vytisknout velikost písma Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Uvádzanie novej generácie Jeepu Cherokee na trh bolo trochu komplikované. Nakoniec sa však všetko podarilo a po niekoľkých odkladoch vstupu na americký trh prichádza novinka do Európy. Prvýkrát sa ukáže na autosalóne v Ženeve, predaj odštartuje hneď potom. Podľa tlačovej správy sa Cherokee začne predávať v priebehu druhého štvrťroka.

Dizajn nastupujúcej generácie už zrejme všetci dobre poznáme. Vyzerá trochu diskutabilne, ale možno si nakoniec svojich zákazníkov nájde. Podobne ako napríklad Škoda Yeti ponúkne Jeep pre Cherokee mestskú a terénnu verziu. Prvá menovaná je označená ako Limited, tá druhá nesie meno Trailhawk.

Základom európskej ponuky pre Cherokee budú samozrejme naftové dvojlitrové motory Multijet z dielne automobilky Fiat. Ten silnejší ponúkne 170 koní (pri 3750 ot./min) a 350 Nm dostupných pri 1500 ot./min. Spolupracovať bude s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Slabšia verzia je naladená na 140 koní (3750 ot./min) a 350 Nm (1500 ot./min). Tá je spojená so šesťstupňovým manuálom. V záujme čo najlepšieho výsledku tabuľkovej produkcie emisií je pre obe jednotky nutnosťou systém štart/stop.

 
 

cherokee_01.jpgcherokee_02.jpgcherokee_03.jpg

Záujemcovia o benzínové motory môžu siahnuť po šesťvalci 3.2 Pentastar s parametrami 272 koní a 315 Nm. V Rusku a na Blízkom východe sa bude ponúkať ešte dva-štvorka naladená na 177 koní a 229 Nm.

Jeep Cherokee bude možné zaobstarať ako obyčajnú predokolku, avšak automobilka logicky kladie väčší dôraz na verzie s pohonom všetkých kolies. K dispozícii budú celkovo tri prevedenia. Štandardne používa klasickú medzinápravovou spojku. Jeep Active Drive II ponúkne naviac redukciu. Systém bude dostupný pre prevedenie Limited. Štandardom pre off-roadovú variantu Trailhawk je systém Active Drive Lock, ktorý pridá uzávierku zadného diferenciálu.

Jeep taktiež sľubuje kvalitný interiér a rad systémov. Cherokee môže mať vo výbave napríklad adaptívny tempomat, stráženie jazdných pruhov, opatrovanie slepého uhla alebo prednárazový systém. A rovnako ako v Grand Cherokee nebude chýbať ani multimediálny UConnect.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY