vytisknout velikost písma Ken Block vymení Fiestu za tento brutálny Mustang 4x4

Ken Block vymení Fiestu za tento brutálny Mustang 4x4

Kena Blocka a jeho vyvádzanie s autom pod názvom Gymkhana určite poznáte. Teraz sa pripravuje už siedmy diel (nakrúcal sa v Los Angeles) a už sme z neho mohli vidieť prvé ukážky. Aké auto tentoraz americký kaskadér a pretekár používa?

mustang (1).jpgmustang (3).jpg
Ťažko by ste vymysleli brutálnejšiu prestavbu Mustangu z šesťdesiateho piateho. Snáď len s hviezdicovým motorom a rotačným guľometom na streche...

Na nakrúcanie si tentoraz vzal doslova strašidelný Ford Mustang z roku 1965, ktorý bol vybavený kompresorom preplňovaným osemvalcom 6,7 l, pohonom všetkých kolies a šesťstupňovou prevodovkou. Výkon motora činí brutálnych 845 koní. 

Stroj pomenovaný The Hoonicorn stavala spoločnosť ASD Motorsport v meste Charlotte v Severnej Karolíne. S konštrukciou pomáhala ešte tuningová dielňa RTR. Inšpiráciou boli nielen klasické americké autá, ale aj závodné špeciály WRC a DTM a tiež modely áut, s ktorými sa Ken Block hral ako malý. 

Tak nás napadá, že by sme tiež potrebovali taký rozpočet (a sponzorov), aby sme si mohli nechať stavať podobné hračky ... Siedmy diel Gymkhana sa teraz spracováva a na svet by sa mal dostať ešte do konca roka.

mustang (2).jpgmustang (4).jpgken-blocks-hoonicorn-rtr-for-g-545915a046658.jpg

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY