vytisknout velikost písma Kia chystá športové modely. Bude malé Rio GT, ale aj kupé a SUV

Kia chystá športové modely. Bude malé Rio GT, ale aj kupé a SUV

Kórejské automobilky Kia a Hyundai už nechcú hrať druhé husle a zaplavovať trh výhradne cenovo dostupnými modelmi. S nástupom nových generácií prídu aj modely zamerané na veľmi úzku oblasť trhu, ktorých hlavným cieľom nebude generovanie obrích ziskov a masová produkcia, ale lákanie zákazníkov k značke. Hovorí sa im "haló" autá.

Či už je to pokus automobilky Hyundai presadiť sa s novou luxusnou značkou Genesis alebo snaha značky Kia priniesť športovo zamerané modely, budúcnosť nevyzerá u Kórejcov práve nudne. Napríklad Kia má už na tohtoročnom autosalóne v Paríži ukázať športové kupé Kia GT, píše britský Autocar.

Modely GT automobilky Kia majú byť určené pre trochu inú klientelu a navyše sa toto označenie rozšíri na skoro celý modelový rad. Už sme tu mali ostrejší model Kia ceed GT a podobnej verzie sa dočká aj nová generácia hatchbacku segmentu B, ktorým je Kia Rio. Tá príde budúci rok s úplne novou a ľahšou platformou a v roku 2018 sa dočkáme aj športovej verzie GT.

Kia chce model Rio GT postaviť proti Fordu Fiesta ST či Polu GTI. Pod kapotou by sa mala objaviť preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom okolo 180 koní, zatiaľ čo bežný modelový rad Rio si bude musieť vystačiť s preplňovaným litrovým trojvalcom. Modelu GT sa ale zrejme dočká aj SUV Kia Sportage.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY