vytisknout velikost písma JD Power APEAL 2014: Porsche v čele, boduje i Hyundai

JD Power APEAL 2014: Porsche v čele, boduje i Hyundai

JD Power vydáva niekoľko rôznych štatistík spokojnosti, jednou z nich je aj štúdia apeal. V origináli to znamená Automotive Performance, Execution And Layout, voľne preložené ide o celkovú spokojnosť zákazníkov so správaním a funkčnosťou nového auta.

Americkí zákazníci teraz hodnotili všetky možné atribúty (dokopy ich je 77), od dizajnu cez výkony a dynamiku po praktickosť aj spotrebu paliva. Výsledok je priemerom hodnôt, kde 0 znamená najhoršiu a 1000 najlepšiu, teda stopercentnú spokojnosť so všetkými kritériami.

Štatistiku opäť ovládlo Porsche, ktoré sa historicky drží na veľmi vysokých priečkach. Druhá je automobilka Jaguar a tretie Audi. JD Power rozdeľuje štúdiu apeal do dvoch kategórií - prémiové a obyčajné vozidlá. Medzi obyčajnými vozidlami zvíťazila značka Hyundai, nad priemer sa zmestili ešte značky Ram, Volkswagen a Mini.

Naopak posledné tri priečky obsadilo trochu prekvapivo Subaru a ešte Jeep a Mitsubishi. Kompletné výsledky štúdie JD Power apeal 2014 nájdete v priloženom súbore. Zaujímavé tiež je, že celkový priemer sa oproti minulému roku znížil o jeden bod, na 794.

j-d-power-2014-u-s-automotive-performance-execution-and-layout-apeal-study_100473663_m.jpg
Kliknite pre zobrazenie výsledkov v plnom rozlíšení
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY