vytisknout velikost písma Kia Cee'd: facelift prinesie downsizing, dve spojky a športový model

Kia Cee

V auguste 2015 sa predstaví facelift kórejského hatchbacku Kia ceed. Automobilka teraz finišuje s vývojom, prototypy podstupujú náročné skúšky za polárnym kruhom, čo dokladá aj plno špionážnych fotografií z tejto lokality. Verejnosť prvýkrát uvidí faceliftovanú Kiu ceed na autosalóne vo Frankfurte.

Novinka neprinesie veľa radikálnych zmien v dizajne, aj keď údajne sa má zmeniť takmer každý panel karosérie. Dôkladnej revízie sa ale dočká motorový priestor, podvozok, riadenie a interiér. Chystajú sa downsizované jednotky a aj nová automatická dvojspojková prevodovka so siedmimi rýchlosťami.

Na niektorých trhoch zrejme ešte zostanú z cenových dôvodov k dispozícii staršie atmosférické štvorvalce 1,4 l a 1,6 l, ktoré iba prechádzajú technickou revíziou za účelom zníženia spotreby, ale Kia ceed určite v priebehu uvádzania do predaja dostane nový trojvalec 1.0 T- GDI (78 kW, 107 koní) a štvorvalec 1.2 T-GDI (95 kW, 129 koní). Zásadným prepracovaním musia prejsť aj dieselové motory CRDi, aby vyhoveli norme Euro 6.

Z modelu Kia ceed GT sa stane vrcholná špecifikácia a športový model, rovnako ako má Škoda napríklad Octaviu RS. Motor 1.6 T-GDI by mohol byť k dispozícii ale aj v slabšom prevedení s výkonom okolo 132 kW (180 k) a takisto sa v ponuke objaví aj "športové" kombi.

Mimo toho sa ale Kia ceed dočká aj novo naladeného podvozku a aj inak kalibrovaného elektrického posilňovača riadenia. Riadenie je veľmi kritizovanou položkou súčasného ceedu. Zlepšiť sa má ale aj kultivovanosť a akustický komfort. V interiéri radikálne zmeny nečakajme, rozšíri sa len výbava a zlepšia sa možnosti konektivity.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY