vytisknout velikost písma Kalifornia dovolila testovanie áut bez ľudskej posádky v prevádzke

Autá bez akejkoľvek posádky chcú skúšať Google, Apple a Uber.
Kalifornia dovolila testovanie áut bez ľudskej posádky v prevádzke

Vývoj systémov autonómnej jazdy teraz môže nabrať nový smer, pretože úrady v Kalifornii povolili testovanie samočinných áut bez ľudskej posádky. Doteraz musel v aute vždy sedieť človek-vodič. To už je ale minulosť a teraz môžu autá vyraziť do prevádzky sami, bez toho aby ktokoľvek sedel na palube.

Nejedná sa o plošné povolenie na testovanie kdekoľvek na cestách v Kalifornii. Úrady vymedzili oblasti, kde sa smie testovať, respektíve spoločnosti musia vždy požiadať o konkrétny úsek verejných komunikácií. Často sa ale jedná o dlhšie úseky v bežnej prevádzke. Kalifornia tiež obmedzuje najvyššiu rýchlosť áut bez posádky na 35 míľ za hodinu, teda 56,3 km/h.

Príležitosti využijú spoločnosti Google a Apple na testovanie vlastných systémov a aj Uber, ktorý pracuje na autonómnom ťahači. Google pripravuje dva autonómne projekty. Jedným je klasické auto s možnosťou autonómnej jazdy, druhým plne samočinný automobil, ktorý nemá volant ani pedále.

Google sa pred časom dohodol s koncernom FCA Fiat-Chrysler na spoločnom vývoji autonómneho vozidla. Google totiž podľa všetkého svoju technológiu predá niektorým veľkým automobilkám. Samostatnou cestou ide napríklad Volvo, ktoré chce čiastočne autonómne vozidlá s vlastným systémom samočinnej jazdy dostať do prevádzky do roku 2020.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY