vytisknout velikost písma Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Ešte raz to číslo zopakujeme. Číslicou 300, slovami tristo konských síl. V motocykle, ktorý má suchú hmotnosť nižšiu ako 200 kilogramov. Z toho vychádza pomer výkonu ku hmotnosti cez 1500 koní na tonu, teda ako keby malo Bugatti Veyron výkon asi 3000 koní.

kawasaki-ninja-h2r-00-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-01-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-02-1.jpg
Na sériový model Kawasaki H2R príliš nevyzerá, ale výrobca sa tvári, že chce niečo také skutočne dostať na cesty

Aj úplnému neznalcovi, ktorý nerozumie motocyklom je asi známe meno Kawasaki a rad modelov Ninja. Áno, to sú tie zelené veci, ktoré sa okolo vás mihnú tristovkou... Koncept H2R síce ešte nie je pripravený na sériovú výrobu, ale výrobca tvrdí, že z neho bude vychádzať cestný model. Napríklad vôbec prvýkrát sa v Kawasaki objavuje jednoramenná zadná kyvná vidlica.

Litrový radový štvorvalec uložený naprieč dopuje kompresor, ktorý spolu so saním vyvinula divízia vodných skútrov a lodných motorov, karbónovú konštrukciu zase pripravila divízia Kawasaki venujúca sa letectvu. Tých tristo koní znie však úplne šialene a kto kedy išiel na športovej motorke s polovičným výkonom, vie, že už to tak nejako stačí...

Ak sa niekedy niečo také skutočne dostane na cesty, určite to dostane svetlá a všetky obťažujúce zbytočnosti, ktoré musia motocykel schválený pre cestnú prevádzku mať. Teda aj pneumatiky so vzorkou a nie pretekárske slicky. No aj keby mal vo výsledku motocykel výkon napríklad "len" 250 koní, stále to bude najvýkonnejšia motorka všetkých čias.

kawasaki-ninja-h2r-03-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-04-1.jpg

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY