vytisknout velikost písma Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Preč sú doby, kedy sa päť rýchlostí v automatickej prevodovke bralo ako absolútne dostatočné číslo. Dnes naopak nájdeme v automatoch bežne sedem, osem alebo po novom aj deväť rýchlostí. Volkswagen dokonca chystá desaťstupňovú automatickú prevodovku, rovnako tak Hyundai.

Lenže s počtom rýchlostí rastú aj problémy a jeden teraz musí riešiť Jeep. Ten montuje do modelov Cherokee deväťstupňový automat ZF a zákazníci si na neho sťažujú. Pritom rovnakú prevodovku má dostať aj Jeep Renegade, má ju Fiat 500X a aj nový Chrysler 200.

Problém ale nie je na strane ZF, dodávateľa prevodovky, ale práve vo Fiate a Chrysleri, pod ktoré spadá aj Jeep. Konštruktéri totiž zle odladili softvér riadenia prevodovky a tá si s motorom 2,4 l a s rôznymi senzormi poriadne nerozumie.

Zákazníkom sa tak auto vybavené motorom 2,4 l neustále prepína do núdzového režimu, prevodovka skáče a mení zmätene rýchlosti sem a tam, prípadne sa z nej ozývajú aj nepekné kovové zvuky, referujú majitelia na stránkach safercar.gov.

Jeep, Fiat aj Chrysler o probléme vedia a už pripravujú aktualizáciu riadiaceho softvéru prevodovky pre skôr vyrobené autá, ktorý si budú môcť zákazníci nechať zadarmo v servise prehrať. Zvolávacie akcie ale Jeep zatiaľ neplánuje a vozidlá modelového roku 2015 už majú aktualizovaný softvér, ktorý problémy s prevodovkou vyriešil.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY