vytisknout velikost písma Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Kontroverzný vzhľad nie je jediným - a ako sa ukazuje, zďaleka nie najzávažnejším - problémom nového Jeepu Cherokee. Už v máji a potom v polovici prázdnin sme vás informovali, že Jeep stále odsúva začiatok produkcie. Posledný článok končil konštatovaním, že prví zákazníci by sa mohli dočkať v septembri. No nedočkali sa.

Jeep, respektíve materinský Chrysler, síce nakoniec výrobu zahájil a zatiaľ vyrobil asi 12 000 áut. K predajcom však neposlal ani jediné z nich. Stále totiž pracuje na "kalibrácii" novej deväťstupňovej samočinnej prevodovky, ktorej výrobu zveril renomovanej firme ZF.

Americký server Detroit News cituje analytika Jima Halla zo spoločnosti 2953 Analytics LLP, podľa ktorého problém tkvie v neschopnosti prevodovky prispôsobiť sa jazdnému štýlu vodiča. "Ako väčšina dnešných prevodoviek je aj táto adaptívna," hovorí. "Učí sa, ako zákazník riadi, a prispôsobuje vlastnosti radenia tomuto spôsobu jazdy." Respektíve by mala, lenže v novom Jeepe Cherokee sa nám to nejak nedarí.

Chrysler doteraz nestanovil žiaden nový dátum predpokladaného začatia predaja a potenciálni zákazníci začínajú byť netrpezliví. Nejde o maličkosť, pôrodné bolesti nového Cherokee môžu zlomiť väz celému Jeepu.

Šéf automobilky Sergio Marchionne sa už skôr nechal počuť, že tento model rozhodne o osude značky. Tá zatiaľ nedokázala adekvátne zareagovať na príliv komfortných, na ceste orientovaných SUV a prenechala veľkú časť lukratívneho trhu konkurencii. Stále vyrábaný Wrangler je síce ikona, ale hospodársky výsledok automobilky nezachráni.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY