vytisknout velikost písma Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Preč sú doby, kedy sa päť rýchlostí v automatickej prevodovke bralo ako absolútne dostatočné číslo. Dnes naopak nájdeme v automatoch bežne sedem, osem alebo po novom aj deväť rýchlostí. Volkswagen dokonca chystá desaťstupňovú automatickú prevodovku, rovnako tak Hyundai.

Lenže s počtom rýchlostí rastú aj problémy a jeden teraz musí riešiť Jeep. Ten montuje do modelov Cherokee deväťstupňový automat ZF a zákazníci si na neho sťažujú. Pritom rovnakú prevodovku má dostať aj Jeep Renegade, má ju Fiat 500X a aj nový Chrysler 200.

Problém ale nie je na strane ZF, dodávateľa prevodovky, ale práve vo Fiate a Chrysleri, pod ktoré spadá aj Jeep. Konštruktéri totiž zle odladili softvér riadenia prevodovky a tá si s motorom 2,4 l a s rôznymi senzormi poriadne nerozumie.

Zákazníkom sa tak auto vybavené motorom 2,4 l neustále prepína do núdzového režimu, prevodovka skáče a mení zmätene rýchlosti sem a tam, prípadne sa z nej ozývajú aj nepekné kovové zvuky, referujú majitelia na stránkach safercar.gov.

Jeep, Fiat aj Chrysler o probléme vedia a už pripravujú aktualizáciu riadiaceho softvéru prevodovky pre skôr vyrobené autá, ktorý si budú môcť zákazníci nechať zadarmo v servise prehrať. Zvolávacie akcie ale Jeep zatiaľ neplánuje a vozidlá modelového roku 2015 už majú aktualizovaný softvér, ktorý problémy s prevodovkou vyriešil.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY