vytisknout velikost písma JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

Fiat sa vrátil na americký trh a hneď tu bojuje s veľkým problémom - kvalitou a obľúbenosťou. JD Power vydalo hodnotenie spokojnosti po prvých 90 dňoch vlastníctva auta a Fiat totálne prepadol.

Hodnotenie JD Power IQS berie do úvahy všetky hlásenia nespokojnosti s novým autom. Netýka sa to len spoľahlivosti ako takej, ale napríklad aj nevyhovujúceho ovládania navigácie, neergonomického držiaka nápojov a proste všetkého, čo sa ľuďom nepáči a na čo sa sťažujú. Dá sa povedať, že je to akýsi "index frustrácie".

Najproblémovejšie sú úplne nové modely, pri ktorých je hlásený priemer 128 problémov na 100 áut. Už zavedené modely potom vykazujú priemer 113 problémov. Najčastejšie zákazníci hlásia problémy s konektivitou palubných systémov a prenosných zariadení, ďalej potom "zamŕzajúci" navigačný systém a nevýkonné kúrenie alebo klimatizáciu.

Ako si viedli jednotlivé značky v prieskume JD Power IQS 2013
jdp-iqs-survey-1.jpg

Prieskum vyhralo Porsche so 74 hlásenými problémami na 100 nových áut. Do stovky sa vošiel aj Jaguar, Lexus a Hyundai. Priemer je potom 116 hlásených problémov na 100 áut. Na predposlednom mieste sa umiestnil Jeep sa 146 problémami. A Fiat? Ten s výsledkom 206 problémov na 100 nových áut obsadil suverénne poslednú priečku.
Šéf Fiatu v USA dokonca musel tlači vysvetľovať, že za to môže nábeh výroby nového modelu 500L, a že je to normálne. Že sa vraj u nového modelu vždycky ladia drobnosti až za pochodu. Na výsledkoch sa vraj nová problémová 500L premietla z viac než 90%.

Údajne za to tiež môže neskorý príchod upraveného modelu 500 s novou automatickou prevodovkou a modernejším palubným systémom. Vyzerá to ale, že Američanom Fiat jednoducho nesedí a tento nelichotivý výsledok na povesti značke asi veľmi nepridá.

Podľa JD Power práve prvých 90 dní vlastníctva silne ovplyvňuje lojalitu zákazníka voči značke. Zatiaľ čo ľudia, ktorí nehlásia žiadne problémy, sa k značke vrátia v 57% prípadov, ľudia s dvoma a viac hlásenými problémami sa s najväčšou pravdepodobnosťou k značke už nevrátia a auto predajú skôr.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY