vytisknout velikost písma Kalifornia dovolila testovanie áut bez ľudskej posádky v prevádzke

Autá bez akejkoľvek posádky chcú skúšať Google, Apple a Uber.
Kalifornia dovolila testovanie áut bez ľudskej posádky v prevádzke

Vývoj systémov autonómnej jazdy teraz môže nabrať nový smer, pretože úrady v Kalifornii povolili testovanie samočinných áut bez ľudskej posádky. Doteraz musel v aute vždy sedieť človek-vodič. To už je ale minulosť a teraz môžu autá vyraziť do prevádzky sami, bez toho aby ktokoľvek sedel na palube.

Nejedná sa o plošné povolenie na testovanie kdekoľvek na cestách v Kalifornii. Úrady vymedzili oblasti, kde sa smie testovať, respektíve spoločnosti musia vždy požiadať o konkrétny úsek verejných komunikácií. Často sa ale jedná o dlhšie úseky v bežnej prevádzke. Kalifornia tiež obmedzuje najvyššiu rýchlosť áut bez posádky na 35 míľ za hodinu, teda 56,3 km/h.

Príležitosti využijú spoločnosti Google a Apple na testovanie vlastných systémov a aj Uber, ktorý pracuje na autonómnom ťahači. Google pripravuje dva autonómne projekty. Jedným je klasické auto s možnosťou autonómnej jazdy, druhým plne samočinný automobil, ktorý nemá volant ani pedále.

Google sa pred časom dohodol s koncernom FCA Fiat-Chrysler na spoločnom vývoji autonómneho vozidla. Google totiž podľa všetkého svoju technológiu predá niektorým veľkým automobilkám. Samostatnou cestou ide napríklad Volvo, ktoré chce čiastočne autonómne vozidlá s vlastným systémom samočinnej jazdy dostať do prevádzky do roku 2020.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY