vytisknout velikost písma Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Kalifornia nariadila Volkswagenu upraviť všetky motory 3.0 TDI

Volkswagen musí v Kalifornii upraviť všetky predané autá s naftovým motorom V6 3.0 TDI, u ktorého tiež priznal manipuláciu s meraním emisií oxidov dusíka pomocou špeciálneho softvéru riadiacej jednotky.

Do servisu tak bude musieť ísť zhruba 15 000 áut značiek Audi, Porsche a Volkswagen, ktoré boli v Kalifornii predané práve s týmto motorom od roku 2009. Zvolávaciu akciu nariadil úrad CARB (California Air Resources Board). Volkswagen má teraz 45 dní na to, aby predniesol plán, ako bude zvolávacia akcia prebiehať.

Koncern tak musí v lehote prísť na to, ako vozidlá upraví, aby plnili americké normy. Tie sú ohľadom emisií NOx ešte prísnejšie než tie európske. V celých Spojených štátoch potom jazdí asi 85 000 vozidiel s motorom 3.0 TDI V6, ktorý má údajne aj falošný softvér.

Zatiaľ teda nie je jasné, či sa bude zásah týkať len riadiacej jednotky, alebo budú potrebné ďalšie úpravy. Napríklad motor 1.6 TDI hojne rozšírený v Európe, ktorého sa škandál týka tiež, musí dostať aj nové komponenty. Jednotka 2.0 TDI si potom vraj vystačí len s úpravou riadiacej jednotky.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY