vytisknout velikost písma Ken Block znova presadol, prvýkrát do zadnokolesovky. Upravil si klasický Escort

Block si vybral Ford Escort RS Mk2 z roku 1978. Prestavbu realizoval Blockov tím Hoonigan Racing Division v spolupráci so spoločnosťou Rocket Bunny.
Ken Block znova presadol, prvýkrát do zadnokolesovky. Upravil si klasický Escort

Pretekár, šikovný podnikateľ a hlavná hviezda série Gymkhana si zadovážil nové auto. Rovnako ako v predchádzajúcom prípade je to klasický Ford, tentoraz však európsky. Block si vybral Ford Escort RS Mk2 z roku 1978. Kúpil ho v roku 2008 a pomaly nechal prestavať k svojmu obrazu. Na rozdiel od predchádzajúcich áut sa pritom rozhodol zachovať pôvodnú koncepciu s pohonom zadných kolies.

Prestavbu realizoval Blockov tím Hoonigan Racing Division v spolupráci so spoločnosťou Rocket Bunny, zameranú na rozširovanie karosérií, a britskými špecialistami na tuning Escortu. Auto je poháňané atmosféricky plneným štvorvalcom Millington 2,5 l, ktorý dosahuje výkon 248 kW (337 k) a točí 9000 ot./min.

Na prvú akčnú videoukážku Blockovho Escortu sa môžete pozrieť už dnes. Showman ale prezradil, že práve s týmto autom natočí aj ďalší diel Gymkhany, plánovaný na rok 2016. Bude to prvýkrát, kedy v kultovej sérii vystúpi auto bez pretáčajúcich sa predných kolies.

ken-block-ford-escort-mkII-10.jpgken-block-ford-escort-mkII-11.jpgken-block-ford-escort-mkII-9.jpgken-block-ford-escort-mkII-12_1440x655c.jpgken-block-ford-escort-mkII-14.jpgken-block-ford-escort-mkII-15.jpgken-block-ford-escort-mkII-17.jpgken-block-ford-escort-mkII-1.jpgken-block-ford-escort-mkII-18.jpgken-block-ford-escort-mkII-19.jpgken-block-ford-escort-mkII-2.jpgken-block-ford-escort-mkII-20.jpgken-block-ford-escort-mkII-3.jpgken-block-ford-escort-mkII-4.jpgken-block-ford-escort-mkII-5.jpgken-block-ford-escort-mkII-6.jpgken-block-ford-escort-mkII-7.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY