vytisknout velikost písma Jeep Grand Cherokee a Dodge Durango stále horí. Aj po zvolávacej akcii

Jeep Grand Cherokee a Dodge Durango stále horí. Aj po zvolávacej akcii

Hanbu si teraz v Spojených štátoch utrhol koncern Fiat-Chrysler, respektíve jeho značky Jeep a Dodge. Ich vozidlá chytajú plamene aj po vykonaní servisnej zvolávacej akcie, ktorá mala odstrániť nebezpečný problém. A musia teda znovu do servisu.

Zvolávacia akcia sa týkala SUV Jeep Grand Cherokee a Dodge Durango. Elektroinštalácia ich strešného okna nebola urobená poriadne a pri manipulácii s oknom dochádzalo k odieraniu kabeláže kúskom kovu. To časom viedlo k obrúseniu izolácie drôtov. Výsledkom bol skrat.

Úrad NHTSA, ktorý sa svolávacími akciami zaoberá, má evidovaných 62 prípadov, kedy došlo ku skratu. Z toho v 38 prípadoch začalo auto horieť. V súvislosti s tým má koncern Chrysler na svedomí ešte individuálne žaloby za tri súvisiace zranenia.

Len v USA muselo do servisu asi 650 000 áut, do ktorých technici nainštalovali plastovú podložku. Tá mala chrániť elektroinštaláciu pred odieraním, ale evidentne nefunguje. Problém so skratom a možným požiarom sa opäť objavil pri ôsmich opravených autách. Všetky tak budú musieť znovu do servisu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY