vytisknout velikost písma Je rýchlejší Koenigsegg Agera RS alebo Bugatti Chiron?

Koenigsegg Agera RS porazil najnovšie Bugatti. V disciplíne 0-400 km/h-0 nadelil Chiron viac ako päť sekúnd. Agera RS používa revolučný bezvačkový motor.
Je rýchlejší Koenigsegg Agera RS alebo Bugatti Chiron?

Bugatti Chiron je zatiaľ oficiálne najrýchlejším osobným autom planéty, aspoň podľa údajov v technickom preukaze. O dynamike vozidla ale aj niečo napovie disciplína 0-X-0, teda akcelerácia na určitú rýchlosť a následné brzdenie. Väčšinou sa udáva zrýchlenie na 160 km/h a brzdy, ale ako asi tušíte, pre autá kalibru Bugatti Chiron alebo Koenigsegg Ager RS ​​je toto málo.

Nie, ani na 200 km/h sa neakceleruje. Na 300? Len pridajte. V tejto triede sa bavíme o disciplíne 0-400-0. Bugatti Chiron to pred necelým mesiacom zvládlo v čase 41,96 s, ale tento svetový rekord aktuálne padol. Koenigsegg Ager RS ​​v rovnakej disciplíne potrebuje len 36,44 sekundy. A to je obrovský rozdiel.

Veľkou výhodou Koenigsegg je nízka hmotnosť. Kým Chiron ukáže na váhe dve tony, Koenigsegg Ager RS ​​váži necelých 1400 kg. Má ale menší motor, konkrétne preplňovaný osemvalec 5,0 l. Zaujímavosťou je, že motor nepoužíva vačkové hriadele, ale ventily ovládajú elektropneumatické aktuátory. To je vynález Koenigsegg.

Koenigsegg Ager RS ​​tiež spotreboval pomerne malú vzdialenosť k rekordu. Stačilo mu 2441 metrov z 2,8 km dlhej ranveje v Nemecku. Zaujímavé je, že Koenigsegg ešte neuvádza maximálnu rýchlosť svojho vozidla s výkonom 1350 koní, ale podľa všetkého čaká, s čím nakoniec príde Bugatti pri modeli Chiron.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY