vytisknout velikost písma Kia Cee'd má za sebou facelift. Dostala litrový trojvalec s turbom

Nová Kia Cee'd má byť tiež kultivovanejšia vďaka lepšiemu utlmeniu vibrácií a hluku. Dieselové motory dostali dodatočnú hlukovú izoláciu.
Kia Cee
Zoznam kapitol
  1. Kia Cee'd
  2. Fotogaléria: Kia Cee'd

Kia Cee'd prešla faceliftom, ktorý sa z pohľadu dizajnu dotkol len kozmetických detailov, za to z pohľadu techniky nezostal kameň na kameni. Pod kapotu Cee'd sa nasťahovali nové motory a prevodovky, zapracovalo sa aj na športovej verziu Cee'd GT.

kia ceed (17).jpgkia ceed (16).jpgkia ceed (6).jpgDizajn sa zmenil len nepatrne, nové sú napríklad rámčeky okolo hmloviek. Dôležitý je nový trojvalec 1.0 ecoTurbo, nová dvojspojková prevodovka aj zlepšenie kultivovanosti. V interiéri sa objavil nový chrómovaný dekor

Zásadnou novinkou je preplňovaný priamovstrekový downsizovaný trojvalec 1.0 ecoTurbo, ktorý pod kapotou Cee'd ponúkne výkony 100 a 120 koní s krútiacim momentom zhodne 172 Nm v rozmedzí 1500 až 4000 ot./min.

Aj diesel 1.6 CRDI bol prepracovaný, teraz má mať nižšie mechanické straty a trenie. Aj vďaka novému systému vstrekovania sa podarilo znížiť spotrebu, hluk a emisie. Nový motor, vedľa štandardnej verzie s výkonom 81 kW (110 k) posilnil až na 100 kW (136 k) a krútiaci moment vzrástol na 285 Nm z pôvodných 265 Nm. Navyše sa jeho vrchol posunul z 1900 do 1500 ot./min.

V ponuke zostane aj atmosférický motor 1.6 GDI s výkonom 128 koní a atmosférická tisícštyristovka 1.4 MPI s výkonom 100 koní. Zostáva aj diesel 1.4 CRDI a všetky motory teraz samozrejme plnia emisnú normu Euro 6.

Najsilnejší diesel môže mať aj novú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT, motor 1.6 GDI potom môže byť naďalej spojený so staršou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Zmeny sa dotkli aj modelu Kia Cee'd GT, ktorého motor dostal nové turbo s rýchlejším nástupom. To má pomôcť lepšej akcelerácii a ostrejšej reakcii na plyn. Cee'd GT dostal aj elektronický zvukový generátor, ktorý po aktivácii módu GT zmení zvuk v kabíne. Športový model má aj väčšie a ostrejšie brzdy.

Technici upravili aj elektrický posilňovač riadenia a vďaka zmenám v geometrii predných kolies sa má výrazne zlepšiť odozva riadenia hlavne okolo stredovej polohy, čo patrilo k pomerne kritizovaným stránkam súčasného Cee'du.

Kia zapracovala aj na celkovej kultivovanosti. Dieselové motory dostali dodatočnú hlukovú izoláciu, rovnako tak aj benzínové motory. Zmenilo sa aj uloženie náprav, aby sa do interiéru prenášalo menej vibrácií a hluku od cesty.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY