pneumatiky Pirelli P-Zero zatiaľ neupresneného rozmeru. Podvozok má vynikať všetkými kolesami zavesenými na pároch lichobežníkových závesov.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY