vytisknout velikost písma Jasajte! Mitsubishi zmení význam slova EVO na Electric Vehicle

Jasajte! Mitsubishi zmení význam slova EVO na Electric Vehicle

Konkurenčný boj Subaru WRX STI a Mitsubishi Lancer Evo je dnes už regulárne legendárnym príbehom. Lenže zatiaľ čo Subaru stále svoju ikonu v predaji drží, Mitsubishi ostrý Lancer postupne sťahuje. V budúcnosti by sa však Evo mohlo objaviť znova, no je veľkou otázkou, či z toho budú mať pôvodní fanúšikovia vôbec radosť. Toto meno by totiž mal dostať malý hybridný crossover.

Šéf Mitsubishi Tetsuro Aikawa naznačil v rozhovore pre britský Autocar aktuálne plány značky. Podľa neho by sa v budúcnosti Evo naozaj mohlo objaviť, ale význam slova bude trochu iný. EV by znamenalo Electric Vehicle. "O" na konci potom znamená kráľ, no tentoraz je význam prevzatý z japončiny, kde sa kráľ vyslovuje ako "Oh".

Je to trochu kostrbaté vysvetlenie, ale v praxi to neveští nič dobrého pre priaznivcov súčasného Lanceru Evo. Moderný nástupca totiž má vychádzať z konceptu XR-PHEV II, takže to bude crossover a bude to určite aj hybrid. Na rozdiel od klasickej verzie, ktorá by mala mať pohon predných kolies, by Evo dostalo pohon všetkých kolies, čo prakticky iste znamená ďalší elektromotor vzadu.

Tetsuro Aikawa ale upozornil aj na to, že ešte nie je nič isté. Aby sa športovejšia verzia nového crossoveru s týmto legendárnym označením naozaj vyrábala, musí sa predávať základný variant tak dobre, aby sa zaplatil vývoj ostrej varianty.

mits_7.jpgmits_5.jpgmits_2.jpgmits_1.jpgmits_3.jpgmits_4.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY