vytisknout velikost písma Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Štítky, ktoré vyjadrujú vlastnosti pneumatík spôsobom prehľadným pre spotrebiteľov, nemusia vždy hovoriť pravdu. Upozornil na to nemecký výrobca pneumatík Continental s odkazom na skúšky zimného obutia, ktoré robil nemecký autoklub ADAC v spolupráci so spotrebiteľským inštitútom Stiftung Warentest.

"Pri teste priľnavosti na mokrom povrchu v kategórii menších pneumatík v rozmere 165/70 R 14 bola najlepšia zimná pneumatika ContiWinterContact TS 850, ktorá má na štítku EÚ klasifikáciu C a z rýchlosti 80 km/h dokáže vozidlo zastaviť na vzdialenosti 36,2 m. Najhorší výsledok dosiahla pneumatika ázijského výrobcu, takisto s klasifikáciou C, ktoré však k zastaveniu vozidla potrebovala 49,6 m," uviedol Continental v tlačovej správe.

Continental vyzýva regulačné orgány, aby pristúpili k "primeraným, ale svojim spôsobom odstrašujúcim" sankciám pre výrobcov, ktorí na štítkoch neuvádzajú pravdivé informácie.

EU štítek.png
„Energetický“ štítok pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítok obsahuje tri povinné údaje: triedu valivého odporu (AG), triedu priľnavosti na mokrom povrchu (opäť AG) a vonkajšiu hlučnosť (údaj v dB). Rovnako ako v prípade domácich spotrebičov nestanovuje údaje na štítkoch nezávislá certifikačná autorita, ale samotní výrobcovia a dovozcovia. Členské štáty EÚ sú však povinné vykonávať dohľad nad trhom. Súčasťou dohľadu majú byť aj skúšky toho, či deklarované hodnoty na štítkoch zodpovedajú skutočnosti.

Povinné značenie pneumatík štítky zaviedla Európska únia od 1. novembra 2012.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY