vytisknout velikost písma Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Ešte raz to číslo zopakujeme. Číslicou 300, slovami tristo konských síl. V motocykle, ktorý má suchú hmotnosť nižšiu ako 200 kilogramov. Z toho vychádza pomer výkonu ku hmotnosti cez 1500 koní na tonu, teda ako keby malo Bugatti Veyron výkon asi 3000 koní.

kawasaki-ninja-h2r-00-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-01-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-02-1.jpg
Na sériový model Kawasaki H2R príliš nevyzerá, ale výrobca sa tvári, že chce niečo také skutočne dostať na cesty

Aj úplnému neznalcovi, ktorý nerozumie motocyklom je asi známe meno Kawasaki a rad modelov Ninja. Áno, to sú tie zelené veci, ktoré sa okolo vás mihnú tristovkou... Koncept H2R síce ešte nie je pripravený na sériovú výrobu, ale výrobca tvrdí, že z neho bude vychádzať cestný model. Napríklad vôbec prvýkrát sa v Kawasaki objavuje jednoramenná zadná kyvná vidlica.

Litrový radový štvorvalec uložený naprieč dopuje kompresor, ktorý spolu so saním vyvinula divízia vodných skútrov a lodných motorov, karbónovú konštrukciu zase pripravila divízia Kawasaki venujúca sa letectvu. Tých tristo koní znie však úplne šialene a kto kedy išiel na športovej motorke s polovičným výkonom, vie, že už to tak nejako stačí...

Ak sa niekedy niečo také skutočne dostane na cesty, určite to dostane svetlá a všetky obťažujúce zbytočnosti, ktoré musia motocykel schválený pre cestnú prevádzku mať. Teda aj pneumatiky so vzorkou a nie pretekárske slicky. No aj keby mal vo výsledku motocykel výkon napríklad "len" 250 koní, stále to bude najvýkonnejšia motorka všetkých čias.

kawasaki-ninja-h2r-03-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-04-1.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY