vytisknout velikost písma Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Kontroverzný vzhľad nie je jediným - a ako sa ukazuje, zďaleka nie najzávažnejším - problémom nového Jeepu Cherokee. Už v máji a potom v polovici prázdnin sme vás informovali, že Jeep stále odsúva začiatok produkcie. Posledný článok končil konštatovaním, že prví zákazníci by sa mohli dočkať v septembri. No nedočkali sa.

Jeep, respektíve materinský Chrysler, síce nakoniec výrobu zahájil a zatiaľ vyrobil asi 12 000 áut. K predajcom však neposlal ani jediné z nich. Stále totiž pracuje na "kalibrácii" novej deväťstupňovej samočinnej prevodovky, ktorej výrobu zveril renomovanej firme ZF.

Americký server Detroit News cituje analytika Jima Halla zo spoločnosti 2953 Analytics LLP, podľa ktorého problém tkvie v neschopnosti prevodovky prispôsobiť sa jazdnému štýlu vodiča. "Ako väčšina dnešných prevodoviek je aj táto adaptívna," hovorí. "Učí sa, ako zákazník riadi, a prispôsobuje vlastnosti radenia tomuto spôsobu jazdy." Respektíve by mala, lenže v novom Jeepe Cherokee sa nám to nejak nedarí.

Chrysler doteraz nestanovil žiaden nový dátum predpokladaného začatia predaja a potenciálni zákazníci začínajú byť netrpezliví. Nejde o maličkosť, pôrodné bolesti nového Cherokee môžu zlomiť väz celému Jeepu.

Šéf automobilky Sergio Marchionne sa už skôr nechal počuť, že tento model rozhodne o osude značky. Tá zatiaľ nedokázala adekvátne zareagovať na príliv komfortných, na ceste orientovaných SUV a prenechala veľkú časť lukratívneho trhu konkurencii. Stále vyrábaný Wrangler je síce ikona, ale hospodársky výsledok automobilky nezachráni.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY