vytisknout velikost písma Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.
Kia Drive Wise nebude potrebovať vodiča v roku 2030

Kórejská automobilka Kia si stanovila cieľ dostať plne autonómne vozidlo do predaja v roku 2030. Kvôli tomu zavádza novú značku Drive Wise, pod ktorou bude postupne uvádzať na trh autonómne a asistenčné systémy. Auto schopné samostatnej jazdy po diaľnici by malo byť hotové v roku 2020.

kia-ces-001-1.jpgkia-ces-002-1.jpgkia-ces-004-1.jpgPlne autonómne vozidlo chce Kia dostať do predaja do roku 2030. Teraz získala automobilka povolenie testovať auto bez vodiča v bežnej prevádzke v americkom štáte Nevada

Pod značkou Drive Wise si tak čoskoro kúpite systémy aktívne udržujúce auto v pruhu, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolóne s funkciou stop & go a ďalšie pomôcky, ktoré znížia zaťaženie vodiča. Napríklad sa pod značku Drive Wise zmestí aj samočinné parkovanie.

Na show CES 2016 predstavuje Kia aj modernizovaný palubný systém s módnym rozpoznávaním gest alebo čítačkou odtlačkov prstov pre rýchlejšie vyvolanie uložených funkcií a dát.

kia-ces-003-1.jpgkia-ces-005-1.jpgkia-ces-006-1.jpgNa veľtrhu CES 2016 predstavuje Kia aj ďalšie hračky ako napríklad modernizovaný zábavný systém s rozpoznaním odtlačku prsta pre rýchle vyvolanie uložených dát

Pokiaľ ide o testovanie autonómnych vozidiel, Kia získala povolenie vyraziť do prevádzky v americkom štáte Nevada. Ako základ používa elektrické autá Kia Soul. Cieľom je neladiť iba funkciu samotného autonómneho riadenia, ale aj počas vývoja prísť na to, ako vlastne "vodiča" počas cesty účinne zabaviť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY