vytisknout velikost písma Ken Block znova presadol, prvýkrát do zadnokolesovky. Upravil si klasický Escort

Block si vybral Ford Escort RS Mk2 z roku 1978. Prestavbu realizoval Blockov tím Hoonigan Racing Division v spolupráci so spoločnosťou Rocket Bunny.
Ken Block znova presadol, prvýkrát do zadnokolesovky. Upravil si klasický Escort

Pretekár, šikovný podnikateľ a hlavná hviezda série Gymkhana si zadovážil nové auto. Rovnako ako v predchádzajúcom prípade je to klasický Ford, tentoraz však európsky. Block si vybral Ford Escort RS Mk2 z roku 1978. Kúpil ho v roku 2008 a pomaly nechal prestavať k svojmu obrazu. Na rozdiel od predchádzajúcich áut sa pritom rozhodol zachovať pôvodnú koncepciu s pohonom zadných kolies.

Prestavbu realizoval Blockov tím Hoonigan Racing Division v spolupráci so spoločnosťou Rocket Bunny, zameranú na rozširovanie karosérií, a britskými špecialistami na tuning Escortu. Auto je poháňané atmosféricky plneným štvorvalcom Millington 2,5 l, ktorý dosahuje výkon 248 kW (337 k) a točí 9000 ot./min.

Na prvú akčnú videoukážku Blockovho Escortu sa môžete pozrieť už dnes. Showman ale prezradil, že práve s týmto autom natočí aj ďalší diel Gymkhany, plánovaný na rok 2016. Bude to prvýkrát, kedy v kultovej sérii vystúpi auto bez pretáčajúcich sa predných kolies.

ken-block-ford-escort-mkII-10.jpgken-block-ford-escort-mkII-11.jpgken-block-ford-escort-mkII-9.jpgken-block-ford-escort-mkII-12_1440x655c.jpgken-block-ford-escort-mkII-14.jpgken-block-ford-escort-mkII-15.jpgken-block-ford-escort-mkII-17.jpgken-block-ford-escort-mkII-1.jpgken-block-ford-escort-mkII-18.jpgken-block-ford-escort-mkII-19.jpgken-block-ford-escort-mkII-2.jpgken-block-ford-escort-mkII-20.jpgken-block-ford-escort-mkII-3.jpgken-block-ford-escort-mkII-4.jpgken-block-ford-escort-mkII-5.jpgken-block-ford-escort-mkII-6.jpgken-block-ford-escort-mkII-7.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY