vytisknout velikost písma Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Volkswagen musí v Kalifornii upraviť všetky predané autá s naftovým motorom V6 3.0 TDI, u ktorého tiež priznal manipuláciu s meraním emisií oxidov dusíka pomocou špeciálneho softvéru riadiacej jednotky.

Do servisu tak bude musieť ísť zhruba 15 000 áut značiek Audi, Porsche a Volkswagen, ktoré boli v Kalifornii predané práve s týmto motorom od roku 2009. Zvolávaciu akciu nariadil úrad CARB (California Air Resources Board). Volkswagen má teraz 45 dní na to, aby predniesol plán, ako bude zvolávacia akcia prebiehať.

Koncern tak musí v lehote prísť na to, ako vozidlá upraví, aby plnili americké normy. Tie sú ohľadom emisií NOx ešte prísnejšie než tie európske. V celých Spojených štátoch potom jazdí asi 85 000 vozidiel s motorom 3.0 TDI V6, ktorý má údajne aj falošný softvér.

Zatiaľ teda nie je jasné, či sa bude zásah týkať len riadiacej jednotky, alebo budú potrebné ďalšie úpravy. Napríklad motor 1.6 TDI hojne rozšírený v Európe, ktorého sa škandál týka tiež, musí dostať aj nové komponenty. Jednotka 2.0 TDI si potom vraj vystačí len s úpravou riadiacej jednotky.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY