vytisknout velikost písma JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

JD Power: Najproblémovejšou značkou v USA je Fiat

Fiat sa vrátil na americký trh a hneď tu bojuje s veľkým problémom - kvalitou a obľúbenosťou. JD Power vydalo hodnotenie spokojnosti po prvých 90 dňoch vlastníctva auta a Fiat totálne prepadol.

Hodnotenie JD Power IQS berie do úvahy všetky hlásenia nespokojnosti s novým autom. Netýka sa to len spoľahlivosti ako takej, ale napríklad aj nevyhovujúceho ovládania navigácie, neergonomického držiaka nápojov a proste všetkého, čo sa ľuďom nepáči a na čo sa sťažujú. Dá sa povedať, že je to akýsi "index frustrácie".

Najproblémovejšie sú úplne nové modely, pri ktorých je hlásený priemer 128 problémov na 100 áut. Už zavedené modely potom vykazujú priemer 113 problémov. Najčastejšie zákazníci hlásia problémy s konektivitou palubných systémov a prenosných zariadení, ďalej potom "zamŕzajúci" navigačný systém a nevýkonné kúrenie alebo klimatizáciu.

Ako si viedli jednotlivé značky v prieskume JD Power IQS 2013
jdp-iqs-survey-1.jpg

Prieskum vyhralo Porsche so 74 hlásenými problémami na 100 nových áut. Do stovky sa vošiel aj Jaguar, Lexus a Hyundai. Priemer je potom 116 hlásených problémov na 100 áut. Na predposlednom mieste sa umiestnil Jeep sa 146 problémami. A Fiat? Ten s výsledkom 206 problémov na 100 nových áut obsadil suverénne poslednú priečku.
Šéf Fiatu v USA dokonca musel tlači vysvetľovať, že za to môže nábeh výroby nového modelu 500L, a že je to normálne. Že sa vraj u nového modelu vždycky ladia drobnosti až za pochodu. Na výsledkoch sa vraj nová problémová 500L premietla z viac než 90%.

Údajne za to tiež môže neskorý príchod upraveného modelu 500 s novou automatickou prevodovkou a modernejším palubným systémom. Vyzerá to ale, že Američanom Fiat jednoducho nesedí a tento nelichotivý výsledok na povesti značke asi veľmi nepridá.

Podľa JD Power práve prvých 90 dní vlastníctva silne ovplyvňuje lojalitu zákazníka voči značke. Zatiaľ čo ľudia, ktorí nehlásia žiadne problémy, sa k značke vrátia v 57% prípadov, ľudia s dvoma a viac hlásenými problémami sa s najväčšou pravdepodobnosťou k značke už nevrátia a auto predajú skôr.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY