vytisknout velikost písma Katusha, Sparta, Wazuma... Taký tuning bol v Ženeve

Na nasledujúcich riadkoch nájdete stručný prehľad všetkého zaujímavého, na čo sme narazili.
Katusha, Sparta, Wazuma... Taký tuning bol v Ženeve
Zoznam kapitol
  1. ABT, AC Schnitzer, Brabus
  2. FAB Design, Gumpert, Hamann, Kahn, Lazareth
  3. Nimrod, Sbarro, Startech

ABT: Upravený Golf GTI, Audi RS 6 Avant a RS Q3

Spoločnosť ABT už dopredu avizovala, že privezie tri novinky a ako bonus elektrickú formulu. A tak sa aj stalo. Prezrieť sme si preto mohli GTI vo verzii Dark Edition s maximom 300 koní, biela RS Q3 pre zmenu dorazila s výkonom posilneným na 410 koní a tým najsilnejším sa stala RS 6 Avant s motorom disponujúcim parametrami 730 koní a 920 Nm.

AC Schnitzer : Range Rover prvýkrát, posilnená X5

Spoločnosť AC Schnitzer sa údajne vôbec prvýkrát pustila do úprav Range Roveru. Okrem viditeľných noviniek dostalo toto SUV výkon zvýšený na 340 koní, krútiaci moment narástol na 700 Nm. Záujemcovia sa môžu tešiť na leto, kedy sa táto úprava dostane do predaja.

Upravenému Range Roveru robilo spoločnosť ešte BMW X5 M50d. V tomto prípade bol motor vyladený až na 430 koní. Patričnej starostlivosti sa dočkal aj podvozok, ktorý bol znížený vpredu o 30 mm, vzadu o 20 mm. Na výber sú kolesá veľkosti 20 - 22 palcov.

Brabus: Trieda G s výkonom 800 k, GL so 700 koňmi

Brabus na seba upútal pozornosť vo Frankfurte, keď vystavil šesťkolesové G. Toto monštrum v Ženeve nechýbalo, ale boli tu aj ďalšie zaujímavé autá. Napríklad klasické G 65 AMG v prevedení 800 iBusiness. Preplňovaný dvanásťvalec dostal maximum 800 koní a krútiaci moment 1420 Nm.

Zrýchlenie z nuly na stovku je otázkou 4,2 s, najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. V interiéri je potom všetko pripravené na to, aby ste mohli byť kedykoľvek stopercentne pripojený na internet, respektíve aby ste mohli podľa vašej vôľe využívať všetky možné multimédiá.

Okrem G 800 dorazilo tiež slabšie GL 700. To vychádza z 63 AMG a jeho parametre znejú 700 koní/960 Nm. Na stovke je za 4,6 s a maximálne sa dokáže rozbehnúť až na 300 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY