vytisknout velikost písma John Haugland bude v múzeu Škody prednášať aj o ikonickej 130 RS

John Haugland bude v múzeu Škody prednášať aj o ikonickej 130 RS

Mladoboleslavská Škoda bude od októbra pokračovať v prednáškach o zaujímavých momentoch z histórie značky. Na jednej z nich vystúpi aj nórsky pretekár John Haugland, ktorý v 70. a 80. rokoch pôsobil ako továrenský jazdec okrídleného šípu - časť z toho za volantom ikonického súťažného špeciálu Škoda 130 RS.

"Haugland bude hovoriť nielen o súťažnom športe, ale aj o tom, ako sa mu ako Nórovi žilo v socialistickom Českloslovensku," povedal nám Vítězslav Kodym, ktorý v automobilke zodpovedá za komunikáciu sponzoringu a aktivít združených pod hlavičkou Škoda Classic.

Cyklus prednášok ale začne už prvého októbra proklamovaný konštruktér Petr Hrdlička, otec Škody Favorit. Kto čítal jeho knihu V súkolí okrídleného šípu, tuší, že o pozoruhodné historky z vývoja úplne nového vozidla modernej koncepcie v podmienkach centrálne plánovaného hospodárstva nebude núdza.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY