vytisknout velikost písma JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

Fiat sa vrátil na americký trh a hneď tu bojuje s veľkým problémom - kvalitou a obľúbenosťou. JD Power vydalo hodnotenie spokojnosti po prvých 90 dňoch vlastníctva auta a Fiat totálne prepadol.

Hodnotenie JD Power IQS berie do úvahy všetky hlásenia nespokojnosti s novým autom. Netýka sa to len spoľahlivosti ako takej, ale napríklad aj nevyhovujúceho ovládania navigácie, neergonomického držiaka nápojov a proste všetkého, čo sa ľuďom nepáči a na čo sa sťažujú. Dá sa povedať, že je to akýsi "index frustrácie".

Najproblémovejšie sú úplne nové modely, pri ktorých je hlásený priemer 128 problémov na 100 áut. Už zavedené modely potom vykazujú priemer 113 problémov. Najčastejšie zákazníci hlásia problémy s konektivitou palubných systémov a prenosných zariadení, ďalej potom "zamŕzajúci" navigačný systém a nevýkonné kúrenie alebo klimatizáciu.

Ako si viedli jednotlivé značky v prieskume JD Power IQS 2013
jdp-iqs-survey-1.jpg

Prieskum vyhralo Porsche so 74 hlásenými problémami na 100 nových áut. Do stovky sa vošiel aj Jaguar, Lexus a Hyundai. Priemer je potom 116 hlásených problémov na 100 áut. Na predposlednom mieste sa umiestnil Jeep sa 146 problémami. A Fiat? Ten s výsledkom 206 problémov na 100 nových áut obsadil suverénne poslednú priečku.
Šéf Fiatu v USA dokonca musel tlači vysvetľovať, že za to môže nábeh výroby nového modelu 500L, a že je to normálne. Že sa vraj u nového modelu vždycky ladia drobnosti až za pochodu. Na výsledkoch sa vraj nová problémová 500L premietla z viac než 90%.

Údajne za to tiež môže neskorý príchod upraveného modelu 500 s novou automatickou prevodovkou a modernejším palubným systémom. Vyzerá to ale, že Američanom Fiat jednoducho nesedí a tento nelichotivý výsledok na povesti značke asi veľmi nepridá.

Podľa JD Power práve prvých 90 dní vlastníctva silne ovplyvňuje lojalitu zákazníka voči značke. Zatiaľ čo ľudia, ktorí nehlásia žiadne problémy, sa k značke vrátia v 57% prípadov, ľudia s dvoma a viac hlásenými problémami sa s najväčšou pravdepodobnosťou k značke už nevrátia a auto predajú skôr.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY