vytisknout velikost písma Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Jeep stále rieši problémy s Cherokeem, do sveta zatiaľ nepustil ani kus

Kontroverzný vzhľad nie je jediným - a ako sa ukazuje, zďaleka nie najzávažnejším - problémom nového Jeepu Cherokee. Už v máji a potom v polovici prázdnin sme vás informovali, že Jeep stále odsúva začiatok produkcie. Posledný článok končil konštatovaním, že prví zákazníci by sa mohli dočkať v septembri. No nedočkali sa.

Jeep, respektíve materinský Chrysler, síce nakoniec výrobu zahájil a zatiaľ vyrobil asi 12 000 áut. K predajcom však neposlal ani jediné z nich. Stále totiž pracuje na "kalibrácii" novej deväťstupňovej samočinnej prevodovky, ktorej výrobu zveril renomovanej firme ZF.

Americký server Detroit News cituje analytika Jima Halla zo spoločnosti 2953 Analytics LLP, podľa ktorého problém tkvie v neschopnosti prevodovky prispôsobiť sa jazdnému štýlu vodiča. "Ako väčšina dnešných prevodoviek je aj táto adaptívna," hovorí. "Učí sa, ako zákazník riadi, a prispôsobuje vlastnosti radenia tomuto spôsobu jazdy." Respektíve by mala, lenže v novom Jeepe Cherokee sa nám to nejak nedarí.

Chrysler doteraz nestanovil žiaden nový dátum predpokladaného začatia predaja a potenciálni zákazníci začínajú byť netrpezliví. Nejde o maličkosť, pôrodné bolesti nového Cherokee môžu zlomiť väz celému Jeepu.

Šéf automobilky Sergio Marchionne sa už skôr nechal počuť, že tento model rozhodne o osude značky. Tá zatiaľ nedokázala adekvátne zareagovať na príliv komfortných, na ceste orientovaných SUV a prenechala veľkú časť lukratívneho trhu konkurencii. Stále vyrábaný Wrangler je síce ikona, ale hospodársky výsledok automobilky nezachráni.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY