vytisknout velikost písma Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Preč sú doby, kedy sa päť rýchlostí v automatickej prevodovke bralo ako absolútne dostatočné číslo. Dnes naopak nájdeme v automatoch bežne sedem, osem alebo po novom aj deväť rýchlostí. Volkswagen dokonca chystá desaťstupňovú automatickú prevodovku, rovnako tak Hyundai.

Lenže s počtom rýchlostí rastú aj problémy a jeden teraz musí riešiť Jeep. Ten montuje do modelov Cherokee deväťstupňový automat ZF a zákazníci si na neho sťažujú. Pritom rovnakú prevodovku má dostať aj Jeep Renegade, má ju Fiat 500X a aj nový Chrysler 200.

Problém ale nie je na strane ZF, dodávateľa prevodovky, ale práve vo Fiate a Chrysleri, pod ktoré spadá aj Jeep. Konštruktéri totiž zle odladili softvér riadenia prevodovky a tá si s motorom 2,4 l a s rôznymi senzormi poriadne nerozumie.

Zákazníkom sa tak auto vybavené motorom 2,4 l neustále prepína do núdzového režimu, prevodovka skáče a mení zmätene rýchlosti sem a tam, prípadne sa z nej ozývajú aj nepekné kovové zvuky, referujú majitelia na stránkach safercar.gov.

Jeep, Fiat aj Chrysler o probléme vedia a už pripravujú aktualizáciu riadiaceho softvéru prevodovky pre skôr vyrobené autá, ktorý si budú môcť zákazníci nechať zadarmo v servise prehrať. Zvolávacie akcie ale Jeep zatiaľ neplánuje a vozidlá modelového roku 2015 už majú aktualizovaný softvér, ktorý problémy s prevodovkou vyriešil.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY