vytisknout velikost písma Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Máme pre vás prvé skutočné zábery novej štúdie športového vozidla Kia pre detroitský NAIAS. Sklamaní nebudete.
Kia GT4 Stinger Concept vyzerá ešte o niečo lepšie, než sme čakali

Automobilka Kia nám podobu svojej novinky naznačila tromi postupne uvoľnenými zábermi, ktoré sme pre vás nakoniec dali dokopy minulý štvrtok. Teraz sa môžete pozrieť na to, ako auto vyzerá v skutočnosti. Kontroverzné prijatie zrejme čaká trochu ťažkopádnú, nevyhranenú štylizáciu zadnej časti karosérie, avšak predok vozu rozhodne zaujme. Dominantná, napriek tomu jednoduchá maska ​​chladiča typického tvaru je po stranách doplnená zvisle navrhnutými svetlometmi LED, ktorých rebrovanie sa opakuje v priehľadových krytoch stĺpikov A.

Kia GT4 Stinger leak 4.jpgKia GT4 Stinger leak 5.jpgKia GT4 Stinger leak 3.jpg
Kia GT4 Stinger: čerstvá štúdia pre autosalón v Detroite

Pochvalu si zaslúžia zdôraznené blatníky predných aj zadných kolies, ktoré nám chcú pripomenúť klasické kompaktné športové vozidlá šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov, aj ostro zarezané línie bočného zasklenia. Kapota nesie pár ventilačných otvorov, ďalšie nájdeme pred zadnými kolesami, avšak je možné, že by mohlo ísť o atrapy. Interiér vyniká štvoricou anatomicky tvarovaných sedadiel s integrovanými opierkami hláv a palubná doska s tradičnými červenými prvkami pôsobí jednoduchým a prehľadným dojmom.

O pohon modelu Kia GT4 Stinger sa stará zážihový štvorvalec 2,0 T-GDi s preplňovaním a výkonom 320 koní (235 kW), ktorý bude svoj ​​krútiaci moment posielať na kolesá zadnej nápravy cez "tesne odstupňovanú", manuálne radenú šesťstupňovú prevodovku. Prototyp dostal žlté lakovanie odtieňom Ignition a výkonnú brzdovú sústavu s dvojdielnymi, odvrtávanými kotúčmi Brembo Gran Tourismo a štvorpiestikovými strmeňmi.

Kia GT4 Stinger leak 1.jpgKia GT4 Stinger leak 2.jpg
Interiér vyniká napríklad priehľadnými stĺpikmi A

Dvadsaťpalcové kolesá s centrálnou maticou a štruktúrou kombinujúcou hliníkovú zliatinu s uhlíkovými kompozitmi obúvajú pneumatiky Pirelli P-Zero zatiaľ neupresneného rozmeru. Podvozok má vynikať všetkými kolesami zavesenými na pároch lichobežníkových závesov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY