vytisknout velikost písma JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

Fiat sa vrátil na americký trh a hneď tu bojuje s veľkým problémom - kvalitou a obľúbenosťou. JD Power vydalo hodnotenie spokojnosti po prvých 90 dňoch vlastníctva auta a Fiat totálne prepadol.

Hodnotenie JD Power IQS berie do úvahy všetky hlásenia nespokojnosti s novým autom. Netýka sa to len spoľahlivosti ako takej, ale napríklad aj nevyhovujúceho ovládania navigácie, neergonomického držiaka nápojov a proste všetkého, čo sa ľuďom nepáči a na čo sa sťažujú. Dá sa povedať, že je to akýsi "index frustrácie".

Najproblémovejšie sú úplne nové modely, pri ktorých je hlásený priemer 128 problémov na 100 áut. Už zavedené modely potom vykazujú priemer 113 problémov. Najčastejšie zákazníci hlásia problémy s konektivitou palubných systémov a prenosných zariadení, ďalej potom "zamŕzajúci" navigačný systém a nevýkonné kúrenie alebo klimatizáciu.

Ako si viedli jednotlivé značky v prieskume JD Power IQS 2013
jdp-iqs-survey-1.jpg

Prieskum vyhralo Porsche so 74 hlásenými problémami na 100 nových áut. Do stovky sa vošiel aj Jaguar, Lexus a Hyundai. Priemer je potom 116 hlásených problémov na 100 áut. Na predposlednom mieste sa umiestnil Jeep sa 146 problémami. A Fiat? Ten s výsledkom 206 problémov na 100 nových áut obsadil suverénne poslednú priečku.
Šéf Fiatu v USA dokonca musel tlači vysvetľovať, že za to môže nábeh výroby nového modelu 500L, a že je to normálne. Že sa vraj u nového modelu vždycky ladia drobnosti až za pochodu. Na výsledkoch sa vraj nová problémová 500L premietla z viac než 90%.

Údajne za to tiež môže neskorý príchod upraveného modelu 500 s novou automatickou prevodovkou a modernejším palubným systémom. Vyzerá to ale, že Američanom Fiat jednoducho nesedí a tento nelichotivý výsledok na povesti značke asi veľmi nepridá.

Podľa JD Power práve prvých 90 dní vlastníctva silne ovplyvňuje lojalitu zákazníka voči značke. Zatiaľ čo ľudia, ktorí nehlásia žiadne problémy, sa k značke vrátia v 57% prípadov, ľudia s dvoma a viac hlásenými problémami sa s najväčšou pravdepodobnosťou k značke už nevrátia a auto predajú skôr.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY