vytisknout velikost písma Kia Carnival predstavená, zatiaľ sa volá Sedona a vsádza na účelnosť

Automobilka Kia ešte pred newyorskou premiérou predstavuje svoje nové MPV.
Kia Carnival predstavená, zatiaľ sa volá Sedona a vsádza na účelnosť
Zoznam kapitol
  1. Kia Carnival 2015
  2. Fotogaléria

Opona padla, takto teda vyzerá nové MPV značky Kia, ktoré oslávi svoju premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v New Yorku. Prvé snímky sme vám priniesli už na začiatku tohto mesiaca, ale tentoraz sa vôbec prvýkrát môžete pozrieť na vozidlo tak, ako ho jeho tvorcovia stvorili. Jeho meno znie Kia Sedona, ale súdiac podľa praxe, v rámci ktorej sa u nás predávali tieto vozidlá pod menom Carnival, sa zrejme tejto adaptácie dočkáme aj v Európe.

8463_1_2.jpg8440_1_2.jpg8452_1_2.jpg8462_1_2.jpg8442_1_2.jpg8443_1_2.jpg
Kia Sedona pre modelový rok 2015

Novinka vyniká triezvym a účelným, napriek tomu však celkom hodnotným dojmom s hlavnými črtami odvodenými z crossoverov značky Kia. Na rozmernú masku chladiča s výrazným chrómovaným rámom po stranách nadväzujú členité hlavné svetlomety, čelné sklo je rozmerné a výrazne sklonené. Podobne jednoducho pôsobí aj zadok karosérie, ktorá je ale vybavená zaoblenými svietidlami a elegantným spojlerom nad hornou hranou zadného okna.

Ako je vidieť aj z priložených snímok, nová Kia Sedona je skutočne osemmiestna s trojicami sedadiel v zadných dvoch radoch. Ani stvárnenie interiéru nie je nijako divoké, ale vsádza skôr na odolnosť a prehľadné rozmiestnenie kontrolných a ovládacích prvkov. Medzi analógovými stupnicami tachometra a otáčkomera v prístrojovom štíte je farebný displej palubného počítača, druhý a s väčšou uhlopriečkou je potom na rovnej stredovej konzole.

8444_1_2.jpg8447_1_2.jpg8453_1_2.jpg8448_1_2.jpg8449_1_2.jpg8450_1_2.jpg
Interiér usadí až osemčlennú posádku 

Samozrejmosťou budú moderné bezpečnostné asistenčné systémy vrátane stráženia slepých uhlov zrkadiel a adaptívneho tempomatu. O pohon americkej Sedony sa postará nový zážihový šesťvalec 3,3 l s výkonom 206 kW a krútiacim momentom 335 Nm, ktorý bude kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V USA budú predaje novej Sedony zahájené koncom tohto roka, o prípadnej európskej verzii zatiaľ informácie nemáme.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY