vytisknout velikost písma Je rýchlejší Koenigsegg Agera RS alebo Bugatti Chiron?

Koenigsegg Agera RS porazil najnovšie Bugatti. V disciplíne 0-400 km/h-0 nadelil Chiron viac ako päť sekúnd. Agera RS používa revolučný bezvačkový motor.
Je rýchlejší Koenigsegg Agera RS alebo Bugatti Chiron?

Bugatti Chiron je zatiaľ oficiálne najrýchlejším osobným autom planéty, aspoň podľa údajov v technickom preukaze. O dynamike vozidla ale aj niečo napovie disciplína 0-X-0, teda akcelerácia na určitú rýchlosť a následné brzdenie. Väčšinou sa udáva zrýchlenie na 160 km/h a brzdy, ale ako asi tušíte, pre autá kalibru Bugatti Chiron alebo Koenigsegg Ager RS ​​je toto málo.

Nie, ani na 200 km/h sa neakceleruje. Na 300? Len pridajte. V tejto triede sa bavíme o disciplíne 0-400-0. Bugatti Chiron to pred necelým mesiacom zvládlo v čase 41,96 s, ale tento svetový rekord aktuálne padol. Koenigsegg Ager RS ​​v rovnakej disciplíne potrebuje len 36,44 sekundy. A to je obrovský rozdiel.

Veľkou výhodou Koenigsegg je nízka hmotnosť. Kým Chiron ukáže na váhe dve tony, Koenigsegg Ager RS ​​váži necelých 1400 kg. Má ale menší motor, konkrétne preplňovaný osemvalec 5,0 l. Zaujímavosťou je, že motor nepoužíva vačkové hriadele, ale ventily ovládajú elektropneumatické aktuátory. To je vynález Koenigsegg.

Koenigsegg Ager RS ​​tiež spotreboval pomerne malú vzdialenosť k rekordu. Stačilo mu 2441 metrov z 2,8 km dlhej ranveje v Nemecku. Zaujímavé je, že Koenigsegg ešte neuvádza maximálnu rýchlosť svojho vozidla s výkonom 1350 koní, ale podľa všetkého čaká, s čím nakoniec príde Bugatti pri modeli Chiron.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY