vytisknout velikost písma Jeep Cherokee 2014: novinka v novej galérii (180x foto)

Nový Cherokee sa po prieťahoch začal vyrábať a my vám k nemu ponúkame takmer dve stovky fotografií, na ktorých si vozidlo môžete prezrieť snáď z každého uhla a v každej situácii.
Jeep Cherokee 2014: novinka v novej galérii (180x foto)

Nový Jeep Cherokee, ktorý v USA strieda roky dodávaný model Liberty, je po štylistickej stránke radikálnom odklonom nielen od Liberty samotného, ale aj od všetkých doteraz známych tradícií značky Jeep. Finálnu podobu nového Jeepu Cherokee sme vám odhalili už vo februári a jeho oficiálna výstavná premiéra potom prebehla na marcovom autosalóne v New Yorku. Predávať sa mal začať v polovici tohto roka, avšak všetko nakoniec bolo trochu inak...

Nábeh sériovej výroby modelu Jeep Cherokee bol niekoľkokrát odložený, určite k značnej nevôli zákazníkov, ale hlavne dílerov, ktorí už usilovne zbierali záväzné objednávky. O celej anabáze sme vás podrobne informovali v polovici októbra, avšak pred týždňom sme už mohli oznámiť, že výroba a dodávky vozov tohto typu už boli konečne začaté. Pripomeňme, že zásadným problém malo nedotiahnuté odladenie riadenia automatickej prevodovky, resp . jej nedostatočná adaptácia na aktuálne požiadavky vodiča a prevádzkové podmienky.

A to bol v skutku problém, lebo práve deväťstupňový "automat" vyvinutý v ZF je štandardnou výbavou všetkých verzií nového modelu Jeep Cherokee. Čo sa motorov týka, zákazníci môžu voliť zo základného štvorvalca 2,4 l Tigershark s výkonom 184 koní (135 kW) a krútiacim momentom 231 Nm a príplatkového šesťvalca 3,2 l Pentastar s výkonom 271 koní (199 kW) a krútiacim momentom 324 Nm. 

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY