vytisknout velikost písma Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šialených 300 koní

Ešte raz to číslo zopakujeme. Číslicou 300, slovami tristo konských síl. V motocykle, ktorý má suchú hmotnosť nižšiu ako 200 kilogramov. Z toho vychádza pomer výkonu ku hmotnosti cez 1500 koní na tonu, teda ako keby malo Bugatti Veyron výkon asi 3000 koní.

kawasaki-ninja-h2r-00-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-01-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-02-1.jpg
Na sériový model Kawasaki H2R príliš nevyzerá, ale výrobca sa tvári, že chce niečo také skutočne dostať na cesty

Aj úplnému neznalcovi, ktorý nerozumie motocyklom je asi známe meno Kawasaki a rad modelov Ninja. Áno, to sú tie zelené veci, ktoré sa okolo vás mihnú tristovkou... Koncept H2R síce ešte nie je pripravený na sériovú výrobu, ale výrobca tvrdí, že z neho bude vychádzať cestný model. Napríklad vôbec prvýkrát sa v Kawasaki objavuje jednoramenná zadná kyvná vidlica.

Litrový radový štvorvalec uložený naprieč dopuje kompresor, ktorý spolu so saním vyvinula divízia vodných skútrov a lodných motorov, karbónovú konštrukciu zase pripravila divízia Kawasaki venujúca sa letectvu. Tých tristo koní znie však úplne šialene a kto kedy išiel na športovej motorke s polovičným výkonom, vie, že už to tak nejako stačí...

Ak sa niekedy niečo také skutočne dostane na cesty, určite to dostane svetlá a všetky obťažujúce zbytočnosti, ktoré musia motocykel schválený pre cestnú prevádzku mať. Teda aj pneumatiky so vzorkou a nie pretekárske slicky. No aj keby mal vo výsledku motocykel výkon napríklad "len" 250 koní, stále to bude najvýkonnejšia motorka všetkých čias.

kawasaki-ninja-h2r-03-1.jpgkawasaki-ninja-h2r-04-1.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY