vytisknout velikost písma Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Kontroverzný vzhľad nie je jediným - a ako sa ukazuje, zďaleka nie najzávažnejším - problémom nového Jeepu Cherokee. Už v máji a potom v polovici prázdnin sme vás informovali, že Jeep stále odsúva začiatok produkcie. Posledný článok končil konštatovaním, že prví zákazníci by sa mohli dočkať v septembri. No nedočkali sa.

Jeep, respektíve materinský Chrysler, síce nakoniec výrobu zahájil a zatiaľ vyrobil asi 12 000 áut. K predajcom však neposlal ani jediné z nich. Stále totiž pracuje na "kalibrácii" novej deväťstupňovej samočinnej prevodovky, ktorej výrobu zveril renomovanej firme ZF.

Americký server Detroit News cituje analytika Jima Halla zo spoločnosti 2953 Analytics LLP, podľa ktorého problém tkvie v neschopnosti prevodovky prispôsobiť sa jazdnému štýlu vodiča. "Ako väčšina dnešných prevodoviek je aj táto adaptívna," hovorí. "Učí sa, ako zákazník riadi, a prispôsobuje vlastnosti radenia tomuto spôsobu jazdy." Respektíve by mala, lenže v novom Jeepe Cherokee sa nám to nejak nedarí.

Chrysler doteraz nestanovil žiaden nový dátum predpokladaného začatia predaja a potenciálni zákazníci začínajú byť netrpezliví. Nejde o maličkosť, pôrodné bolesti nového Cherokee môžu zlomiť väz celému Jeepu.

Šéf automobilky Sergio Marchionne sa už skôr nechal počuť, že tento model rozhodne o osude značky. Tá zatiaľ nedokázala adekvátne zareagovať na príliv komfortných, na ceste orientovaných SUV a prenechala veľkú časť lukratívneho trhu konkurencii. Stále vyrábaný Wrangler je síce ikona, ale hospodársky výsledok automobilky nezachráni.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY