vytisknout velikost písma Jasajte! Mitsubishi zmení význam slova EVO na Electric Vehicle

Jasajte! Mitsubishi zmení význam slova EVO na Electric Vehicle

Konkurenčný boj Subaru WRX STI a Mitsubishi Lancer Evo je dnes už regulárne legendárnym príbehom. Lenže zatiaľ čo Subaru stále svoju ikonu v predaji drží, Mitsubishi ostrý Lancer postupne sťahuje. V budúcnosti by sa však Evo mohlo objaviť znova, no je veľkou otázkou, či z toho budú mať pôvodní fanúšikovia vôbec radosť. Toto meno by totiž mal dostať malý hybridný crossover.

Šéf Mitsubishi Tetsuro Aikawa naznačil v rozhovore pre britský Autocar aktuálne plány značky. Podľa neho by sa v budúcnosti Evo naozaj mohlo objaviť, ale význam slova bude trochu iný. EV by znamenalo Electric Vehicle. "O" na konci potom znamená kráľ, no tentoraz je význam prevzatý z japončiny, kde sa kráľ vyslovuje ako "Oh".

Je to trochu kostrbaté vysvetlenie, ale v praxi to neveští nič dobrého pre priaznivcov súčasného Lanceru Evo. Moderný nástupca totiž má vychádzať z konceptu XR-PHEV II, takže to bude crossover a bude to určite aj hybrid. Na rozdiel od klasickej verzie, ktorá by mala mať pohon predných kolies, by Evo dostalo pohon všetkých kolies, čo prakticky iste znamená ďalší elektromotor vzadu.

Tetsuro Aikawa ale upozornil aj na to, že ešte nie je nič isté. Aby sa športovejšia verzia nového crossoveru s týmto legendárnym označením naozaj vyrábala, musí sa predávať základný variant tak dobre, aby sa zaplatil vývoj ostrej varianty.

mits_7.jpgmits_5.jpgmits_2.jpgmits_1.jpgmits_3.jpgmits_4.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY