vytisknout velikost písma Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Štítky, ktoré vyjadrujú vlastnosti pneumatík spôsobom prehľadným pre spotrebiteľov, nemusia vždy hovoriť pravdu. Upozornil na to nemecký výrobca pneumatík Continental s odkazom na skúšky zimného obutia, ktoré robil nemecký autoklub ADAC v spolupráci so spotrebiteľským inštitútom Stiftung Warentest.

"Pri teste priľnavosti na mokrom povrchu v kategórii menších pneumatík v rozmere 165/70 R 14 bola najlepšia zimná pneumatika ContiWinterContact TS 850, ktorá má na štítku EÚ klasifikáciu C a z rýchlosti 80 km/h dokáže vozidlo zastaviť na vzdialenosti 36,2 m. Najhorší výsledok dosiahla pneumatika ázijského výrobcu, takisto s klasifikáciou C, ktoré však k zastaveniu vozidla potrebovala 49,6 m," uviedol Continental v tlačovej správe.

Continental vyzýva regulačné orgány, aby pristúpili k "primeraným, ale svojim spôsobom odstrašujúcim" sankciám pre výrobcov, ktorí na štítkoch neuvádzajú pravdivé informácie.

EU štítek.png
„Energetický“ štítok pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítok obsahuje tri povinné údaje: triedu valivého odporu (AG), triedu priľnavosti na mokrom povrchu (opäť AG) a vonkajšiu hlučnosť (údaj v dB). Rovnako ako v prípade domácich spotrebičov nestanovuje údaje na štítkoch nezávislá certifikačná autorita, ale samotní výrobcovia a dovozcovia. Členské štáty EÚ sú však povinné vykonávať dohľad nad trhom. Súčasťou dohľadu majú byť aj skúšky toho, či deklarované hodnoty na štítkoch zodpovedajú skutočnosti.

Povinné značenie pneumatík štítky zaviedla Európska únia od 1. novembra 2012.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY