vytisknout velikost písma Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Uvádzanie novej generácie Jeepu Cherokee na trh bolo trochu komplikované. Nakoniec sa však všetko podarilo a po niekoľkých odkladoch vstupu na americký trh prichádza novinka do Európy. Prvýkrát sa ukáže na autosalóne v Ženeve, predaj odštartuje hneď potom. Podľa tlačovej správy sa Cherokee začne predávať v priebehu druhého štvrťroka.

Dizajn nastupujúcej generácie už zrejme všetci dobre poznáme. Vyzerá trochu diskutabilne, ale možno si nakoniec svojich zákazníkov nájde. Podobne ako napríklad Škoda Yeti ponúkne Jeep pre Cherokee mestskú a terénnu verziu. Prvá menovaná je označená ako Limited, tá druhá nesie meno Trailhawk.

Základom európskej ponuky pre Cherokee budú samozrejme naftové dvojlitrové motory Multijet z dielne automobilky Fiat. Ten silnejší ponúkne 170 koní (pri 3750 ot./min) a 350 Nm dostupných pri 1500 ot./min. Spolupracovať bude s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Slabšia verzia je naladená na 140 koní (3750 ot./min) a 350 Nm (1500 ot./min). Tá je spojená so šesťstupňovým manuálom. V záujme čo najlepšieho výsledku tabuľkovej produkcie emisií je pre obe jednotky nutnosťou systém štart/stop.

 
 

cherokee_01.jpgcherokee_02.jpgcherokee_03.jpg

Záujemcovia o benzínové motory môžu siahnuť po šesťvalci 3.2 Pentastar s parametrami 272 koní a 315 Nm. V Rusku a na Blízkom východe sa bude ponúkať ešte dva-štvorka naladená na 177 koní a 229 Nm.

Jeep Cherokee bude možné zaobstarať ako obyčajnú predokolku, avšak automobilka logicky kladie väčší dôraz na verzie s pohonom všetkých kolies. K dispozícii budú celkovo tri prevedenia. Štandardne používa klasickú medzinápravovou spojku. Jeep Active Drive II ponúkne naviac redukciu. Systém bude dostupný pre prevedenie Limited. Štandardom pre off-roadovú variantu Trailhawk je systém Active Drive Lock, ktorý pridá uzávierku zadného diferenciálu.

Jeep taktiež sľubuje kvalitný interiér a rad systémov. Cherokee môže mať vo výbave napríklad adaptívny tempomat, stráženie jazdných pruhov, opatrovanie slepého uhla alebo prednárazový systém. A rovnako ako v Grand Cherokee nebude chýbať ani multimediálny UConnect.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY