vytisknout velikost písma Kalifornia dovolila testovanie áut bez ľudskej posádky v prevádzke

Autá bez akejkoľvek posádky chcú skúšať Google, Apple a Uber.
Kalifornia dovolila testovanie áut bez ľudskej posádky v prevádzke

Vývoj systémov autonómnej jazdy teraz môže nabrať nový smer, pretože úrady v Kalifornii povolili testovanie samočinných áut bez ľudskej posádky. Doteraz musel v aute vždy sedieť človek-vodič. To už je ale minulosť a teraz môžu autá vyraziť do prevádzky sami, bez toho aby ktokoľvek sedel na palube.

Nejedná sa o plošné povolenie na testovanie kdekoľvek na cestách v Kalifornii. Úrady vymedzili oblasti, kde sa smie testovať, respektíve spoločnosti musia vždy požiadať o konkrétny úsek verejných komunikácií. Často sa ale jedná o dlhšie úseky v bežnej prevádzke. Kalifornia tiež obmedzuje najvyššiu rýchlosť áut bez posádky na 35 míľ za hodinu, teda 56,3 km/h.

Príležitosti využijú spoločnosti Google a Apple na testovanie vlastných systémov a aj Uber, ktorý pracuje na autonómnom ťahači. Google pripravuje dva autonómne projekty. Jedným je klasické auto s možnosťou autonómnej jazdy, druhým plne samočinný automobil, ktorý nemá volant ani pedále.

Google sa pred časom dohodol s koncernom FCA Fiat-Chrysler na spoločnom vývoji autonómneho vozidla. Google totiž podľa všetkého svoju technológiu predá niektorým veľkým automobilkám. Samostatnou cestou ide napríklad Volvo, ktoré chce čiastočne autonómne vozidlá s vlastným systémom samočinnej jazdy dostať do prevádzky do roku 2020.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY