vytisknout velikost písma Jaguary a Land Rovery sa automaticky vyhnú dieram v ceste

Vedľa senzorov a kamier, ktoré budú monitorovať stav cesty pred autom, má mať systém aj funkciu zdieľania.
Jaguary a Land Rovery sa automaticky vyhnú dieram v ceste

Automobilka Jaguar-Land Rover testuje systém, ktorý vie dopredu detekovať dieru v ceste a buď len upraví nastavenie podvozku (podobne ako to vie Mercedes so svojím adaptívnym podvozkom v triede S), alebo sa diere automaticky úplne vyhne. Po stráženícyklistov je to ďalšia bezpečnostná funkcia, ktorá sa možno dostane do sériovej výroby.

Zaujímavé je, že popri senzoroch a kamerách, ktoré budú monitorovať stav cesty pred autom, má mať systém aj funkciu zdieľania - bude dáta posielať ostatným Jaguarom a Land Roverom. Iné autá tak budú presne vedieť, kde je rozbitá cesta.

Britská automobilka teraz systém testuje spolu s okresom Coventry. Skúma možnosti využitia systému sledovania dier v ceste, ktorý má dokonca vedieť posielať dáta úradom, aby vedel, kde sú najväčšie diery a tie potom mohol opraviť. Spolu s presnými GPS súradnicami má odoslať aj fotografiu výmoľu vytvorenú palubnou kamerou.

Vedľa prostého detekovanie diery a včasného upravenia nastavenia podvozku má ale auto aj prípadne spomaliť, úplne zastaviť alebo sa diere vyhnúť. To má zvýšiť bezpečnosť a znížiť riziko poškodenia auta. Podľa štatistík vraj ročne spôsobia rozbité cesty škody na autách za 2,8 miliardy libier len vo Veľkej Británii.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY