vytisknout velikost písma Kia Carnival predstavená, zatiaľ sa volá Sedona a vsádza na účelnosť

Automobilka Kia ešte pred newyorskou premiérou predstavuje svoje nové MPV.
Kia Carnival predstavená, zatiaľ sa volá Sedona a vsádza na účelnosť
Zoznam kapitol
  1. Kia Carnival 2015
  2. Fotogaléria

Opona padla, takto teda vyzerá nové MPV značky Kia, ktoré oslávi svoju premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v New Yorku. Prvé snímky sme vám priniesli už na začiatku tohto mesiaca, ale tentoraz sa vôbec prvýkrát môžete pozrieť na vozidlo tak, ako ho jeho tvorcovia stvorili. Jeho meno znie Kia Sedona, ale súdiac podľa praxe, v rámci ktorej sa u nás predávali tieto vozidlá pod menom Carnival, sa zrejme tejto adaptácie dočkáme aj v Európe.

8463_1_2.jpg8440_1_2.jpg8452_1_2.jpg8462_1_2.jpg8442_1_2.jpg8443_1_2.jpg
Kia Sedona pre modelový rok 2015

Novinka vyniká triezvym a účelným, napriek tomu však celkom hodnotným dojmom s hlavnými črtami odvodenými z crossoverov značky Kia. Na rozmernú masku chladiča s výrazným chrómovaným rámom po stranách nadväzujú členité hlavné svetlomety, čelné sklo je rozmerné a výrazne sklonené. Podobne jednoducho pôsobí aj zadok karosérie, ktorá je ale vybavená zaoblenými svietidlami a elegantným spojlerom nad hornou hranou zadného okna.

Ako je vidieť aj z priložených snímok, nová Kia Sedona je skutočne osemmiestna s trojicami sedadiel v zadných dvoch radoch. Ani stvárnenie interiéru nie je nijako divoké, ale vsádza skôr na odolnosť a prehľadné rozmiestnenie kontrolných a ovládacích prvkov. Medzi analógovými stupnicami tachometra a otáčkomera v prístrojovom štíte je farebný displej palubného počítača, druhý a s väčšou uhlopriečkou je potom na rovnej stredovej konzole.

8444_1_2.jpg8447_1_2.jpg8453_1_2.jpg8448_1_2.jpg8449_1_2.jpg8450_1_2.jpg
Interiér usadí až osemčlennú posádku 

Samozrejmosťou budú moderné bezpečnostné asistenčné systémy vrátane stráženia slepých uhlov zrkadiel a adaptívneho tempomatu. O pohon americkej Sedony sa postará nový zážihový šesťvalec 3,3 l s výkonom 206 kW a krútiacim momentom 335 Nm, ktorý bude kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V USA budú predaje novej Sedony zahájené koncom tohto roka, o prípadnej európskej verzii zatiaľ informácie nemáme.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY