vytisknout velikost písma Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Volkswagen musí v Kalifornii upraviť všetky predané autá s naftovým motorom V6 3.0 TDI, u ktorého tiež priznal manipuláciu s meraním emisií oxidov dusíka pomocou špeciálneho softvéru riadiacej jednotky.

Do servisu tak bude musieť ísť zhruba 15 000 áut značiek Audi, Porsche a Volkswagen, ktoré boli v Kalifornii predané práve s týmto motorom od roku 2009. Zvolávaciu akciu nariadil úrad CARB (California Air Resources Board). Volkswagen má teraz 45 dní na to, aby predniesol plán, ako bude zvolávacia akcia prebiehať.

Koncern tak musí v lehote prísť na to, ako vozidlá upraví, aby plnili americké normy. Tie sú ohľadom emisií NOx ešte prísnejšie než tie európske. V celých Spojených štátoch potom jazdí asi 85 000 vozidiel s motorom 3.0 TDI V6, ktorý má údajne aj falošný softvér.

Zatiaľ teda nie je jasné, či sa bude zásah týkať len riadiacej jednotky, alebo budú potrebné ďalšie úpravy. Napríklad motor 1.6 TDI hojne rozšírený v Európe, ktorého sa škandál týka tiež, musí dostať aj nové komponenty. Jednotka 2.0 TDI si potom vraj vystačí len s úpravou riadiacej jednotky.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY