vytisknout velikost písma Jeep Grand Cherokee už zase musí ísť do servisu. Tentokrát kvôli brzdám

Jeep Grand Cherokee už zase musí ísť do servisu. Tentokrát kvôli brzdám

Pomaly nie je mesiaca, aby sme sa nedozvedeli o tom, že Jeep Grand Cherokee musí ísť do servisu na ďalšiu zvolávaciu akciu. Niekedy sa dokonca aj zvolávacia akcia musí opakovať, ako posledne ohľadom pohonu strešného okna, keď pôvodná oprava nepomohla a auto mohlo znovu začať horieť.

Teraz sa problém týka bŕzd. Spolu s Jeepom Grand Cherokee putuje do servisu aj Dodge Durango. Pri exemplároch vyrobených medzi 9. decembrom 2015 a 14. januárom 2016 existuje riziko, že bol ľavý predný brzdový strmeň vyrobený zo zlého typu ocele.

Jeep sa bojí, že by mohol celý diel prasknúť, preto preventívne zvoláva autá na kontrolu. V dielni sa vykoná prehliadka dielu, jeho porovnanie s výrobnými kódy a prípadná výmena. Jeep zatiaľ nemá hlásené nehody alebo iné problémy spôsobené týmto dielom.

Automobilky Jeep a Dodge postupne vyzvú majiteľov áut, aby sa dostavili k prehliadkam. Pre vodičov nevydávajú nejaké osobitné odporúčania, auto možno prevádzkovať normálne. Podľa Jeepu sa jedná hlavne o preventívne opatrenie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY