vytisknout velikost písma JD Power 2014: V Nemecku boduje Porsche aj Toyota, na chvoste je Fiat

Prieskum spokojnosti medzi nemeckými zákazníkmi ovládlo domáce Porsche a japonská Toyota. Audi sa nevošlo do prvej desiatky a skončilo za svojimi hlavnými rivalmi.
JD Power 2014: V Nemecku boduje Porsche aj Toyota, na chvoste je Fiat
Zoznam kapitol
  1. JD Power 2014 Nemecko
  2. JD Power 2014 Nemecko: Fotogaléria

Nemci vytiahli na prvé miesto Toyotu Avensis tesne nasledovanú Volkswagenom Touareg. Bronz si zhodne rozdelia Porsche Cayenne a Škoda Superb. Naopak chvost rebríčka obsadila Dacia Logan MCV a dobre si neviedlo ani Audi.

Nemeckého prieskumu JD Power 2014 sa zúčastnilo približne 18 000 motoristov, čo už predstavuje solídnu vzorku. Zákazníci tradične hodnotia spokojnosť s automobilom a tiež so servisom či službami predajcu, prevádzkové náklady, spoľahlivosť a kvalitu.

Nejedná sa o štatistiku spoľahlivosti, ale skôr o to, ako ktorá značka dovedie uspokojiť potreby zákazníkov a naplniť ich očakávania. To sa podarilo Toyote a veľmi dobre si vedie aj česká Škoda. Naopak domáce Audi sa zrejme do vkusu zákazníkov veľmi trafiť nedokáže.

Aj od Dacie asi zákazníci čakali viac. Medzi značkami prepadol aj Chevrolet a Fiat, ktorému sa ani jeden model nedostal do prvej stovky hodnotených. Posledná nelichotivá stá priečka patrí Dacii Logan MCV. Horšie výsledky zverejnené už neboli.

Okrem modelu Roomster sa všetky škodovky umiestnili nad priemerom, ktorý činí 78,8%. Oproti tomu napríklad Audi dokázalo nad priemer dostať len modely A4, A6 a Q3. Tradične slabý bol aj výsledok modelov BMW X5 a hlavne BMW X1, ktoré je menej obľúbené ako Peugeot 308. Prepadol aj Opel Astra či Ford Focus.

JD Power 2014 Nemecko: TOP 10 najlepších značiek

1. Porsche (83,5 %)
2. Toyota (81,8 %)
2. Volvo (81,8 %)
4. Mercedes-Benz (81,1 %)
5. Škoda (80,5 %)
6. Mitsubishi (80,0 %)
7. Volkswagen (79,9 %)
8. Mazda (79,4 %)
9. BMW (79,3 %)
10. Kia (79,0 %)

JD Power 2014 Nemecko: TOP 10 najlepších modelov

1. Toyota Avensis (84,8 %)
2. Volkswagen Touareg (84,2%)
3. Porsche Cayenne (84,0 %)
3. Škoda Superb (84,0 %)
5. BMW X6 (83,7 %)
6. Kia Sportage (83,6 %)
7. Volvo V70/XC70 (83,3 %)
8. Mitsubishi ASX (82,8 %)
9. Volkswagen Up! (82,5 %)
10. Mercedes-Benz triedy B (82,4 %)

JD Power 2014 Nemecko: TOP 11 najhorších modelov

100. Dacia Logan MCV (75,4 %)
99. Ford Galaxy (75,5 %)
98. Chevrolet Spark (75,6 %)
97. Audi TT (75,9 %)
96. Dacia Duster (76,1 %)
93. Opel Astra (76,2 %)
93. Hyundai ix20 (76,2 %)
93. Audi A1 (76,2 %)
92. Citroen C5 (76,3 %)
90. Mitsubishi Colt (76,4 %)
90. Ford Focus (76,4 %)

JD Power 2014 Nemecko: Víťazi kategórií

Supermini: Volkswagen Up!
Malé autá: Toyota Yaris
Nižšia stredná trieda: Seat Leon
Stredná trieda: Toyota Avensis
Vyššia stredná trieda: Volvo V70/XC70
Kompaktné MPV: Opel Meriva
MPV: Mercedes-Benz triedy B
Kompaktné SUV: Kia Sportage
SUV: Volkswagen Touareg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY