vytisknout velikost písma JD Power 2015: Najspoľahlivejšia je Škoda, medzi najhoršími je aj BMW

Zatiaľ čo celkový priemer predstavoval 114 sledovaných a nahlásených problémov na 100 áut, Škoda obsadila s výskytom 77 problémov alebo porúch na stovku vozidiel vôbec najlepšiu priečku.
JD Power 2015: Najspoľahlivejšia je Škoda, medzi najhoršími je aj BMW
Zoznam kapitol
  1. JD Power 2015
  2. Fotogaléria: JD Power 2015

Index spokojnosti JD Power vykonaný na britskom trhu vychádza z dát nazbieraných od 13 451 majiteľov, ktorí si svoje nové autá kúpili medzi aprílom 2012 a marcom 2014. Najvyššie dopadla značka Škoda, najhoršie skončil Chevrolet.

small Nissan-Juke_2015_1600x1200_wallpaper_01.jpgsmall Mazda-2_2011_1600x1200_wallpaper_03.jpgsmall Skoda-Fabia_2011_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Medzi malými autami si v prieskume JD Power najlepšie viedol Nissan Juke, druhá skončila Mazda 2 a tretia Škoda Fabia

Zatiaľ čo celkový priemer britského trhu predstavoval 114 sledovaných a nahlásených problémov na 100 áut, značka Škoda obsadila s výskytom 77 problémov alebo porúch na stovku vozidiel vôbec najlepšiu priečku zo všetkých značiek podľa metodiky JD Power.

compact Kia-Ceed_2013_1600x1200_wallpaper_16.jpgcompact Peugeot-308_2014_1600x1200_wallpaper_2c.jpgcompact Mercedes-Benz-A-Class_2013_1600x1200_wallpaper_05.jpgMedzi kompaktnými modelmi je najlepšie hodnotená Kia Cee'd, potom Peugeot 308 a Mercedes-Benz triedy A

JD Power nehodnotí len kvalitu a výskyt porúch, ale aj to, ako sú majitelia spokojní napríklad s funkciou konektivity telefónu, so servisom, spotrebou paliva a jazdnými vlastnosťami alebo napríklad s praktickosťou vozidla. Vo výsledkoch sa tak vedľa prostej spoľahlivosti a kvality odráža aj istý index očakávania.

V kontraste s umiestnením českej značky je napríklad tretie miesto od konca pre BMW, ktoré má na konte 196 problémov na sto áut. Za ním je už len Alfa Romeo (235 problémov) a posledný je Chevrolet (288 porúch). Nelichotivé umiestnenie si odnáša napríklad aj Audi a Jaguar. Aj značky Fiat a Dacia dopadli lepšie.

JD Power uvádza, že Škoda síce nevyhrala ani jednu z jednotlivých kategórií, ale jej celkové výsledky naprieč všetkými kategóriami boli výrazne nadpriemerné čo do výskytu problémov a v celkovom hodnotení značke pripadlo práve najlepšie miesto.

midsize Mercedes-Benz-C-Class_2012_1600x1200_wallpaper_07.jpgmidsize Ford-Mondeo_2011_1600x1200_wallpaper_03.jpgmidsize Volkswagen-Passat_2011_1600x1200_wallpaper_05.jpgStrednú triedu ovládol v štatistike JD Power Mercedes-Benz triedy C, nasleduje Ford Mondeo a tretí je Volkswagen Passat

Päť z jedenástich najčastejších problémov hlásených majiteľmi nových áut sú problémy s konektivitou, navigáciou a všeobecne zábavnými systémami vozidla. S tým sú najmenej spokojní majitelia masových značiek. Majitelia prémiových značiek sú zase najmenej spokojní so spotrebou a spoľahlivosťou, čo napokon môže odrážať aj nenaplnené očakávania vzhľadom k obstarávacej cene.

JD Power 2015 — Veľká Británia
Značka Počet problémov
na 100 áut
Škoda 77
Kia 83
Suzuki 86
Nissan 87
Mercedes-Benz 88
Toyota 88
Volvo 93
Volkswagen 95
Opel/Vauxhall 98
Peugeot 99
Seat 99
Mazda 105
Mini 105
Ford 111
Citroën 114
Priemer trhu 114
Renault 115
Honda 116
Fiat 117
Hyundai 117
Land Rover 152
Dacia 159
Audi 169
Jaguar 173
BMW 196
Alfa Romeo 235
Chevrolet 288
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY