vytisknout velikost písma Jaguary a Land Rovery sa automaticky vyhnú dieram v ceste

Vedľa senzorov a kamier, ktoré budú monitorovať stav cesty pred autom, má mať systém aj funkciu zdieľania.
Jaguary a Land Rovery sa automaticky vyhnú dieram v ceste

Automobilka Jaguar-Land Rover testuje systém, ktorý vie dopredu detekovať dieru v ceste a buď len upraví nastavenie podvozku (podobne ako to vie Mercedes so svojím adaptívnym podvozkom v triede S), alebo sa diere automaticky úplne vyhne. Po stráženícyklistov je to ďalšia bezpečnostná funkcia, ktorá sa možno dostane do sériovej výroby.

Zaujímavé je, že popri senzoroch a kamerách, ktoré budú monitorovať stav cesty pred autom, má mať systém aj funkciu zdieľania - bude dáta posielať ostatným Jaguarom a Land Roverom. Iné autá tak budú presne vedieť, kde je rozbitá cesta.

Britská automobilka teraz systém testuje spolu s okresom Coventry. Skúma možnosti využitia systému sledovania dier v ceste, ktorý má dokonca vedieť posielať dáta úradom, aby vedel, kde sú najväčšie diery a tie potom mohol opraviť. Spolu s presnými GPS súradnicami má odoslať aj fotografiu výmoľu vytvorenú palubnou kamerou.

Vedľa prostého detekovanie diery a včasného upravenia nastavenia podvozku má ale auto aj prípadne spomaliť, úplne zastaviť alebo sa diere vyhnúť. To má zvýšiť bezpečnosť a znížiť riziko poškodenia auta. Podľa štatistík vraj ročne spôsobia rozbité cesty škody na autách za 2,8 miliardy libier len vo Veľkej Británii.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY