vytisknout velikost písma Japonská mafia si potrpí na svetielkujúce Lamborghini

Japonci milujú blýskajúce sa superšporty s býkom v znaku. Teda, aspoň tí, ktorí majú čo do činenia s Jakuzou. Aké autá používajú muži, na ktorých je zákon krátky, v iných krajinách?
Japonská mafia si potrpí na svetielkujúce Lamborghini

Japonská, respektíve tokijská subkultúra sa vyvinula z nezákonných motocyklových gangov Bosozoku, ktoré stále existujú. Niektorí členovia presadli skrátka do áut. No nie tak hocijakých, riadne drahých, lebo si ich jednoducho môžu dovoliť. Žiadna Supra alebo Skyline GT-R, ale rovno talianske Lamborghini. Trochu prekvapivé, že?

Čím viac svetielok, tým viac Jakuza

Japonskí gangstri polepujú svoje superšporty chrómovanými fóliami, aby sa poriadne leskli. Nesmú chýbať ani klasické diódy na podvozku, ktoré majú v noci ten správny efekt. A nielen tam, trendy sú aj všelijaké blikajúce pásky na krídlach a všade po karosérii, dokonca aj v interiéri.

Režisér Luke Huxham natočil o tejto móde mladých mužov pohybujúcich sa na veľmi tenkom ľade krátky dokument Underground Hero: Love To Hate Me sa stopážou 7,5 minúty. Jeden z nich, Shinichi Moroboshi, mu totiž umožnil sa dostať pod pokrievku svojho gangu.

Moroboshi-san zo štvrti červených lucerien Kabukicho sa do talianskych superšportov zamiloval už v sedemnástich. Vtedy videl a hlavne počul ten prvý, legendárny Countach. Podľa svojich vlastných slov zverejnených serverom The Verge ho býk zo Sant'Agata uchvátil. Teraz jazdí svetielkujúcim Diablom GT a hrozne rád s otvorenými ľavými dverami, aby poriadne počul zvuk vidlicového dvanásťvalca. Je to proste jeho štýl, ako tvrdí sám vo filme.

Nikdy si nenechal veľmi hovoriť do života a pochopiteľne - vzhľadom k tomu, že sa pohybuje v "šedej zóne" - niekoľkokrát sedel. Nestará sa príliš, čo si o ňom myslia a hovoria druhí. A užíva si hlavne zábavu.

V kurze sú aj fólie

Moroboshiho kolegovia s ďalšími Lambami si zase obľúbili vinylové polepy, ktoré poznáme aj my. A dokonca je medzi nimi aj jeden "votrelec" s koníkom! Snímok pochopiteľne nerieši, čím sa táto banda v skutočnosti živí, to by pán režisér asi po svete už dávno nechodil. Tu ide len o zábavu, autá... a motorky.

Drsní potetovaní chlapíci z Bosozoku nejazdia na ničom silnom, ale svoje jednostopové stroje majú tiež riadne vyšperkované. Vysoké operadlá a na hlavách klasické "kokosky". Európan si hovorí, že je to až za hranicami vkusu, a proti gustu... Japonci sú skrátka iní.

Organizovaný zločin sa bez áut pochopiteľne nezaobíde ani inde. Členovia sicílskej Cosa Nostry aj neapolskej camorry jazdia najčastejšie v Maserati Quattroporte predchádzajúcej generácie, prípadne aj starších radoch. Ferrari a Lamborghini tiež nie sú výnimkami, hoci najmä Maranello si stráži, komu nové vozidlá predáva. Alfa Romeo veľké autá už (zatiaľ) nevyrába a Lancia ešte nie, ale to sú predsa ľudovky...

Buy American

Americkí mafiáni (väčšinou s talianskymi koreňmi) používali luxusné vozidlá domácej proveniencie už v dvadsiatych a na začiatku tridsiatych rokov. Opancierované Cadillacy a Lincolny stavané na zákazku mali nepriestrelné sklá, ktoré sa ale v prípade potreby dala vyklopiť a mnohokrát nechýbali jej výrezy pre hlavne zbraní. Na palubnej doske sa nachádzala kopa páčok, okrem iného sa dala prepnúť aj registračná značka, ako spomínal napríklad Jan Werich vo svojej preslávenej poviedke "Lincoln 1933".

Dnes sa americkí mafiosovia preháňajú pokojne vo Ferrari, obzvlášť potom v starších F360 Modena a F430, prípadne dávajú okázalo najavo svoje bohatstvo nejakým tým dlhým Maybachom 62. Pre "prácu" však používajú Lincoln Navigator a Cadillac Escalade, samozrejme opäť patrične upravené. Móda SUV dorazila aj sem...

Bohatí Rusi, ktorí majú prsty v nezákonných obchodoch, sa zasa vyžívajú vo vozidlách s trojcípou hviezdou, či už ide o triedu S alebo terénne G. Prevažne čierne Mercedesy pochopiteľne majú výstuhy oceľovými plátmi a riadne tučná skla. Sama stuttgartská automobilka má na stavbu takých špeciálov vytvorenú divíziu. Ruku na srdce, nie všetkých štvorkolesových miláčikov si ale zákazníci z Východu legálne kúpili, hoci na ne majú... Často sa objavujú opäť aj obrie americké a tiež japonské SUV, o britských aristokratoch s dvoma R a okrídleným B nehovoriac.

Zdroje: The Verge, GQ.com, Youtube

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY