vytisknout velikost písma Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Máme pre vás prvé skutočné zábery novej štúdie športového vozidla Kia pre detroitský NAIAS. Sklamaní nebudete.
Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Automobilka Kia nám podobu svojej novinky naznačila tromi postupne uvoľnenými zábermi, ktoré sme pre vás nakoniec dali dokopy minulý štvrtok. Teraz sa môžete pozrieť na to, ako auto vyzerá v skutočnosti. Kontroverzné prijatie zrejme čaká trochu ťažkopádnú, nevyhranenú štylizáciu zadnej časti karosérie, avšak predok vozu rozhodne zaujme. Dominantná, napriek tomu jednoduchá maska ​​chladiča typického tvaru je po stranách doplnená zvisle navrhnutými svetlometmi LED, ktorých rebrovanie sa opakuje v priehľadových krytoch stĺpikov A.

Kia GT4 Stinger leak 4.jpgKia GT4 Stinger leak 5.jpgKia GT4 Stinger leak 3.jpg
Kia GT4 Stinger: čerstvá štúdia pre autosalón v Detroite

Pochvalu si zaslúžia zdôraznené blatníky predných aj zadných kolies, ktoré nám chcú pripomenúť klasické kompaktné športové vozidlá šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, aj ostro zarezané línie bočného zasklenia. Kapota nesie pár ventilačných otvorov, ďalšie nájdeme pred zadnými kolesami, avšak je možné, že by mohlo ísť o atrapy. Interiér vyniká štvoricou anatomicky tvarovaných sedadiel s integrovanými opierkami hláv a palubná doska s tradičnými červenými prvkami pôsobí jednoduchým a prehľadným dojmom.

O pohon modelu Kia GT4 Stinger sa stará zážihový štvorvalec 2,0 T-GDi s preplňovaním a výkonom 320 koní (235 kW), ktorý bude svoj ​​krútiaci moment posielať na kolesá zadnej nápravy cez "tesne odstupňovanú", manuálne radenú šesťstupňovú prevodovku. Prototyp dostal žlté lakovanie odtieňom Ignition a výkonnú brzdovú sústavu s dvojdielnymi, odvrtávanými kotúčmi Brembo Gran Tourismo a štvorpiestikovými strmeňmi.

Kia GT4 Stinger leak 1.jpgKia GT4 Stinger leak 2.jpg
Interiér vyniká napríklad priehľadnými stĺpikmi A

Dvadsaťpalcové kolesá s centrálnou maticou a štruktúrou kombinujúcou hliníkovú zliatinu s uhlíkovými kompozitmi obúvajú pneumatiky Pirelli P-Zero zatiaľ neupresneného rozmeru. Podvozok má vynikať všetkými kolesami zavesenými na pároch lichobežníkových závesov.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY