vytisknout velikost písma Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Volkswagen musí v Kalifornii upraviť všetky predané autá s naftovým motorom V6 3.0 TDI, u ktorého tiež priznal manipuláciu s meraním emisií oxidov dusíka pomocou špeciálneho softvéru riadiacej jednotky.

Do servisu tak bude musieť ísť zhruba 15 000 áut značiek Audi, Porsche a Volkswagen, ktoré boli v Kalifornii predané práve s týmto motorom od roku 2009. Zvolávaciu akciu nariadil úrad CARB (California Air Resources Board). Volkswagen má teraz 45 dní na to, aby predniesol plán, ako bude zvolávacia akcia prebiehať.

Koncern tak musí v lehote prísť na to, ako vozidlá upraví, aby plnili americké normy. Tie sú ohľadom emisií NOx ešte prísnejšie než tie európske. V celých Spojených štátoch potom jazdí asi 85 000 vozidiel s motorom 3.0 TDI V6, ktorý má údajne aj falošný softvér.

Zatiaľ teda nie je jasné, či sa bude zásah týkať len riadiacej jednotky, alebo budú potrebné ďalšie úpravy. Napríklad motor 1.6 TDI hojne rozšírený v Európe, ktorého sa škandál týka tiež, musí dostať aj nové komponenty. Jednotka 2.0 TDI si potom vraj vystačí len s úpravou riadiacej jednotky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY