vytisknout velikost písma Kia Carnival novej generácie ponúkne až osemmiestny interiér

Automobilka Kia zverejnila prvú snímku svojho nového veľkého MPV, ktoré bude oficiálne predstavené už v New Yorku.

Značka Kia u nás v súčasnosti v triede skutočných MPV ponúka iba model Kia Carens, ale to by sa malo zmeniť. Už za niekoľko týždňov na autosalóne v New Yorku predstaví novú generáciu modelu Kia Carnival, ktorý sa na niektorých trhoch predáva pod menom Sedona. Tromfom tohto modelu sa má stať jeho až osemmiestny interiér, pričom prakticky všetky konkurenčné vozidlá tohto segmentu ponúkajú len sedemmiestne usporiadanie.

Kia Carnival 2015.jpg
Nová generácia osemmiestneho MPV Kia Carnival
 na prvnom snímku

Dizajn vozidla možno považovať za evolúciu typu Carens, ale okrem výrazne väčšej masky chladiča a jednoduchších predných svetlometov zaznamenáme hlavne celkovo mohutnejšie proporcie a ostrejšie rezané rysy. Výrobca sľubuje okrem priestranného interiéru aj jeho špičkovú variabilitu a širokú škálu rôznych odkladacích priestorov. Pod kapotou sa zrejme objaví zážihový šesťvalec GDi 3,5 l/216 kW, o ďalších dostupných motoroch zatiaľ môžeme len špekulovať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY