vytisknout velikost písma Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Jeep musí opraviť deväťstupňový automat. Zákazníci sa sťažujú

Preč sú doby, kedy sa päť rýchlostí v automatickej prevodovke bralo ako absolútne dostatočné číslo. Dnes naopak nájdeme v automatoch bežne sedem, osem alebo po novom aj deväť rýchlostí. Volkswagen dokonca chystá desaťstupňovú automatickú prevodovku, rovnako tak Hyundai.

Lenže s počtom rýchlostí rastú aj problémy a jeden teraz musí riešiť Jeep. Ten montuje do modelov Cherokee deväťstupňový automat ZF a zákazníci si na neho sťažujú. Pritom rovnakú prevodovku má dostať aj Jeep Renegade, má ju Fiat 500X a aj nový Chrysler 200.

Problém ale nie je na strane ZF, dodávateľa prevodovky, ale práve vo Fiate a Chrysleri, pod ktoré spadá aj Jeep. Konštruktéri totiž zle odladili softvér riadenia prevodovky a tá si s motorom 2,4 l a s rôznymi senzormi poriadne nerozumie.

Zákazníkom sa tak auto vybavené motorom 2,4 l neustále prepína do núdzového režimu, prevodovka skáče a mení zmätene rýchlosti sem a tam, prípadne sa z nej ozývajú aj nepekné kovové zvuky, referujú majitelia na stránkach safercar.gov.

Jeep, Fiat aj Chrysler o probléme vedia a už pripravujú aktualizáciu riadiaceho softvéru prevodovky pre skôr vyrobené autá, ktorý si budú môcť zákazníci nechať zadarmo v servise prehrať. Zvolávacie akcie ale Jeep zatiaľ neplánuje a vozidlá modelového roku 2015 už majú aktualizovaný softvér, ktorý problémy s prevodovkou vyriešil.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY