vytisknout velikost písma Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.
Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Kórejská automobilka Kia si stanovila cieľ dostať plne autonómne vozidlo do predaja v roku 2030. Kvôli tomu zavádza novú značku Drive Wise, pod ktorou bude postupne uvádzať na trh autonómne a asistenčné systémy. Auto schopné samostatnej jazdy po diaľnici by malo byť hotové v roku 2020.

kia-ces-001-1.jpgkia-ces-002-1.jpgkia-ces-004-1.jpgPlne autonómne vozidlo chce Kia dostať do predaja do roku 2030. Teraz získala automobilka povolenie testovať auto bez vodiča v bežnej prevádzke v americkom štáte Nevada

Pod značkou Drive Wise si tak čoskoro kúpite systémy aktívne udržujúce auto v pruhu, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolóne s funkciou stop & go a ďalšie pomôcky, ktoré znížia zaťaženie vodiča. Napríklad sa pod značku Drive Wise zmestí aj samočinné parkovanie.

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.

kia-ces-003-1.jpgkia-ces-005-1.jpgkia-ces-006-1.jpgNa veľtrhu CES 2016 predstavuje Kia aj ďalšie hračky ako napríklad modernizovaný zábavný systém s rozpoznaním odtlačku prsta pre rýchle vyvolanie uložených dát

Pokiaľ ide o testovanie autonómnych vozidiel, Kia získala povolenie vyraziť do prevádzky v americkom štáte Nevada. Ako základ používa elektrické autá Kia Soul. Cieľom je neladiť iba funkciu samotného autonómneho riadenia, ale aj počas vývoja prísť na to, ako vlastne "vodiča" počas cesty účinne zabaviť.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY