vytisknout velikost písma Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.
Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Kórejská automobilka Kia si stanovila cieľ dostať plne autonómne vozidlo do predaja v roku 2030. Kvôli tomu zavádza novú značku Drive Wise, pod ktorou bude postupne uvádzať na trh autonómne a asistenčné systémy. Auto schopné samostatnej jazdy po diaľnici by malo byť hotové v roku 2020.

kia-ces-001-1.jpgkia-ces-002-1.jpgkia-ces-004-1.jpgPlne autonómne vozidlo chce Kia dostať do predaja do roku 2030. Teraz získala automobilka povolenie testovať auto bez vodiča v bežnej prevádzke v americkom štáte Nevada

Pod značkou Drive Wise si tak čoskoro kúpite systémy aktívne udržujúce auto v pruhu, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolóne s funkciou stop & go a ďalšie pomôcky, ktoré znížia zaťaženie vodiča. Napríklad sa pod značku Drive Wise zmestí aj samočinné parkovanie.

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.

kia-ces-003-1.jpgkia-ces-005-1.jpgkia-ces-006-1.jpgNa veľtrhu CES 2016 predstavuje Kia aj ďalšie hračky ako napríklad modernizovaný zábavný systém s rozpoznaním odtlačku prsta pre rýchle vyvolanie uložených dát

Pokiaľ ide o testovanie autonómnych vozidiel, Kia získala povolenie vyraziť do prevádzky v americkom štáte Nevada. Ako základ používa elektrické autá Kia Soul. Cieľom je neladiť iba funkciu samotného autonómneho riadenia, ale aj počas vývoja prísť na to, ako vlastne "vodiča" počas cesty účinne zabaviť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY