vytisknout velikost písma Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Ešte raz to číslo zopakujeme. Číslicou 300, slovami tristo konských síl. V motocykle, ktorý má suchú hmotnosť nižšiu ako 200 kilogramov. Z toho vychádza pomer výkonu ku hmotnosti cez 1500 koní na tonu, teda ako keby malo Bugatti Veyron výkon asi 3000 koní.

kawasaki-ninja-h2r-00-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-01-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-02-1.jpg
Na sériový model Kawasaki H2R príliš nevyzerá, ale výrobca sa tvári, že chce niečo také skutočne dostať na cesty

Aj úplnému neznalcovi, ktorý nerozumie motocyklom je asi známe meno Kawasaki a rad modelov Ninja. Áno, to sú tie zelené veci, ktoré sa okolo vás mihnú tristovkou... Koncept H2R síce ešte nie je pripravený na sériovú výrobu, ale výrobca tvrdí, že z neho bude vychádzať cestný model. Napríklad vôbec prvýkrát sa v Kawasaki objavuje jednoramenná zadná kyvná vidlica.

Litrový radový štvorvalec uložený naprieč dopuje kompresor, ktorý spolu so saním vyvinula divízia vodných skútrov a lodných motorov, karbónovú konštrukciu zase pripravila divízia Kawasaki venujúca sa letectvu. Tých tristo koní znie však úplne šialene a kto kedy išiel na športovej motorke s polovičným výkonom, vie, že už to tak nejako stačí...

Ak sa niekedy niečo také skutočne dostane na cesty, určite to dostane svetlá a všetky obťažujúce zbytočnosti, ktoré musia motocykel schválený pre cestnú prevádzku mať. Teda aj pneumatiky so vzorkou a nie pretekárske slicky. No aj keby mal vo výsledku motocykel výkon napríklad "len" 250 koní, stále to bude najvýkonnejšia motorka všetkých čias.

kawasaki-ninja-h2r-03-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-04-1.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY