vytisknout velikost písma Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Ešte raz to číslo zopakujeme. Číslicou 300, slovami tristo konských síl. V motocykle, ktorý má suchú hmotnosť nižšiu ako 200 kilogramov. Z toho vychádza pomer výkonu ku hmotnosti cez 1500 koní na tonu, teda ako keby malo Bugatti Veyron výkon asi 3000 koní.

kawasaki-ninja-h2r-00-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-01-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-02-1.jpg
Na sériový model Kawasaki H2R príliš nevyzerá, ale výrobca sa tvári, že chce niečo také skutočne dostať na cesty

Aj úplnému neznalcovi, ktorý nerozumie motocyklom je asi známe meno Kawasaki a rad modelov Ninja. Áno, to sú tie zelené veci, ktoré sa okolo vás mihnú tristovkou... Koncept H2R síce ešte nie je pripravený na sériovú výrobu, ale výrobca tvrdí, že z neho bude vychádzať cestný model. Napríklad vôbec prvýkrát sa v Kawasaki objavuje jednoramenná zadná kyvná vidlica.

Litrový radový štvorvalec uložený naprieč dopuje kompresor, ktorý spolu so saním vyvinula divízia vodných skútrov a lodných motorov, karbónovú konštrukciu zase pripravila divízia Kawasaki venujúca sa letectvu. Tých tristo koní znie však úplne šialene a kto kedy išiel na športovej motorke s polovičným výkonom, vie, že už to tak nejako stačí...

Ak sa niekedy niečo také skutočne dostane na cesty, určite to dostane svetlá a všetky obťažujúce zbytočnosti, ktoré musia motocykel schválený pre cestnú prevádzku mať. Teda aj pneumatiky so vzorkou a nie pretekárske slicky. No aj keby mal vo výsledku motocykel výkon napríklad "len" 250 koní, stále to bude najvýkonnejšia motorka všetkých čias.

kawasaki-ninja-h2r-03-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-04-1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY