vytisknout velikost písma Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Je na obzore Pneugate? Continental upozorňuje na nezrovnalosti v EÚ štítkoch

Štítky, ktoré vyjadrujú vlastnosti pneumatík spôsobom prehľadným pre spotrebiteľov, nemusia vždy hovoriť pravdu. Upozornil na to nemecký výrobca pneumatík Continental s odkazom na skúšky zimného obutia, ktoré robil nemecký autoklub ADAC v spolupráci so spotrebiteľským inštitútom Stiftung Warentest.

"Pri teste priľnavosti na mokrom povrchu v kategórii menších pneumatík v rozmere 165/70 R 14 bola najlepšia zimná pneumatika ContiWinterContact TS 850, ktorá má na štítku EÚ klasifikáciu C a z rýchlosti 80 km/h dokáže vozidlo zastaviť na vzdialenosti 36,2 m. Najhorší výsledok dosiahla pneumatika ázijského výrobcu, takisto s klasifikáciou C, ktoré však k zastaveniu vozidla potrebovala 49,6 m," uviedol Continental v tlačovej správe.

Continental vyzýva regulačné orgány, aby pristúpili k "primeraným, ale svojim spôsobom odstrašujúcim" sankciám pre výrobcov, ktorí na štítkoch neuvádzajú pravdivé informácie.

EU štítek.png
„Energetický“ štítok pneumatiky ContiWinterContact TS 850

Štítok obsahuje tri povinné údaje: triedu valivého odporu (AG), triedu priľnavosti na mokrom povrchu (opäť AG) a vonkajšiu hlučnosť (údaj v dB). Rovnako ako v prípade domácich spotrebičov nestanovuje údaje na štítkoch nezávislá certifikačná autorita, ale samotní výrobcovia a dovozcovia. Členské štáty EÚ sú však povinné vykonávať dohľad nad trhom. Súčasťou dohľadu majú byť aj skúšky toho, či deklarované hodnoty na štítkoch zodpovedajú skutočnosti.

Povinné značenie pneumatík štítky zaviedla Európska únia od 1. novembra 2012.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY