vytisknout velikost písma Jasajte! Mitsubishi zmení význam slova EVO na Electric Vehicle

Jasajte! Mitsubishi zmení význam slova EVO na Electric Vehicle

Konkurenčný boj Subaru WRX STI a Mitsubishi Lancer Evo je dnes už regulárne legendárnym príbehom. Lenže zatiaľ čo Subaru stále svoju ikonu v predaji drží, Mitsubishi ostrý Lancer postupne sťahuje. V budúcnosti by sa však Evo mohlo objaviť znova, no je veľkou otázkou, či z toho budú mať pôvodní fanúšikovia vôbec radosť. Toto meno by totiž mal dostať malý hybridný crossover.

Šéf Mitsubishi Tetsuro Aikawa naznačil v rozhovore pre britský Autocar aktuálne plány značky. Podľa neho by sa v budúcnosti Evo naozaj mohlo objaviť, ale význam slova bude trochu iný. EV by znamenalo Electric Vehicle. "O" na konci potom znamená kráľ, no tentoraz je význam prevzatý z japončiny, kde sa kráľ vyslovuje ako "Oh".

Je to trochu kostrbaté vysvetlenie, ale v praxi to neveští nič dobrého pre priaznivcov súčasného Lanceru Evo. Moderný nástupca totiž má vychádzať z konceptu XR-PHEV II, takže to bude crossover a bude to určite aj hybrid. Na rozdiel od klasickej verzie, ktorá by mala mať pohon predných kolies, by Evo dostalo pohon všetkých kolies, čo prakticky iste znamená ďalší elektromotor vzadu.

Tetsuro Aikawa ale upozornil aj na to, že ešte nie je nič isté. Aby sa športovejšia verzia nového crossoveru s týmto legendárnym označením naozaj vyrábala, musí sa predávať základný variant tak dobre, aby sa zaplatil vývoj ostrej varianty.

mits_7.jpgmits_5.jpgmits_2.jpgmits_1.jpgmits_3.jpgmits_4.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY