vytisknout velikost písma Jeep Grand Wagoneer sa vráti ako konkurencia Range Roveru

Jeep Grand Wagoneer sa vráti ako konkurencia Range Roveru

Legendárny americký výrobca terénnych áut a SUV Jeep sa chystá do boja s najlepšími. Šéf automobilky Mike Manley v rozhovore pre magazín Motoring povedal, že Jeep plánuje novú radu modelov, medzi nimi aj konkurenciu pre BMW X4 a X6 či dokonca súpera pre Range Rover.

Nový Jeep Grand Wagoneer bude luxusný full-size offroad, rovnako ako jeho prvá generácia vyrábaná v rôznych modifikáciách a aj pod značkami Chrysler alebo AMC od roku 1963 až do roku 1991. Potom sa meno Wagoneer používalo len pre menšie modely značky a upadlo do zabudnutia.

Nová reinkarnácia pôvodného Jeepu Wagoneer bude v portfóliu značky postavená nad súčasný Grand Cherokee. A to nielen luxusom, ale predovšetkým veľkosťou. Jeep sa vedľa schopností na ceste zameria aj na tradične dobré vlastnosti v teréne. Range Rover by tak mohol mať ďalšieho vážneho súpera, aspoň teda na papieri.

Jeep vedľa plánov na vrcholný luxusný model zvažuje aj akýsi crossover založený na platforme Grand Cherokee, ktorý by súperil s BMW X6 a X4. Má ísť o akési kupé na zdvihnutom podvozku. Jeep myslí ešte na rozvojové trhy a chce im ponúknuť praktické kompaktné SUV. Nové modely by sa mohli objaviť v horizonte piatich rokov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY