vytisknout velikost písma Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.
Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Kórejská automobilka Kia si stanovila cieľ dostať plne autonómne vozidlo do predaja v roku 2030. Kvôli tomu zavádza novú značku Drive Wise, pod ktorou bude postupne uvádzať na trh autonómne a asistenčné systémy. Auto schopné samostatnej jazdy po diaľnici by malo byť hotové v roku 2020.

kia-ces-001-1.jpgkia-ces-002-1.jpgkia-ces-004-1.jpgPlne autonómne vozidlo chce Kia dostať do predaja do roku 2030. Teraz získala automobilka povolenie testovať auto bez vodiča v bežnej prevádzke v americkom štáte Nevada

Pod značkou Drive Wise si tak čoskoro kúpite systémy aktívne udržujúce auto v pruhu, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolóne s funkciou stop & go a ďalšie pomôcky, ktoré znížia zaťaženie vodiča. Napríklad sa pod značku Drive Wise zmestí aj samočinné parkovanie.

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.

kia-ces-003-1.jpgkia-ces-005-1.jpgkia-ces-006-1.jpgNa veľtrhu CES 2016 predstavuje Kia aj ďalšie hračky ako napríklad modernizovaný zábavný systém s rozpoznaním odtlačku prsta pre rýchle vyvolanie uložených dát

Pokiaľ ide o testovanie autonómnych vozidiel, Kia získala povolenie vyraziť do prevádzky v americkom štáte Nevada. Ako základ používa elektrické autá Kia Soul. Cieľom je neladiť iba funkciu samotného autonómneho riadenia, ale aj počas vývoja prísť na to, ako vlastne "vodiča" počas cesty účinne zabaviť.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY