vytisknout velikost písma Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Jeep Cherokee: európska verzia sa ukáže v Ženeve, predaj začne čoskoro

Uvádzanie novej generácie Jeepu Cherokee na trh bolo trochu komplikované. Nakoniec sa však všetko podarilo a po niekoľkých odkladoch vstupu na americký trh prichádza novinka do Európy. Prvýkrát sa ukáže na autosalóne v Ženeve, predaj odštartuje hneď potom. Podľa tlačovej správy sa Cherokee začne predávať v priebehu druhého štvrťroka.

Dizajn nastupujúcej generácie už zrejme všetci dobre poznáme. Vyzerá trochu diskutabilne, ale možno si nakoniec svojich zákazníkov nájde. Podobne ako napríklad Škoda Yeti ponúkne Jeep pre Cherokee mestskú a terénnu verziu. Prvá menovaná je označená ako Limited, tá druhá nesie meno Trailhawk.

Základom európskej ponuky pre Cherokee budú samozrejme naftové dvojlitrové motory Multijet z dielne automobilky Fiat. Ten silnejší ponúkne 170 koní (pri 3750 ot./min) a 350 Nm dostupných pri 1500 ot./min. Spolupracovať bude s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Slabšia verzia je naladená na 140 koní (3750 ot./min) a 350 Nm (1500 ot./min). Tá je spojená so šesťstupňovým manuálom. V záujme čo najlepšieho výsledku tabuľkovej produkcie emisií je pre obe jednotky nutnosťou systém štart/stop.

 
 

cherokee_01.jpgcherokee_02.jpgcherokee_03.jpg

Záujemcovia o benzínové motory môžu siahnuť po šesťvalci 3.2 Pentastar s parametrami 272 koní a 315 Nm. V Rusku a na Blízkom východe sa bude ponúkať ešte dva-štvorka naladená na 177 koní a 229 Nm.

Jeep Cherokee bude možné zaobstarať ako obyčajnú predokolku, avšak automobilka logicky kladie väčší dôraz na verzie s pohonom všetkých kolies. K dispozícii budú celkovo tri prevedenia. Štandardne používa klasickú medzinápravovou spojku. Jeep Active Drive II ponúkne naviac redukciu. Systém bude dostupný pre prevedenie Limited. Štandardom pre off-roadovú variantu Trailhawk je systém Active Drive Lock, ktorý pridá uzávierku zadného diferenciálu.

Jeep taktiež sľubuje kvalitný interiér a rad systémov. Cherokee môže mať vo výbave napríklad adaptívny tempomat, stráženie jazdných pruhov, opatrovanie slepého uhla alebo prednárazový systém. A rovnako ako v Grand Cherokee nebude chýbať ani multimediálny UConnect.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY