vytisknout velikost písma Kia Cee'd má za sebou facelift. Dostala litrový trojvalec s turbom

Nová Kia Cee'd má byť tiež kultivovanejšia vďaka lepšiemu utlmeniu vibrácií a hluku. Dieselové motory dostali dodatočnú hlukovú izoláciu.
Kia Cee
Zoznam kapitol
  1. Kia Cee'd
  2. Fotogaléria: Kia Cee'd

Kia Cee'd prešla faceliftom, ktorý sa z pohľadu dizajnu dotkol len kozmetických detailov, za to z pohľadu techniky nezostal kameň na kameni. Pod kapotu Cee'd sa nasťahovali nové motory a prevodovky, zapracovalo sa aj na športovej verziu Cee'd GT.

kia ceed (17).jpgkia ceed (16).jpgkia ceed (6).jpgDizajn sa zmenil len nepatrne, nové sú napríklad rámčeky okolo hmloviek. Dôležitý je nový trojvalec 1.0 ecoTurbo, nová dvojspojková prevodovka aj zlepšenie kultivovanosti. V interiéri sa objavil nový chrómovaný dekor

Zásadnou novinkou je preplňovaný priamovstrekový downsizovaný trojvalec 1.0 ecoTurbo, ktorý pod kapotou Cee'd ponúkne výkony 100 a 120 koní s krútiacim momentom zhodne 172 Nm v rozmedzí 1500 až 4000 ot./min.

Aj diesel 1.6 CRDI bol prepracovaný, teraz má mať nižšie mechanické straty a trenie. Aj vďaka novému systému vstrekovania sa podarilo znížiť spotrebu, hluk a emisie. Nový motor, vedľa štandardnej verzie s výkonom 81 kW (110 k) posilnil až na 100 kW (136 k) a krútiaci moment vzrástol na 285 Nm z pôvodných 265 Nm. Navyše sa jeho vrchol posunul z 1900 do 1500 ot./min.

V ponuke zostane aj atmosférický motor 1.6 GDI s výkonom 128 koní a atmosférická tisícštyristovka 1.4 MPI s výkonom 100 koní. Zostáva aj diesel 1.4 CRDI a všetky motory teraz samozrejme plnia emisnú normu Euro 6.

Najsilnejší diesel môže mať aj novú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT, motor 1.6 GDI potom môže byť naďalej spojený so staršou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Zmeny sa dotkli aj modelu Kia Cee'd GT, ktorého motor dostal nové turbo s rýchlejším nástupom. To má pomôcť lepšej akcelerácii a ostrejšej reakcii na plyn. Cee'd GT dostal aj elektronický zvukový generátor, ktorý po aktivácii módu GT zmení zvuk v kabíne. Športový model má aj väčšie a ostrejšie brzdy.

Technici upravili aj elektrický posilňovač riadenia a vďaka zmenám v geometrii predných kolies sa má výrazne zlepšiť odozva riadenia hlavne okolo stredovej polohy, čo patrilo k pomerne kritizovaným stránkam súčasného Cee'du.

Kia zapracovala aj na celkovej kultivovanosti. Dieselové motory dostali dodatočnú hlukovú izoláciu, rovnako tak aj benzínové motory. Zmenilo sa aj uloženie náprav, aby sa do interiéru prenášalo menej vibrácií a hluku od cesty.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY