vytisknout velikost písma Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Preč sú doby, kedy sa päť rýchlostí v automatickej prevodovke bralo ako absolútne dostatočné číslo. Dnes naopak nájdeme v automatoch bežne sedem, osem alebo po novom aj deväť rýchlostí. Volkswagen dokonca chystá desaťstupňovú automatickú prevodovku, rovnako tak Hyundai.

Lenže s počtom rýchlostí rastú aj problémy a jeden teraz musí riešiť Jeep. Ten montuje do modelov Cherokee deväťstupňový automat ZF a zákazníci si na neho sťažujú. Pritom rovnakú prevodovku má dostať aj Jeep Renegade, má ju Fiat 500X a aj nový Chrysler 200.

Problém ale nie je na strane ZF, dodávateľa prevodovky, ale práve vo Fiate a Chrysleri, pod ktoré spadá aj Jeep. Konštruktéri totiž zle odladili softvér riadenia prevodovky a tá si s motorom 2,4 l a s rôznymi senzormi poriadne nerozumie.

Zákazníkom sa tak auto vybavené motorom 2,4 l neustále prepína do núdzového režimu, prevodovka skáče a mení zmätene rýchlosti sem a tam, prípadne sa z nej ozývajú aj nepekné kovové zvuky, referujú majitelia na stránkach safercar.gov.

Jeep, Fiat aj Chrysler o probléme vedia a už pripravujú aktualizáciu riadiaceho softvéru prevodovky pre skôr vyrobené autá, ktorý si budú môcť zákazníci nechať zadarmo v servise prehrať. Zvolávacie akcie ale Jeep zatiaľ neplánuje a vozidlá modelového roku 2015 už majú aktualizovaný softvér, ktorý problémy s prevodovkou vyriešil.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY