vytisknout velikost písma Kia Cee'd: facelift prinesie downsizing, dve spojky a športový model

Kia Cee

V auguste 2015 sa predstaví facelift kórejského hatchbacku Kia ceed. Automobilka teraz finišuje s vývojom, prototypy podstupujú náročné skúšky za polárnym kruhom, čo dokladá aj plno špionážnych fotografií z tejto lokality. Verejnosť prvýkrát uvidí faceliftovanú Kiu ceed na autosalóne vo Frankfurte.

Novinka neprinesie veľa radikálnych zmien v dizajne, aj keď údajne sa má zmeniť takmer každý panel karosérie. Dôkladnej revízie sa ale dočká motorový priestor, podvozok, riadenie a interiér. Chystajú sa downsizované jednotky a aj nová automatická dvojspojková prevodovka so siedmimi rýchlosťami.

Na niektorých trhoch zrejme ešte zostanú z cenových dôvodov k dispozícii staršie atmosférické štvorvalce 1,4 l a 1,6 l, ktoré iba prechádzajú technickou revíziou za účelom zníženia spotreby, ale Kia ceed určite v priebehu uvádzania do predaja dostane nový trojvalec 1.0 T- GDI (78 kW, 107 koní) a štvorvalec 1.2 T-GDI (95 kW, 129 koní). Zásadným prepracovaním musia prejsť aj dieselové motory CRDi, aby vyhoveli norme Euro 6.

Z modelu Kia ceed GT sa stane vrcholná špecifikácia a športový model, rovnako ako má Škoda napríklad Octaviu RS. Motor 1.6 T-GDI by mohol byť k dispozícii ale aj v slabšom prevedení s výkonom okolo 132 kW (180 k) a takisto sa v ponuke objaví aj "športové" kombi.

Mimo toho sa ale Kia ceed dočká aj novo naladeného podvozku a aj inak kalibrovaného elektrického posilňovača riadenia. Riadenie je veľmi kritizovanou položkou súčasného ceedu. Zlepšiť sa má ale aj kultivovanosť a akustický komfort. V interiéri radikálne zmeny nečakajme, rozšíri sa len výbava a zlepšia sa možnosti konektivity.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY