vytisknout velikost písma Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Uvádzanie novej generácie Jeepu Cherokee na trh bolo trochu komplikované. Nakoniec sa však všetko podarilo a po niekoľkých odkladoch vstupu na americký trh prichádza novinka do Európy. Prvýkrát sa ukáže na autosalóne v Ženeve, predaj odštartuje hneď potom. Podľa tlačovej správy sa Cherokee začne predávať v priebehu druhého štvrťroka.

Dizajn nastupujúcej generácie už zrejme všetci dobre poznáme. Vyzerá trochu diskutabilne, ale možno si nakoniec svojich zákazníkov nájde. Podobne ako napríklad Škoda Yeti ponúkne Jeep pre Cherokee mestskú a terénnu verziu. Prvá menovaná je označená ako Limited, tá druhá nesie meno Trailhawk.

Základom európskej ponuky pre Cherokee budú samozrejme naftové dvojlitrové motory Multijet z dielne automobilky Fiat. Ten silnejší ponúkne 170 koní (pri 3750 ot./min) a 350 Nm dostupných pri 1500 ot./min. Spolupracovať bude s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Slabšia verzia je naladená na 140 koní (3750 ot./min) a 350 Nm (1500 ot./min). Tá je spojená so šesťstupňovým manuálom. V záujme čo najlepšieho výsledku tabuľkovej produkcie emisií je pre obe jednotky nutnosťou systém štart/stop.

 
 

cherokee_01.jpgcherokee_02.jpgcherokee_03.jpg

Záujemcovia o benzínové motory môžu siahnuť po šesťvalci 3.2 Pentastar s parametrami 272 koní a 315 Nm. V Rusku a na Blízkom východe sa bude ponúkať ešte dva-štvorka naladená na 177 koní a 229 Nm.

Jeep Cherokee bude možné zaobstarať ako obyčajnú predokolku, avšak automobilka logicky kladie väčší dôraz na verzie s pohonom všetkých kolies. K dispozícii budú celkovo tri prevedenia. Štandardne používa klasickú medzinápravovou spojku. Jeep Active Drive II ponúkne naviac redukciu. Systém bude dostupný pre prevedenie Limited. Štandardom pre off-roadovú variantu Trailhawk je systém Active Drive Lock, ktorý pridá uzávierku zadného diferenciálu.

Jeep taktiež sľubuje kvalitný interiér a rad systémov. Cherokee môže mať vo výbave napríklad adaptívny tempomat, stráženie jazdných pruhov, opatrovanie slepého uhla alebo prednárazový systém. A rovnako ako v Grand Cherokee nebude chýbať ani multimediálny UConnect.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY