vytisknout velikost písma Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Máme pre vás prvé skutočné zábery novej štúdie športového vozidla Kia pre detroitský NAIAS. Sklamaní nebudete.
Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Automobilka Kia nám podobu svojej novinky naznačila tromi postupne uvoľnenými zábermi, ktoré sme pre vás nakoniec dali dokopy minulý štvrtok. Teraz sa môžete pozrieť na to, ako auto vyzerá v skutočnosti. Kontroverzné prijatie zrejme čaká trochu ťažkopádnú, nevyhranenú štylizáciu zadnej časti karosérie, avšak predok vozu rozhodne zaujme. Dominantná, napriek tomu jednoduchá maska ​​chladiča typického tvaru je po stranách doplnená zvisle navrhnutými svetlometmi LED, ktorých rebrovanie sa opakuje v priehľadových krytoch stĺpikov A.

Kia GT4 Stinger leak 4.jpgKia GT4 Stinger leak 5.jpgKia GT4 Stinger leak 3.jpg
Kia GT4 Stinger: čerstvá štúdia pre autosalón v Detroite

Pochvalu si zaslúžia zdôraznené blatníky predných aj zadných kolies, ktoré nám chcú pripomenúť klasické kompaktné športové vozidlá šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, aj ostro zarezané línie bočného zasklenia. Kapota nesie pár ventilačných otvorov, ďalšie nájdeme pred zadnými kolesami, avšak je možné, že by mohlo ísť o atrapy. Interiér vyniká štvoricou anatomicky tvarovaných sedadiel s integrovanými opierkami hláv a palubná doska s tradičnými červenými prvkami pôsobí jednoduchým a prehľadným dojmom.

O pohon modelu Kia GT4 Stinger sa stará zážihový štvorvalec 2,0 T-GDi s preplňovaním a výkonom 320 koní (235 kW), ktorý bude svoj ​​krútiaci moment posielať na kolesá zadnej nápravy cez "tesne odstupňovanú", manuálne radenú šesťstupňovú prevodovku. Prototyp dostal žlté lakovanie odtieňom Ignition a výkonnú brzdovú sústavu s dvojdielnymi, odvrtávanými kotúčmi Brembo Gran Tourismo a štvorpiestikovými strmeňmi.

Kia GT4 Stinger leak 1.jpgKia GT4 Stinger leak 2.jpg
Interiér vyniká napríklad priehľadnými stĺpikmi A

Dvadsaťpalcové kolesá s centrálnou maticou a štruktúrou kombinujúcou hliníkovú zliatinu s uhlíkovými kompozitmi obúvajú pneumatiky Pirelli P-Zero zatiaľ neupresneného rozmeru. Podvozok má vynikať všetkými kolesami zavesenými na pároch lichobežníkových závesov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY