vytisknout velikost písma Kde v Európe nájdete najagresívnejších vodičov? Ipsos pozná odpoveď

Kde v Európe nájdete najagresívnejších vodičov? Ipsos pozná odpoveď

Spoločnosť Ipsos uskutočnila výskum zameraný na správanie vodičov v rôznych štátoch Európy. Výsledky hovoria jasne. Najviac nevraživosti medzi vodičmi údajne panuje na nemeckých cestách. Inak povedané, tými najagresívnejšími sú nemeckí vodiči.

Približne dve tretiny (67%) nemeckých vodičov používajú urážlivé gestá a slovne napádajú ostatných. Priemer zvyšku Európy činí 56%. Nemeckí vodiči tiež údajne najčastejšie nasledujú iné auto len s minimálnym odstupom tak, aby vodiča zastrašili. Toto konanie prevádzkuje 34% tamojších vodičov.

V Nemecku sa potom podľa výsledkov daného výskumu môžete najčastejšie stretnúť so situáciou, kedy vodič priamo vystúpi za autá a "ide osobne prebrať" vzniknutú situáciu s druhým vodičom. K takémuto konaniu sa priznalo osemnásť percent respondentov.

Na druhú stranu sa ale 97% opýtaných nemeckých vodičov považuje za pozorných, 81% sa ohodnotilo tak, že jazdia v pokoji, a 57% považuje svoj štýl jazdy za ohľaduplný.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY