vytisknout velikost písma Jaguary a Land Rovery sa automaticky vyhnú dieram v ceste

Vedľa senzorov a kamier, ktoré budú monitorovať stav cesty pred autom, má mať systém aj funkciu zdieľania.
Jaguary a Land Rovery sa automaticky vyhnú dieram v ceste

Automobilka Jaguar-Land Rover testuje systém, ktorý vie dopredu detekovať dieru v ceste a buď len upraví nastavenie podvozku (podobne ako to vie Mercedes so svojím adaptívnym podvozkom v triede S), alebo sa diere automaticky úplne vyhne. Po stráženícyklistov je to ďalšia bezpečnostná funkcia, ktorá sa možno dostane do sériovej výroby.

Zaujímavé je, že popri senzoroch a kamerách, ktoré budú monitorovať stav cesty pred autom, má mať systém aj funkciu zdieľania - bude dáta posielať ostatným Jaguarom a Land Roverom. Iné autá tak budú presne vedieť, kde je rozbitá cesta.

Britská automobilka teraz systém testuje spolu s okresom Coventry. Skúma možnosti využitia systému sledovania dier v ceste, ktorý má dokonca vedieť posielať dáta úradom, aby vedel, kde sú najväčšie diery a tie potom mohol opraviť. Spolu s presnými GPS súradnicami má odoslať aj fotografiu výmoľu vytvorenú palubnou kamerou.

Vedľa prostého detekovanie diery a včasného upravenia nastavenia podvozku má ale auto aj prípadne spomaliť, úplne zastaviť alebo sa diere vyhnúť. To má zvýšiť bezpečnosť a znížiť riziko poškodenia auta. Podľa štatistík vraj ročne spôsobia rozbité cesty škody na autách za 2,8 miliardy libier len vo Veľkej Británii.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY