vytisknout velikost písma Kia chystá športové modely. Bude malé Rio GT, ale aj kupé a SUV

Kia chystá športové modely. Bude malé Rio GT, ale aj kupé a SUV

Kórejské automobilky Kia a Hyundai už nechcú hrať druhé husle a zaplavovať trh výhradne cenovo dostupnými modelmi. S nástupom nových generácií prídu aj modely zamerané na veľmi úzku oblasť trhu, ktorých hlavným cieľom nebude generovanie obrích ziskov a masová produkcia, ale lákanie zákazníkov k značke. Hovorí sa im "haló" autá.

Či už je to pokus automobilky Hyundai presadiť sa s novou luxusnou značkou Genesis alebo snaha značky Kia priniesť športovo zamerané modely, budúcnosť nevyzerá u Kórejcov práve nudne. Napríklad Kia má už na tohtoročnom autosalóne v Paríži ukázať športové kupé Kia GT, píše britský Autocar.

Modely GT automobilky Kia majú byť určené pre trochu inú klientelu a navyše sa toto označenie rozšíri na skoro celý modelový rad. Už sme tu mali ostrejší model Kia ceed GT a podobnej verzie sa dočká aj nová generácia hatchbacku segmentu B, ktorým je Kia Rio. Tá príde budúci rok s úplne novou a ľahšou platformou a v roku 2018 sa dočkáme aj športovej verzie GT.

Kia chce model Rio GT postaviť proti Fordu Fiesta ST či Polu GTI. Pod kapotou by sa mala objaviť preplňovaná tisícšesťstovka s výkonom okolo 180 koní, zatiaľ čo bežný modelový rad Rio si bude musieť vystačiť s preplňovaným litrovým trojvalcom. Modelu GT sa ale zrejme dočká aj SUV Kia Sportage.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY