vytisknout velikost písma Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Kontroverzný vzhľad nie je jediným - a ako sa ukazuje, zďaleka nie najzávažnejším - problémom nového Jeepu Cherokee. Už v máji a potom v polovici prázdnin sme vás informovali, že Jeep stále odsúva začiatok produkcie. Posledný článok končil konštatovaním, že prví zákazníci by sa mohli dočkať v septembri. No nedočkali sa.

Jeep, respektíve materinský Chrysler, síce nakoniec výrobu zahájil a zatiaľ vyrobil asi 12 000 áut. K predajcom však neposlal ani jediné z nich. Stále totiž pracuje na "kalibrácii" novej deväťstupňovej samočinnej prevodovky, ktorej výrobu zveril renomovanej firme ZF.

Americký server Detroit News cituje analytika Jima Halla zo spoločnosti 2953 Analytics LLP, podľa ktorého problém tkvie v neschopnosti prevodovky prispôsobiť sa jazdnému štýlu vodiča. "Ako väčšina dnešných prevodoviek je aj táto adaptívna," hovorí. "Učí sa, ako zákazník riadi, a prispôsobuje vlastnosti radenia tomuto spôsobu jazdy." Respektíve by mala, lenže v novom Jeepe Cherokee sa nám to nejak nedarí.

Chrysler doteraz nestanovil žiaden nový dátum predpokladaného začatia predaja a potenciálni zákazníci začínajú byť netrpezliví. Nejde o maličkosť, pôrodné bolesti nového Cherokee môžu zlomiť väz celému Jeepu.

Šéf automobilky Sergio Marchionne sa už skôr nechal počuť, že tento model rozhodne o osude značky. Tá zatiaľ nedokázala adekvátne zareagovať na príliv komfortných, na ceste orientovaných SUV a prenechala veľkú časť lukratívneho trhu konkurencii. Stále vyrábaný Wrangler je síce ikona, ale hospodársky výsledok automobilky nezachráni.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY