vytisknout velikost písma Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Štítky, ktoré vyjadrujú vlastnosti pneumatík spôsobom prehľadným pre spotrebiteľov, nemusia vždy hovoriť pravdu. Upozornil na to nemecký výrobca pneumatík Continental s odkazom na skúšky zimného obutia, ktoré robil nemecký autoklub ADAC v spolupráci so spotrebiteľským inštitútom Stiftung Warentest.

"Pri teste priľnavosti na mokrom povrchu v kategórii menších pneumatík v rozmere 165/70 R 14 bola najlepšia zimná pneumatika ContiWinterContact TS 850, ktorá má na štítku EÚ klasifikáciu C a z rýchlosti 80 km/h dokáže vozidlo zastaviť na vzdialenosti 36,2 m. Najhorší výsledok dosiahla pneumatika ázijského výrobcu, takisto s klasifikáciou C, ktoré však k zastaveniu vozidla potrebovala 49,6 m," uviedol Continental v tlačovej správe.

Continental vyzýva regulačné orgány, aby pristúpili k "primeraným, ale svojim spôsobom odstrašujúcim" sankciám pre výrobcov, ktorí na štítkoch neuvádzajú pravdivé informácie.

EU štítek.png
„Energetický“ štítok pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítok obsahuje tri povinné údaje: triedu valivého odporu (AG), triedu priľnavosti na mokrom povrchu (opäť AG) a vonkajšiu hlučnosť (údaj v dB). Rovnako ako v prípade domácich spotrebičov nestanovuje údaje na štítkoch nezávislá certifikačná autorita, ale samotní výrobcovia a dovozcovia. Členské štáty EÚ sú však povinné vykonávať dohľad nad trhom. Súčasťou dohľadu majú byť aj skúšky toho, či deklarované hodnoty na štítkoch zodpovedajú skutočnosti.

Povinné značenie pneumatík štítky zaviedla Európska únia od 1. novembra 2012.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY