vytisknout velikost písma JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

Fiat sa vrátil na americký trh a hneď tu bojuje s veľkým problémom - kvalitou a obľúbenosťou. JD Power vydalo hodnotenie spokojnosti po prvých 90 dňoch vlastníctva auta a Fiat totálne prepadol.

Hodnotenie JD Power IQS berie do úvahy všetky hlásenia nespokojnosti s novým autom. Netýka sa to len spoľahlivosti ako takej, ale napríklad aj nevyhovujúceho ovládania navigácie, neergonomického držiaka nápojov a proste všetkého, čo sa ľuďom nepáči a na čo sa sťažujú. Dá sa povedať, že je to akýsi "index frustrácie".

Najproblémovejšie sú úplne nové modely, pri ktorých je hlásený priemer 128 problémov na 100 áut. Už zavedené modely potom vykazujú priemer 113 problémov. Najčastejšie zákazníci hlásia problémy s konektivitou palubných systémov a prenosných zariadení, ďalej potom "zamŕzajúci" navigačný systém a nevýkonné kúrenie alebo klimatizáciu.

Ako si viedli jednotlivé značky v prieskume JD Power IQS 2013
jdp-iqs-survey-1.jpg

Prieskum vyhralo Porsche so 74 hlásenými problémami na 100 nových áut. Do stovky sa vošiel aj Jaguar, Lexus a Hyundai. Priemer je potom 116 hlásených problémov na 100 áut. Na predposlednom mieste sa umiestnil Jeep sa 146 problémami. A Fiat? Ten s výsledkom 206 problémov na 100 nových áut obsadil suverénne poslednú priečku.
Šéf Fiatu v USA dokonca musel tlači vysvetľovať, že za to môže nábeh výroby nového modelu 500L, a že je to normálne. Že sa vraj u nového modelu vždycky ladia drobnosti až za pochodu. Na výsledkoch sa vraj nová problémová 500L premietla z viac než 90%.

Údajne za to tiež môže neskorý príchod upraveného modelu 500 s novou automatickou prevodovkou a modernejším palubným systémom. Vyzerá to ale, že Američanom Fiat jednoducho nesedí a tento nelichotivý výsledok na povesti značke asi veľmi nepridá.

Podľa JD Power práve prvých 90 dní vlastníctva silne ovplyvňuje lojalitu zákazníka voči značke. Zatiaľ čo ľudia, ktorí nehlásia žiadne problémy, sa k značke vrátia v 57% prípadov, ľudia s dvoma a viac hlásenými problémami sa s najväčšou pravdepodobnosťou k značke už nevrátia a auto predajú skôr.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY